צפו ב-1:2 המדהים של שבדיה על צרפת, טעות איומה להוגו לוריס

לורן קוסיילני והוגו לוריס
לורן קוסיילני והוגו לוריס | AFP

מוקדמות המונדיאל: השוער איפשר לטויבונן לכבוש בדקה ה-93 מהחצי. לטביה - פורטוגל 3:0 (צמד לרונאלדו), הולנד - לוקסמבורג 0:5. אנדורה הדהימה את הונגריה עם 0:1

(גודל טקסט)

משחקי המחזור השישי במוקדמות מונדיאל 2018 באירופה יצאו הערב (שישי) לדרך. דרמה אדירה התרחשה בסולנה כששבדיה ניצחה את צרפת 1:2 אחרי סיום מטורף.

 

בתוספת הזמן, במצב של 1:1, השוער הוגו לוריס החזיר מסר כדור רשלני עליו השתלט אולה טויבונון ומחצי מגרש מול שער חשוף שלח את הכדור פנימה. הסקנדינבים עלו למקום הראשון על חשבון המפסידה (13 נקודות כ"א) בזכות הפרש שערים עדיף. 



עוד בבית 1, הולנד הביסה את לוקסמבורג 0:5 ברוטרדאם, במשחק הבכורה הרשמי בקדנציה הזו של המאמן דיק אדבוקט בנבחרת האורנג'. ההולנדים עלו למקום השלישי על חשבון בולגריה, שהפסידה 2:1 לבלארוס.

 

בבית 2, פורטוגל השיגה ניצחון על לטביה 0:3. עוד באותו בית קיבלנו סנסציה ענקית כשאנדורה ניצחה 0:1 את הונגריה, שהשתתפה ביורו להזכירכם. שווייץ שמרה על פער שלוש נקודות בפסגה מאלופת אירופה כשניצחה 0:2 את איי פארו בחוץ. בבית 8, בלגיה השיגה 0:2 על אסטוניה בחוץ ופתחה פער של ארבע נקודות מהמקום השני, אחרי ה-0:0 של בוסניה ויוון.


שחקני נבחרת שבדיה חוגגים (AFPׂׂׂ)
שחקני נבחרת שבדיה חוגגים (AFPׂ)


בית 1
שבדיה – צרפת 2:1
משחק מדהים בסולנה בסיומו קיבלנו מוליכה חדשה לבית. דווקא הצרפתים כבשו ראשונים מרגליו של אוליביה ז'ירו, שהקפיץ לעצמו ושלח כדור מרחק 20 מטר מהאוויר פנימה (37). חלוץ ארסנל, שכבש שלושער במשחק ההכנה בשבוע שעבר מול פרגוואי (0:5), הבקיע את שערו ה-17 ב-17 המשחקים האחרונים בהם פתח בנבחרת. מן העבר השני, ג'ימי דורמז השווה עם שער נאה שלו מהאוויר, מתוך הרחבה, עוד לפני הירידה למחצית (43).


כשנדמה היה שאנחנו הולכים לתיקו, בדקה ה-93 ביצע הוגו לוריס טעות איומה כשמסר היישר לרגליו של אולה טויבנון, שמחצי מגרש לא נכשל. מי שחשב שמקומם של הטריקולור ברוסיה מובטח, צריך לחשוב שנית. 
 


דקה 37, צרפת עלתה ל-0:1: שער ענק של אוליביה ז'ירו. החלוץ הנפלא הקפיץ לעצמו את הכדור מרחק 20 מטר מן השער ושלח טיל מהאוויר לרשת.


אוליביה ז'ירו (AFPׂׂ)
אוליביה ז'ירו ובנג'מין מנדי (AFPׂ)


דקה 43, שבדיה איזנה ל-1:1:
השבדים חוזרים משער של ג'ימי דורמז, שמתוך הרחבה שלח כדור נמוך מהאוויר פנימה.


הולנד – לוקסמבורג 0:5

דיק אדבוקט, בבכורה הרשמית בקדנציה הנוכחית (ניצח 0:5 במשחק ידידות את חוף השנהב), ראה את שחקניו נהנים וחשוב מכך חוזרים לעניינים במאבק על העלייה. ההולנדים עם 10 נקודות במקום השלישי, שלוש נקודות מצמד המוליכות. 


אריאן רובן (21), ווסלי סניידר (34), ג'ורג' וינאלדום (62), קווינסי פרומס (70) ו-ווינסנט יאנסן (84, פנדל) השתתפו בחגיגה הגדולה מול היריבה שרבים ציפו שתיתן פייט ראוי יותר. 


דקה 21, הולנד עלתה ל-0:1:
אריאן רובן, שהיה בספק למשחק עקב בעיות בבטנו, נשלח באחד על אחד והכניע מקרוב את השוער. 


אריאן רובן ו-ווסלי סניידר חוגגים ׁׁ(AFPׂ)
אריאן רובן ו-ווסלי סניידר חוגגים (AFPׂ)


דקה 34, הולנד עלתה ל-0:2:
ותיק נוסף, ווסלי סניידר, כבש שער אופייני עם בעיטה מתוך הרחבה בתום מאבק קבוצתי נאה (בישול של ממפיס דפאיי).


דקה 62, הולנד עלתה ל-0:3: ג'ורג' וינאלדום השתלט על הרחקה גרועה בתוך הרחבה ובעט נפלא פנימה.


דקה 70, הולנד עלתה ל-0:4: חגיגת בכתום. קוונסי פרומס, שנככנס כמחליף, כבש ארבע דקות בלבד אחרי שנכנס.


דקה 84, הולנד עלתה ל-0:5: גם וינסנט יאנסן הצטרף לחגיגה בכתום כשכבש בפנדל.


בלארוס – בולגריה 1:2
הבולגרים איבדו גובה במאבק על המקום השני, וכעת הם רק במקום הרביעי עם תשע נקודות (אחת פחות מהולנד). המארחת העלתה את מאזנה לחמש נקודות. בלם מכבי תל אביב איגור פיליפנקה ענד את סרט הקפטן ורשם 90 דקות. מיכאיל סיבאקוב (33, פנדל) ופאבל סביצקי (80) כבשו למנצחת. גאורגי קוסטדינוב רק צימק בתוספת הזמן (91). 


בית 2
לטביה – פורטוגל 3:0
אלופת אירופה שמרה על פער שלוש נקודות מהפסגה. כריסטיאנו רונאלדו, שלא ביקש הנחות אחרי עונה ארוכה וחגיגות הזכייה באליפות ספרד ואירופה, כבש צמד בדקות ה-41 ו-63. CR7 העלה את מאזנו בקמפיין ל-11 כיבושים. הפנומן מריאל מדריד גם בישל לאנדרה סילבה את השער השלישי (67). 


כריסטיאנו רונאלדו (AFPׂׂ)
כריסטיאנו רונאלדו (AFPׂ)


דקה 41, פורטוגל עלתה ל-0:1: מי אם לא כריסטיאנו רונאלדו כבש, לאחר שנגח מול שער חשוף פנימה כשהשתלט על כדור שחזר מן הקורה.


דקה 63, פורטוגל עלתה ל-0:2: רונאלדו השלים צמד כשנגח שוב מול שער ריק פנימה. שער 11 ל-CR7 במוקדמות. 


שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים (AFP)
שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים (AFPׂ)


דקה 67, פורטוגל עלתה ל-0:3:
הפעם רונאלדו בתפקיד המבשל, אחרי ששלח את אנדרה סילבה בכדור עומק, וזה לא נכשל מול השוער.


איי פארו – שווייץ 2:0
מוליכת הבית התגברה על המשוכה בחוץ ושמרה על מאזן מושלם. גרניט ג'אקה (36) ושרדן שאקירי (59) העלו את מאזנה של האורחת ל-18 נקודות. איי פארו נמצאת במקום הרביעי עם חמש נקודות אחרי מחזור המשחקים הנוכחי.


אנדורה – הונגריה 0:1
הסנסציה של הערב. הנבחרת הצנועה (186 בדירוג פיפ"א ו-53 באופ"א) השיגה ניצחון ראשון במשחק רשמי לראשונה זה 13 שנים ו-66 משחקים. פשוט מדהים. מארק ראבס הנרגש כבש את השער ההיסטורי (26) ונראה פשוט בהלם אחרי שעשה זאת. הונגריה, ששיחק ביורו 2016 ועלתה לשמינית הגמר אפילו, רחוקה שמונה נקודות מהמקום השני. 


בית 8
אסטוניה – בלגיה 2:0
הבלגים עם רגל וחצי במונדיאל אחרי שהגדילו את הפער מהמקום השני לארבע נקודת. לפני המשחק החשש הגדול היה מהמגרש בטאלין אשר יסכן את בריאות השחקנים, אך החבורה של רוברטו מרטינס עברה את המשחק בשלום תרתי משמע. יותר מזה, המאמן אפילו לא ביצע חילוף אחד במהלך המשחק. דריס מרטנס (31) ונסאר צ'אדלי (86) כבשו. ארטום דימיטרייב המארח הורחק (44).


RUSI 2018/ Suedia komplikon situatën në Grupin A, Andora fiton pas 13 vitesh – https://t.co/Lopg3Bt8rSpic.twitter.com/6GW7geQbJn

— newsport.al (@newsport_al) June 9, 2017



בוסניה – יוון 0:0
היוונים, שסיימו במחזור הקודם ב-1:1 עם בלגיה בחוץ (ספגו בתוספת הזמן), שוב עשו את העבודה במגרש לא פשוט, הפעם בזניצה. החבורה של מיכאל סקיבה נותרה שנייה עם 12 נקודות כשהמארחים נמצאים במקום השלישי נקודה אחת אחריהם.


גיברלטר – קפריסין 2:1
האורחת מהאי השכן נמנעה ממבוכה בחוץ  מול אחת הנבחרת החלשות בעולם בכלל ובאירופה בפרט.  ג'וזף צ'יפולינה כבש שער עצמי והעלה את האורחים ליתרון (10). אנתוני הרננדס איזן זמנית בדקה ה-30, לאחר בישול של אקס בני יהודה ליאם ווקר. הקפריסאים ניצלו ממבוכה בדקה ה-87 משער של פירוס סוטריו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי