יאן ורטונחן: "נבחרת בלגיה מועמדת לזכות במונדיאל"

בלגיה חוגגת את עלייתה למונדיאל
בלגיה חוגגת את עלייתה למונדיאל | AFP

השדים האדומים הבטיחו את השתתפותם בגביע העולם ברוסיה בקיץ 2018 והחגיגה בהתאם. אלדרווירלד: "אנחנו הראשונים שעלו מאירופה וזה אומר משהו"

(גודל טקסט)

בלגיה הייתה הנבחרת הראשונה מאירופה שהעפילה למונדיאל (למעט המארחת רוסיה, כמובן) אחרי ניצחון 1:2 ביוון והיא בסך הכל הנבחרת השישית שהבטיחה את השתתפותה, הישג מצוין למאמן רוברטו מרטינס ולשחקני השדים האדומים. כשהקטאלוני מונה לתפקיד הרבה גבות הורמו בבלגיה על ידי פרשנים שהביעו ספק אם זו בחירה נכונה, אבל כעת השיח השתנה כהוגן.

עיתוני בלגיה הקדישו לעלייה את השער הראשי של העיתון וב"גאזט ואן אנטוורפן" נכתב: "נוסעים לרוסיה. כולנו צריכים לומר תודה לרומלו לוקאקו שכבש את שער הניצחון ביוון". הבלגים מאושרים מהעובדה שהם הנבחרת הראשונה שעלתה מאירופה והמשחקים באוקטובר מול בוסניה-הרצוגובינה וקפריסין ישמשו כבר כהכנה לגביע העולמי. זה המונדיאל ה-13 בו תשחק בלגיה, מדינה קטנה יחסית שעולה בפעם השנייה ברציפות.

גם השוער טיבו קורטואה זכה למחמאות אחרי שמנע שער בטוח במחצית הראשונה מרגלי קוסטס סטפילידיס ואמר: "זו אחת ההצלות הכי חשובות בקריירה שלי, כי היא הובילה אותנו בסיום לעלייה למונדיאל. ראיתי את הכדור מאוחר כך שזה היה אינסטינקט טוב לעצור אותו. היה לנו קשה גם בגלל כר הדשא הגרוע".


לוקאקו. שער הניצחון הגיע בדיוק בזמן (AFP)

בלם טוטנהאם יאן ורטונחן הוסיף: "אנחנו מועמדים לזכייה במונדיאל אחרי ברזיל, ארגנטינה, צרפת, ספרד וגרמניה. זה לפחות הסדר שלי". חברו בתרנגולים ובנבחרת טובי אלדרווירלד: "אנחנו הראשונים שעלו מאירופה וזה אומר משהו. אני לא טוען שנזכה במונדיאל, אבל יש לנו שאיפות".

המאמן רוברטו מרטינס סיכם: "ברור שלא שיחקנו טוב והמצבים הכי טובים היו של היוונים, אבל השחקנים שלי נלחמו ואני מאושר עבורם. ראינו את המשחק כגמר גביע ובגמר אתה לא תמיד משחק טוב, אבל המטרה הושגה. אמרתי להם לנצח בכל מחיר. במושגים של כדורגל בלבד זה אולי היה אחד המשחקים הגרועים שלנו. יוון לא הפסידה הרבה זמן בבית, כך שזה היה הישג גדול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי