סוס מנצח: כך הפך סוסו למועמד לריאל ולברצלונה

סוסו
סוסו | Gettyimages

רק בן 24, אבל כבר היה על סף חתימה בבלאנקוס והתחרט, נכשל בליברפול ונמכר במחיר מצחיק למילאן כדי לפרוח מחדש. כשהוא בכושר שיא ועם סעיף שחרור על סך 40 מיליון יורו "בלבד", גם המועדונים הגדולים ביבשת עוקבים

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

רק לפני שלושה שבועות ג'נארו גאטוסו כבר היה על סף פיטורין ממילאן שקרטעה אי שם במרכז הטבלה, ואפילו נמוך מזה, של הסרייה A. שלושה ניצחונות רצופים הקפיצו אותו במעלה הטבלה וכעת הוא כבר מזנב בקבוצות שאמורות לשחק בליגת האלופות בשנה הבאה. אחד השחקנים שנמצא בכושר טוב מאוד לאחרונה ועזר לקבוצה לצאת מהתקופה הרעה הוא שחקן הכנף בן ה-24 סוסו, שהחל את הקריירה באקדמיית הכדורגל של ליברפול אחרי שהגיע אליה מקאדיס, אבל נאלץ לעזוב בגלל שלא שיחק שלוש עונות בקבוצה. אחרי שהושאל לאלמיירה הוא הוחתם על ידי מילאן בעונת 2015/16 תמורת 1.3 מיליון יורו בלבד.

משחק ההתקפה שלו טוב והוא כבש במשחקים האחרונים בניצחונות על סמפדוריה וגנואה. בשוק הכדורגל הקיים בעולם,  כל שחקן שמתבלט מעט זוכה להתעניינות גדולה. סוסו חתום במילאן עד 2022, מה שלא מפריע לברצלונה ולריאל מדריד להתעניין בכדורגלן שחמק מהראדר של ליברפול. בריאל מדריד דיברו עליו כאילו הוא יכול להחליף את גארת' בייל, אבל ספק אם הוא אכן ברמה הזאת. כיום הוא גם המבשל המוביל באירופה עם 11 בישולים, מקדים את ג'יידון סאנצ'ו מדורטמונד ואנחל די מריה מפ.ס.ז'.

העונה הוא הספיק לכבוש ארבעה שערים ועם נתונים כאלה שעושים אותו "אול ארואנד פלייר", יש לו ביקוש גדול. מילאן הכניסה סעיף שחרור של 40 מיליון יורו לחוזהו של סוסו ובימים המטורפים של הכדורגל כיום זה אפילו לא נחשב כסכום גבוה. מילאן נמצאת כעת בנתק מול הסוכן שלו, אלסנדרו לוצ'י, דבר שהוא חלק מהאסטרטגיה של המנהל הספורטיבי של מילאן, לאונרדו, שמנסה להוריד את הסוכן מהעץ. מילאן טוענת שסעיף השחרור שלו נמוך מדי לשוק הקיים ושיש הרבה שחקנים פחות טובים ממנו שעולים יותר. אם הספרדי ירצה לפתוח את החוזה שלו להרוויח יותר כסף, הוא גם יצטרך להעלות את סעיף השחרור שלו.


סוסו במעמד חתימת החוזה. מילאן המרוויחה העיקרית בתנאים הקיימים

השחקן אמר באחרונה: "אני גאה שמדברים עלי בקבוצות כמו ברצלונה, ריאל מדריד ואפילו מנצ'סטר סיטי. יש לי חוזה במילאן ובכל מקרה אני חושב שלא אשחק בקבוצה אחרת באיטליה מאשר מילאן". גם צ'לסי, בה מאמן מאוריציו סארי שמכיר אותו היטב מנאפולי, רוצה אותו. ב-2012 סוסו היה כבר משוכנע שזו תהיה שנת הפריצה שלו כאשר ברנדן רוג'רס אימן את ליברפול ואהב את משחקו, אבל זה לא יצא לפועל. עוד לפני שהגיע לליברפול, ריאל מדריד הציעה לרכוש אותו מקאדיס וזה לא יצא לפועל, כך שבבלאנקוס רוצים כעת לסגור מעגל. סוסו סיפר אז שרפא בניטס היה זה ששכנע אותי לחתום בבלאנקוס, אך אנשי אקדמיה אנונימיים הרימו לו טלפון ושכנעו אותו לרדת מהאפשרות. עכשיו בעלי מקצוע בכירים יותר רוצים לראות אותו במועדון הספרדי.

סוסו הוא מסוג השחקנים שמסוגל לפתע לבעוט כדור מזווית קשה ונוטה לכבוש שערים מיוחדים. הוא עדיין לא הצליח לפרוץ בגדול גם במילאן ויש הרגשה שהפוטנציאל שלו גדול בהרבה ממה שהציג עד כה. הוא נחשב לשחקן שנחבא מאור הזרקורים ולא סוג של מנהיג, אבל ההתפתחות שלו מתמדת. בינתיים הוא מנצל את ההתעניינות בו ומנסה להעלות את השכר שלו. הוא מרוויח שלושה מיליון יורו במילאן ולפי "קוריירה דלו ספורט" הוא רוצה שכר גבוה יותר נוכח התרומה שלו לקבוצה. הוא מרוויח שכר נמוך מלוקאס ביגליה, למשל. למרות ההצהרות הלויאליות שלו למילאן, כנראה שהוא יעזוב בקיץ לקבוצה אחרת. בינתיים הוא מתמקד בלסיים עם מילאן במקום שמוביל לצ'מפיונס ובהצלחה בליגה האירופית, שגם דרכה אפשר להגיע למפעל הבכיר. הערב (22:00 בספורטHD4) הוא ישחק עם קבוצתו מול ריאל בטיס, בקרב שיכול להיות מכריע לאפשרות להעפיל לשלב הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי