סאותג'ייט: "לא מרגיש הקלה", לב: "צריכים להשתפר לקראת המונדיאל"

שחקני נבחרת אנגליה
שחקני נבחרת אנגליה | AFP

מנג'ר נבחרת אנגליה, שישלשל לכיסו 250,000 ליש"ט, ועמיתו מגרמניה לא יצאו מגדרם לאחר הבטחת ההעפלה למונדיאל. וגם: בפולין מתמוגגים מהשיא של לבנדובסקי

(גודל טקסט)
שתי נבחרות אירופיות גדולות שמו אתמול (חמישי) חותמת סופית על העפלתן למונדיאל ברוסיה בקיץ 2018. אנגליה (0:1 דרמטי על סלובניה בוומבלי) וגרמניה (1:3 על צפון אירלנד בחוץ) הבטיחו את המקומות הראשונים בבתים 6 ו-3 בהתאמה. נבחרת שלושת האריות העפילה לטורניר בפעם ה-14 בתולדותיה והשישית ברציפות.


המנג'ר גארת' סאות'גייט לא התרגש יתר על המידה מהבטחת הכרטיס לרוסיה: "אני לא מרגיש הקלה, פשוט השגנו את המטרה אשר ידעתי שנעמוד בה". סאות'גייט אולי לא מתרגש מההישג, אבל מנהל הבנק שלו בוודאי כן לאור העובדה שישלשל לחשבונו סכום של 250,000 ליש"ט כתוצאה מההעפלה לטורניר. לגבי הציפיות מהנבחרת שלו ברוסיה המנג'ר ניסה לצנן את ההתלהבות: "נהיה כמו נבחרת ספרד? לא, לה יש סגל מלא בשחקנים שזכו בליגת האלופות ובאליפות מקומיות. עד שלא נוכיח את עצמנו ברמות הגבוהות לא נוכל לדבר על כך שאנחנו באותה חברה עם נבחרות כמו ספרד. מה שכן, לשחקנים שלנו אין אומנם תארים כמו שיש לאלו בספרד, אבל הם נותנים את הכל עבור החולצה".




גרמניה מצדה, תשלים ככל הנראה קמפיין מושלם עם עשרה ניצחונות מעשרה משחקים, אחרי שתארח ביום ראשון את אזרבייג'ן. מאז ההפסד בחצי גמר יורו 2016 לצרפת, הנבחרת של יואכים לב רשמה 18 משחקים ללא הפסד (כולל משחקי ידידות וגביע הקונפדרציות) בהם כבשה 54 שערים וספגה רק תשעה. לב אומנם מרוצה מטבע הדברים, אך בגרמניות אופיינית אינו יוצא מגדרו. "הייתה לנו מטרה לשלוט בבית ועשינו את זה", אמר המאמן של אלופת העולם, "סך הכל אנחנו יכולים להיות מרוצים. יחד עם זאת, נצטרך להשתפר לקראת המונדיאל.  לשאלה האם הרשה לעצמו להתרווח ולשתות כוס יין אדום בברים של בלפסט השיב לב: "זה יהיה לא מקצועי. יש לנו משחקים בראשון בקייזרסלאוטרן מול 30,000 צופים ואנחנו רוצים לנצח".


עם כל הכבוד לגרמניה ואנגליה, הכוכב של הערב הגיע דווקא מנבחרת פולין, שנמצאת רגל וחצי בטורניר ברוסיה אחרי ה-1:6 בחוץ על ארמניה (צריכה תיקו בוורשה מול מונטנגרו כדי להבטיח העפלה מבית 5). רוברט לבנדובסקי, שכבש שלושער, העלה את מאזנו בנבחרת ל-50 שערים והפך למלך שעריה בכל הזמנים אחרי שעקף את  ולודז'ימיז' לובנסקי לו 48 שערים. לחלוצה של באיירן מינכן ישנם גם 15 שערים במוקדמות, הכי הרבה בשלב כזה באירופה אי פעם. כעת הוא נמצא בראש טבלת מלך השערים כשאחריו רומלו  כריסטיאנו רונאלדו עם 14 ורומלו לוקאקו עוד 10, כשלשניהם ישנם עוד שני משחקים. 


England
Germany

This evening's two newly qualified countries for the 2018 World Cup introduce the top 5. pic.twitter.com/yssA90e2WG

— Squawka Football (@Squawka) October 5, 2017


מאמן נבחרת פולין, אדם נוואלקה, החמיא כמובן לכוכב הגדול שלו: "הוא היה פנטסטי, כמו תמיד. הוא עבד קשה. זו לא הייתה המילה האחרונה שלו". בתקשורת גם כן פרגנו לחלוץ: "הוא המלך החדש". במדינה ישנו טירוף סביב הנבחרת כשכרטיסים למשחק הקרוב בוורשה עומדים על 160 זלוטי (160 ש"ח), סכום גבוה ביחס למחירים הנהוגים במדינה. 


Polska! @EuroQualifiers@LaczyNasPilkapic.twitter.com/bNtHMlM1FK

— Robert Lewandowski (@lewy_official) October 5, 2017



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי