זקוק לזמן: מונצ'י עדיין צריך להוכיח את עצמו בבירת איטליה

מונצ'י
מונצ'י | Gettyimages

רומא בונה את עצמה מחדש תחת הספרדי, אלא שמי שנחשב למנהל הספורטיבי הטוב בעולם והביא לאיטליה כישרונות במבצע, סופג ביקורות על מכירת אליליהם של האוהדים. אחרי הפתיחה הצולעת, הוא יקווה לא למעוד מול מילאן

קבוצות: רומא
(גודל טקסט)
מונצ'י, המנהל הספורטיבי של רומא, נחשב כיום לטוב ביותר בעולם בתפקידו, אחרי שגידל דורות של שחקנים בסביליה, הוא מכר שחקנים רבים ביוקר וגם סייע לקבוצה לזכות שלוש פעמים בליגה האירופית. הפרויקט שלו ברומא נסק בשנה שעברה רק בליגת האלופות. הקבוצה מעיר הנצח הגיעה עד חצי הגמר מול ליברפול, אחרי שהדיחה בדרך את ברצלונה, אך סיימה בליגה רק במקום השלישי. העונה אמורה להיות שנת הפריצה של מונצ'י אצל הג'יאלורוסי, אבל בינתיים רומא פתחה את העונה עם ניצחון דחוק על טורינו בחוץ 0:1 ותיקו 3:3 לא מחמיא בבית מול אטאלנטה. הערב (שישי ב-21:30) תתארח רומא אצל מילאן הלחוצה, ואם השחקנים של אוזביו די פרנצ'סקו יפסידו שוב, ייתכן שברומא יתחילו להרים גבות.


רומא ויתרה בקיץ שעבר על מוחמד סלאח. מונצ'י הסביר את המהלך בסכנה מוחשית לספיגת עונש מאופ"א בגלל הפייר-פליי הפיננסי. אלא שסלאח, שעזב תמורת 42 מיליון יורו ו-8 מיליון בבונוסים, מוערך היום בכ-150 מיליון יורו. אם מונצ'י הגיע כדי לשפר את הקבוצה וגם כדי לשפר את שורת הרווח של הבעלים האמריקאי-איטלקי ג'יימס פאלוטה, זה היה הכישלון הצורב הראשון שלו.


בקיץ הנוכחי שלושה כוכבים עזבו את רומא: השוער אליסון בקר עבר לליברפול תמורת 66 מיליון יורו; הגרזן של הקבוצה ואחד השחקנים המוערכים, רדג'ה נאינגולן, נמכר לאינטר ב-38 מיליון יורו; והשבוע גם קווין סטרוטמן ההולנדי עשה דרכו למארסיי עבור 28 מיליון יורו. תוסיפו לכך את הפספוס של החתמת מלקולם הברזילאי, שהעדיף ברגע האחרון את ברצלונה על פני רומא, ואפשר לומר שהקבוצה מעיר הבירה מסיימת קיץ לא מוצלח במיוחד.



כישלון צורב ראשון. מוחמד סלאח (Gettyimages)


יחד עם זאת, מונצ'י מצא, כהרגלו, צעירים מוכשרים ומצליחים. הקיצוני הטורקי צ'נגיז אונדר הייתה הצלחה שלו אשתקד. העונה הוא רכש את סטיב אנזונזי ב-27 מיליון יורו והחזיר לאיטליה את חאבייר פאסטורה מפ.ס.ז' תמורת 25 מיליון. הכישרון ההולנדי ג'סטין קלייברט הגיע מאייאקס ב-17.25 מיליון יורו, כך שלמעשה הקבוצה רכשה ב-136 מיליון יורו ומכרה ב-150 מיליון יורו. ממוצע השחקנים שהגיעו, אגב, עומד על 23.2. ממוצע גיל העוזבים: 24.2. המסקנה: רומא הפכה לתחנה הטובה ביותר עבור צעירים, לפני שהם מגיעים למועדונים הגדולים באירופה.


לאלה שלא אוהבים את התנודות הללו, סיפק מונצ'י הסבר פשוט: "סטרוטמן היה שחקן חשוב אצלנו בעונה שעברה, שיחק במרבית המשחקים ואנחנו לא שוכחים לו זאת. ההחלטה הייתה משותפת לשחקן, לצוות, למועדון ולמאמן. אני לא נכנס לעניינים כלכליים או מקצועיים כרגע. מי שעוזב את רומא עושה זאת גם כי הוא רוצה לעזוב. אף אחד לא הצמיד אקדח לראש של אדם אחר, כדי להכריח אותו לעזוב. אלו החלטות שהתקבלו ביחד".


המכירה של סטורטמן עוררה כעס אצל אוהדי רומא. העיתון האיטלקי "איל מאסג'רו" כתב שסטרוטמן, שנשאר בקבוצה חמש עונות, נכנס לליבם של אוהדי הג'יאלורוסי. עם זאת, השחקן סבל משלוש פציעות לא קלות ועבר ניתוחים קשים. "האוהדים אהבו אותו כי הוא היה שחקן נשמה והם זוכרים אותו מכל מיני אירועים מרגשים – והנה, דווקא לפני שהפך לשחקן חשוב בקבוצה, נותנים לו ללכת". ברומא ניסו להתגונן. המאמן די פרנצ'סקו טען כי "זו החלטה גם שלי. יש לנו כל כך הרבה קשרים ובסופו של דבר ההחלטות נלקחות ביחד. אני המאמן וכרגע הדבר הכי חשוב היא הקבוצה ולא שחקן זה או אחר". סטרוטמן, כך נראה, העדיף להתאחד עם מאמנו בעבר ברומא, רודי גרסיה.


אלסנדרו פלורנצי הבטיח לאוהדי רומא שמונצ'י עושה עובדה טובה. "עוד תראו שהוא הביא צ'נגיז אונדר חדש בדמותו של קלייברט. הוא מהיר ונחוש, מאיץ את קצב המשחק ופותח אותו. הוא הגיע אלינו כמו אונדר, עם באזז מסוים, והוא מסוגל להכניס את הקצב שלו למשחק ממש כמו שעשה כשבישל לאדין דז'קו בניצחון על טורינו".


באחרונה התפרסמו ידיעות שמונצ'י מבוקש כמנהל הספורטיבי של מנצ'סטר יונייטד, שאמור להגיע מעל ראשו של ז'וזה מוריניו. כפי שדברים נראים כרגע, לפי פתיחות העונה של השניים, ספק גדול שמונצ'י אכן יגיע לתיאטרון החלומות, על אחת כמה וכמה מעל לראש המתנדנד ממילא של מוריניו. 


Thanks for the memories! ❤ @officialasroma#ASRomapic.twitter.com/WXtr6HYSYY

— Kevin Strootman (@Kevin_strootman) August 28, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי