2:2 דרמטי בין פורטוגל למקסיקו, בישול מבריק לרונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | צילום : GettyImages

הסלסאו הובילו פעמיים משערים של קווארסמה (35) וסדריק (86), אך ספגו מצ'יצ'ריטו (42) ומורנו (90+1) ושמטו נקודה במשחק הראשון שלהם בגביע הקונפדרציות. הפנומן סיפק עוד רגע קסם

(גודל טקסט)

היום השני של גביע הקונפדרציות 2017 יצא לדרך עם 2:2 דרמטי בין אלופת אירופה פורטוגל למחזיקת גביע הקונקק"ף מקסיקו במחזור המשחקים הראשון בבית 1.

הסלסאו שלטו ברוב שלבי המחצית הראשונה, ושער של פפה נפסל על ידי שופטי הווידאו בטענת נבדל. בדקה ה-35 רונאלדו יצא למתפרצת קטלנית, זיהה את קווארסמה לבד ברחבה ובין הבלמים מסר לחברו, שעקף את השוער וגלגל פנימה. שבע דקות לאחר מכן מקסיקו השוותה שקרלוס ולה וצ'יצ'ריטו ניצלו טעות קשה בהגנה הפורטוגלית והאחרון נגח באופייניות לרשת.

המחצית השנייה התנהלה בשליטה כמעט מוחלטת של מקסיקו, בעוד שהפורטוגלים לא הצליחו לאיים על שערו של גיז'רמו אוצ'ואה. בניגוד למהלך המשחק, סדריק העלה את אלופת אירופה ליתרון לקראת שריקת הסיום והאוהדים האדומים החלו לחגוג ביציע. נגמר? לא אם שואלים את הקטור מורנו. המגן, שעבר בימים האחרונים לרומא, נגח את השוויון ממש בתוספת הזמן וקבע חלוקת נקודות בקאזאן.

ביום רביעי (18:00) תפגוש פורטוגל את רוסיה, ותנסה להשיג נקודות ראשונות בטורניר מול המארחת. מקסיקו תתמודד באותו היום מול אלופת אוקיאניה ניו זילנד (21:00).

הרכבים
פורטוגל: רוי פטריסיו, פפה, סדריק, ז'וזה פונטה, רפאל גריירו, זו'אאו מוטיניו (אדריאן סילבה, 58), וויליאם קארבליו, אנדרה גומש, ריקרדו קווארסמה (אנדרה סילבה, 82), נאני (גלסון, 58), כריסטיאנו רונאלדו.

מקסיקו: גיירמו אוצ'ואה, קרלוס סאלסידו (נסטור ארואחו, 67), הקטור מורנו, דייגו רייס, מיגל לאיון, ג'ונתן דוס סנטוס, הקטור הררה, אנדרס גוארדדו, קרלוס ולה (ג'ובאני דוס סנטוס, 57), ראול חימנס (אוריבה פרלאטה, 79), חאבייר "צ'יצ'ריטו" הרננדס.

נבחרת פורטוגל. דקת דומייה לזכר הנספים בשריפות (gettyimages)
נבחרת פורטוגל. דקת דומייה לזכר הנספים בשריפות (gettyimages)

מחצית ראשונה
דקה 21: לאחר שרונאלדו ירה למשקוף, נאני השתלט על הכדור לאחר בלאגן ברחבה, בעט לכיוון השער ופפה דחק מקרוב לרשת. אבל שופטי הווידאו התערבו ופסלו את השער בטענת נבדל למרות מחאות הפורטוגלים.

דקה 33: בעיטה אלכסונית מחוץ לרחבה של אנדרה גומש פגעה בקרלוס סאלסידו, והכדור כמעט נכנס אבל אוצ'ואה הדף לקרן.

דקה 35, פורטוגל עלתה ל-0:1: מתפרצת קטלנית של רונלאדו הסתיימה בבישול אדיר בין שלושה שחקני הגנה, קווארסמה עקף את השוער וגלגל פנימה מקרוב. בכל אחד משבעת המשחקים האחרונים במדי הנבחרת, רונאלדו כבש או בישל.

דקה 39: רונאלדו שוב השאיר את קווארסמה לבד כ-20 מטרים מהשער, הקשר התמהמה ובעט  מחוץ למסגרת.

דקה 42, מקסיקו השוותה ל-1:1: ולה ניצל טעות קשה של גריירו והקפיץ בנגיעה לצ'יצ'ריטו, שהקדים את פפה ונגח פנימה. שער טיפוסי לאפונה.

צ'יצ'ריטו. שער אופייני לחלוץ (gettyimages)
צ'יצ'ריטו. שער אופייני לחלוץ (gettyimages)

מחצית שנייה
דקה 69: בעיטה חופשית מ-30 מטרים של לאיון, עברה במעט מעל המשקוף של פטריסיו.

דקה 76: אדריאן סילבה השאיר כדור נהדר לקווארסמה, שבעט אל גופו של ארואחו.

דקה 80: רונאלדו קיבל כדור ברחבה והוריד לקווארסמה שבעט לידיו של אוצ'ואה.

דקה 86, פורטוגל עלתה ל-1:2: סדריק ניצל עוד טעות בהגנה המקיסקנית ובעט בעוצמה לרשת. שער בכורה למגן.

דקה 89: גלסון קיבל כדור במרכז הרחבה מאנדרה סילבה, הסתובב על המגן אבל גלגל מחוץ למסגרת.

דקה 90+1 מקסיקו משווה ל-2:2: קרן משמאל הגיעה לראשו של הקטור מורנו, שנגח לקורה ופנימה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי