מלקום עבר בדיקות רפואיות בברצלונה ויטוס עם הקבוצה לארה"ב

מלקום
מלקום | Gettyimages

הברזילאי שברגע האחרון חתם בברצלונה במקום ברומא צפוי ליות מושג באופן רשמי כבר בשעות הקרובות. מנוצ'י התראיין באיטליה ושפך אור על הפרשה: "בורדו המשיכה להתעקש שנעלה את ההצעה, עד שאמרתי להם די"

קבוצות: רומא בורדו
(גודל טקסט)
רומא זועמת על הדרך בה ברצלונה גנבה ממנה את מלקום, ושוקלת תביעה משפטית נגד בורדו שכבר הכל סוכם איתה לגבי השחקן גם אם לא היתה עדיין חתימה סופית, כך אמר אתמול (שלישי) מונצ'י, המנהל הספורטיבי של הקבוצה האיטלקית. מונצ'י הודה שהופתע מהצעד, וגם ביקר קשות את בורדו: "אחרי שכבר סיכמנו איתם על רכישת מלקום ב-30 מיליון יורו, התקשר אלי נשיא בורדו סטפן מרטין ואמר לי שיש הרבה שמועות בקשר לעסקה ועבורם הכי טוב יהיה לצאת בהודעה רשמית על מכירת מלקום. עניתי לו שעבורנו זה לא אידיאלי כי אנחנו נסחרים בבורסה וחייבים ללכת על פי חוקים מסוימים, הוא התעקש ובסופו של דבר הם צייצו שמלקום סגר אצלנו וכך גם אנחנו עשינו".


כאן בא הטוויסט. לדברי מונצ'י, שהתראיין לאתר של רומא: "בערך שעה אחרי שההודעה של בורדו שוחררה החלו לצוץ דיבורים על כך שברצלונה מעוניינת. זה נכון שכמה ימים לפני כן הייתי מודע לכך שכמה קבוצות רוצות אותו וברצלונה היתה אחת מהן, וזאת הסיבה שסיכמנו את העסקה כמה שיותר מהר. לכן הייתי מופתע מאוד משיחה שהגיעה אלי מאחד הנציגים של מלקום שאמר לי כי בורדו נסוגה מההסכמה שלה לתת לשחקן רשות לטוס לרומא. התקשרתי לנשיא והוא אמר לי שהגיעה הצעה חדשה מברצלונה, יותר טובה משלנו, ואם לא נעלה את ההצעה שלנו לא נקבל את השחקן". מונצ'י אמר לנשיא בורדו כי יש הסכם ביניהם והנשיא הגיב: "נכון שהעברנו מסמכים, אבל לא נחתם עדיין שום דבר".


לדברי מונצ'י הוא קיבל אישור מנשיא רומא ג'יימס פאלוטה להעלות את ההצעה של הג'יאלורוסי על מלקום לטובה יותר מברצלונה כדי לזכות בשחקן, אבל הוא אישית התנגד לכך. הנשיא התעקש ומונצ'י הודיע לבורדו שהוא מוכן להעלות את המחיר. הצרפתים אמרו שבמקרה כזה הם יחזרו לתת למלקום אישור לטוס לרומא. "היתה אמורה להיות לי פגישה ב-12 בצהריים עם בורדו לאשר שהשחקן יגיע לאיטליה, אבל אז נציג של השחקן אמר לי שהם רוצים הצעה עוד יותר טובה בגלל שברצלונה מתעקשת. ברגע זה אמרתי להם 'מספיק עם זה. אנחנו לא יכולים להמשיך כך. הנשיא רצה שנעלה את ההצעה ועשינו זאת לבקשתו, אבל אנחנו לא ניכנס למכירה פומבית'".


לדברי מונצ'י, למרות שדבר לא היה חתום הם בודקים אם אשר לתבוע את בורדו בגלל שהיו מסרים והתכתבויות על העסקה עם בורדו הסוכנים של מלקום. מונצ'י ביקש סליחה מאוהדי רומא שרבים הגיעו מהם הגיעו לשדה התעופה לקבל את פני השחקן. "מצטער שזה קרה. היה לנו חוזה מושלם עם בורדו ואחר כך עוד הצענו להם יותר. אם מישהו רוצה לבוא לשחק ברומא זה נפלא, אבל אם הוא בסופו של דבר לא רוצה אנחנו לא רוצים אותו. אנחנו עובדים על שחקן שרוצה לבוא לרומא ויהיה כמו מלקום או אפילו טוב ממנו".


FICHAJE RELÁMPAGO

PORTADA DE MUNDO DEPORTIVO pic.twitter.com/8fptd3upax

— Mundo_Blaugrana (@Blaugranas_sv) 24 ביולי 2018


מאמן רומא, אוזביו די פראנצ'סקו, ניסה להוריד מגודל המכה שקיבלה רומא ואמר: "אנחנו כבר מאחורי כל הסיפור הזה. לא אכפת לי שלא החתמנו את מלקום. יש עוד הרבה שחקנים מוכשרים בשוק. זה לא עבד כמו שמונצ'י קיווה, אבל יש לנו עוד הרבה שחקנים תחרותיים. יש לנו כעת שלושה משחקים בגביע האלופות בהם אתן לכל הסגל לשחק". רומא תשחק מול טוטנהאם מחר.


לדברי "מארקה", המו"מ בין ברצלונה לבורדו על רכישת מלקום התחיל כבר לפני 15 יום ולא שלשום והתנהל בסתר. "העסקה נסגרה תוך 24 שעות, אבל לפני כן אפשר היה לכתוב ספר עם הרבה פרקים על כל הניסיונות להחתים אותו", נכתב בעיתון. בשורה התחתונה, על פי העיתון, המועדון הבין שאין סיכוי שוויליאן יגיע לברצלונה שהציעה עבורו 50 מיליון יורו, וזה היה הגג שלה בגלל הגבלת התקציב. צ'לסי דרשה 70 מיליון יורו, המועדון הבין שהוא חייב לחפש שחקן אחר והציע עבור מלקום 41 מיליון יורו ביום בו רומא סיכמה על רכישתו ב-32 מיליון יורו פלוס 4 בבונוסים. ברצלונה תשלם בסופו של דבר 41 פלוס מיליון בבונוסים, וסעיף השחרור שלו נקבע על 400 מיליון יורו. הוא ירוויח רק 2.5 מיליון יורו, שכר נמוך יחסית, למעשה בדיוק כמו זה שהוצע לו ברומא.


מלקום עבר היום בדיקות רפואיות בברצלונה והוא אמור לעזוב עם הקבוצה לארה"ב, שם יוצג כנראה באופן רשמי. "אני מאושר. זו הרגשה מיוחדת להגשים חלום שהיה לי מזמן", אמר. "הגעתי למועדון הכי טוב בעולם ואני מקווה להביא הרבה אושר לכל האוהדים. אני כבר לא יכול לחכות להכיר את החברים החדשים שלי", אמר. הוא יטוס עם ברצלונה היום לארה"ב ויוצג על ידי הנשיא של הקבוצה ג'וזף ברתומאו.


‍ Malcom has passed his medical and is ready to travel to the USA #EnjoyMalcomhttps://t.co/BjCDEterOtpic.twitter.com/SdERoW0FJ7

— FC Barcelona (@FCBarcelona) 25 ביולי 2018



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי