כמו בימי מראדונה: הליגה האיטלקית שוב מעוררת עניין

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | יובנטוס, רשמי

כריסטיאנו רונאלדו נחת ביובנטוס, נאפולי איבדה את סארי וז'ורז'יניו ותתבסס על הכוכבים הוותיקים, מונצ'י ביצע מהפכה כדי להחזיר את רומא למאבקי האליפות ומשהו חדש קורה גם במילאנו. זיו מוכן לחזרת הסרייה A

קבוצות: נאפולי רומא
(גודל טקסט)

הליגה האיטלקית יוצאת לדרך הערב (שבת, 19:00) עם יהלום אחד – כריסטיאנו רונאלדו – שבואו מזכיר ללא מעט אוהדים את זה של דייגו מראדונה לנאפולי ב-1984. אז הגיע הכוכב הארגנטיני לליגה שנחשבה אולי לטובה ביותר בעולם ועורר טירוף עוד יותר גדול באיטליה. הקיץ רונאלדו הגיע לליגה שנחשבת רק לשלישית או לרביעית בעולם, אבל כעת יש הרבה יותר אוהדי כדורגל שירצו לראות במשחקי הסריה A.

יובנטוס מועמדת בכירה עוד יותר לאליפות שמינית ברציפות, אבל רכשה את רונאלדו ב-112 מיליון יורו בעיקר במטרה לזכות בליגת האלופות לראשונה מאז 1996. חלון ההעברות באיטליה נסגר אמש (שישי), אבל עוד קודם לכן נשבר השיא שנקבע בשנה שעברה, כש-1.133 מיליארד יורו יצאו מכיסם של המועדונים – יבנטוס לבדה השקיעה 256 מיליון יורו, רומא 136, מילאן 122.5, אינטר 77.5 ונאפולי 71.5.

אנטוניו קסאנו חושב שהאליפות בכיס של יובנטוס ולא רואה שום אפשרות להפתעה. "עם רונאלדו בקבוצה הם יזכו באליפות כבר בפברואר והוא יכבוש השנה 40 שערים", הצהיר חלוץ העבר, אולי משום שיובה לא הסתפקה רק ברכש הזה. היא החתימה גם את ז'ואאו קאנסלו מוולנסיה, ששיחק כמושאל בעונה שעברה באינטר, אמרה ג'אן מליברפול בהעברה חופשית והרכש הכי מרגש הוא הבלם לאונרדו בונוצ'י, שחוזר ממילאן אחרי עונה אחת בעסקה שבה בלם יובה, מתיה קלדרה, עזב בכיוון ההפוך. גונסאלו היגוואין, שרק לפני שנתיים נרכש ב-90 מיליון יורו מנאפולי, הושאל למילאן תמורת 18 מיליון יורו (כדי לממן אולי את שכרו של רונאלדו, שירוויח 31 מיליון יורו לעונה) עם אופציה מחייבת לרכישה ב-36 מיליון יורו. פיפיטה ירוויח 30 מיליון יורו לאורך כל שלוש העונות. את יובה עזבו גם ג'יג'י בופון, סטפן ליכטשטיינר, סטפנו סטוררו, מרקו פיאצ'ה ואחרים.


בונוצ'י שוב במדי הביאנקונרי, השנה גם CR7 נחת בטורינו (האתר הרשמי של יובנטוס)

נאפולי, שסיימה כסגנית האלופה איבדה את המאמן מאוריציו סארי, שעבר לצ'לסי, ויש אוהדים שחוששים שהיא לא תסיים שוב כסגנית אלופה ואולי גם תאבד את הכדורגל ההתקפי הנפלא שהקנה לה סארי. קרלו אנצ'לוטי, שהגיע במקומו, הוא מאמן עטור פרסים ומנוסה, אבל לא מתלהבים ממנו בדרום איטליה. בינתיים הנשיא אורליו דה לאורנטיס לא מפסיק למתוח ביקורת על האוהדים: "הם דורשים ממני לרכוש שחקנים, אבל קונים חולצות מזויפות בשוק". יחד עם סארי עזב גם ז'ורז'יניו לצ'לסי וזו מכה קשה לנאפולי. "סארי רצה לפרק לי את הקבוצה ולקחת את כל הכוכבים", האשים דה לאורנטיס. דריס מרטנס, לורנצו אינסיניה ומארק האמשיק יצטרכו כעת לסחוב את העגלה, לאחר שגם השוער פפה ריינה עזב למילאן והשוער שנרכש, אלכס מרט, כבר שבר את ידו וכך הונחת במהרה דויד אוספינה מארסנל. עם זאת, שתי רכישות טובות היו לקבוצה: הקשר התוקף סימונה ורדי מבולוניה והמגן הימני קווין מלקוט מליל. 

רומא, שסיימה שלישית לפני שנתיים, רוצה לחזור למאבק על האליפות עם הפרויקט של המנהל הספורטיבי מונצ'י, שהשיג לה שחקנים מעניינים גם אם היא נאלצה לוותר על מלקום לטובת ברצלונה. השוער אליסון וראג'ה נאינגולן עזבו, אבל מונצ'י הצליח לבצע החתמות מעניינות כמו יוסטין קלייברט (הבן של פטריק) ב-19 מיליון יורו, חאבייר פאסטורה שחוזר לאיטליה מפ.ס.ז' וקשר סביליה סטיב אנזונזי. מונצ'י רכש הרבה שחקנים, אבל בעיקר שם את הכסף על צעירים להשקעה, ולא בטוח שזה יסייע לקבוצה בניסיון שלה להתקדם בליגה ובליגת האלופות שם, הגיעה בעונה שעברה עד חצי הגמר והפסידה לליברפול.


קלייברט ג'וניור. גם הוא נחת כחלק מהמהפכה של מונצ'י (האתר הרשמי של רומא)

בד בבד, במילאנו יש טירוף של כדורגל, כששתי הקבוצות מגיעות עם הרבה תיאבון לעונה החדשה. אינטר, עם המאמן לוצ'אנו ספלטי ובעלים בדמות חברת סונינג מסין, בנתה פרויקט ענק, אף שלא הצליחה להביא את לוקה מודריץ' מריאל מדריד. לחלוץ הווינר מאורו איקרדי הצטרף הכישרון הארגנטיני הענק לאוטארו מרטינס, בלם לאציו סטפן דה פריי ונאינגולן שבא מרומא. עוד שחקנים שהגיעו הם שימה ורסאליקו, המגן הקרואטי של אתלטיקו מדריד, וקייטה באלדה – שחקן נפלא שלפני שנתיים כיכב בלאציו וחזור אחרי עונה במונאקו. אין ספק שלאינטר יש סגל מפלצתי.

בצד השני של הכביש נשמו לרווחה כאשר קבוצת הרכישה הסינית הסתלקה והמועדון עבר לחברת "אליוט" האמריקאית, שהיא אומנם חברה להשקעות והלוואות מגדרית, אבל החליטה לקחת את הרוסונרי כפרויקט לשלוש שנים וקיבלה אישור מאופ"א לשחק בליגה האירופית ולרכוש שחקנים. היא מינתה את לאונרדו הברזילאי למנהל מקצועי ויצאה לדרך חדשה עם ההחתמות של היגוואין, המגן השמאלי איבן סטריניץ' (סמפדוריה), אלן חלילוביץ' (המבורג), הבלם מתיה קאלדרה במקום בונוצ'י והיא עוד מנסה להחתים ברגע האחרון שחקנים נוספים, כמו טימו בקאיוקו שהגיע מצ'לסי בהשאלה עם אפשרות לרכישה  קבועה בקיץ. ניקולה קאליניץ' ואנדרה סילבה איכזבו ועזבו. ייתכן שאם ג'נארו גאטוסו יפתח רע את העונה נמצא שם את אנטוניו קונטה במקומו. ואז היריבות הקיימת ממילא מול יובנטוס תהפוך אפילו למרתקת פי כמה.


דה לאורנטיס ואנצ'לוטי. ההאשמות כבר החלו (האתר הרשמי של נאפולי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי