צפו בתקציר: 0:1 של מטווידי על בולגריה קירב את צרפת למונדיאל

גריזמן
גריזמן | AFP

מוקדמות רוסיה 2018: הטריקולור גברו 0:1 על בולגריה, ברונאלדו נכנס במחצית במצב של 0:0 מביש באנדורה וכבש בדרך ל-0:2 לפורטוגל. הולנד ניצחה 1:3 בבלארוס אבל זקוקה לנס. רן בן שמעון וקפריסין בחוץ

(גודל טקסט)
אף נבחרת לא הצטרפה הערב לבלגיה כעולה אוטומטית למונדיאל אבל צרפת ופורטוגל תלויות רק בעצמן כדי לקבל את הכרטיסים מבתים 1 ו-2. הצרפתים מחקו את חרפת בולגריה מ-1994 כשניצחו בסופיה 0:1 משער של בלז מטווידי כבר בדקה השלישית. ניצחון ביתי ביום שלישי על בלארוס והטריקולור יהיו ברוסיה .


כריסטיאנו רונאלדו שלא היה אמור לשחק באנדורה מחשש שיצבור צהוב שישבית אותו בקרב המכריע מול שווייץ, נכנס במחצית במצב של 0:0 סנסציוני וכבש כעבור 18 דקות בדרך ל-0:2. שוויץ הביסה את הונגריה 2:5 אבל עדיין מקדימה את הסלסאו בשלוש נקודות אבל מפגרת משמעותית בהפרש שערים ולכן תהיה חייבת תיקו כדי לעלות אוטומטית לרוסיה.




נחזור לבית 1 ולהולנד שניצחה 1:3 בבלארוס נותרו רק סיכויים תאורטיים לקחת את הכרטיס לפלייאוף. כמה תאורטיים? ניצחון ביתי בהפרש של שבעה שערים על שבדיה. בבית 8 נפרדו רן בן שמעון וקפריסין סופית מהסיכוי להגיע לפלייאוף אחרי 2:1 בבית מול יוון. האורחים לעומת זאת קפצו למקום השני, אבל עדיין נמצאים בסכנה להיות הסגנית היחידה שלא תעלה לפלייאוף. 


בולגריה – צרפת 1:0
דיידיה דשאן שכבר הודח מהמונדיאל כשחקן (ב-1994) על ידי חריסטו סטויצ'קוב וחבריו יעלה כנראה במערך מתוגבר במרכז המגרש עם בלייז מטווידי ואנגולו קאנטה. אנטואן גריזמן וקיליאן אמבפה יובילו את החוד. מנגד הבטיח גיאורגי קוסטדינוב, מכוכבי בולגריה וקשר מכבי חיפה, לגרום לטריקולור סיוט חוזר.


מהלך המשחק
דקה 3, 0:1 לצרפת – גריזמן מצא את מטוידי בתוך הרחבה, קשר יובנטוס הסתובב במהירות וירה מזווית קשה מאוד לפינה הרחוקה הגבוהה. שער מרשים.



מטוידי. שער מהיר שמחק כל סיכוי לשחזור הפחד ההוא (AFP)


דקה 15 – אמבפה בפריצה אדירה משמאל אבל הכדור שיצא לו מהרגל נהדף על ידי אילייב איבנוב, השוער הבולגרי.


דקה 26 – שוב אמבפה חורש את אגף שמאל ומגיש לגריזמן, אבל חלוץ אתלטיקו מדריד בעט ממצב טוב החוצה.



קוסטדינוב עם גריזמן. שיביא משהו מהיעילות הזאת למכבי חיפה (AFP)


דקה 34
– קאנטה נפצע ויצא, אדריאן ראביו עלה במקומו.


דקה 37 – לוריס הדף לא טוב כדור של נדלב אבל זינק בווירטואוזיות כדי להוציא כדור של קוסטדינוב מהרשת.


קפריסין – יוון 2:1

לשחקניו של רן שמעון נותרו רק סיכויים תאורטיים (בגלל ההפסד באסטוניה 1:0 במחזור הקודם) כך שעבורם היה מדובר בעיקר ביוקרה: גם דרבי בלקני וגם ניצחון ראשון אחרי 16 שנים על האחות הגדולה. זה התחיל טוב עבור המאמן הישראלי כשפירוס סוטיריו ניצל חור בהגנה היוונית וגילגל לרשת את ה-0:1 למארחים בדקה ה-18.



בן שמעון. קפריסין לא ניצחה 16 שנים את יוון


אלא שההגנה הקפריסאית מיהרה להחזיר מתנה עם איבוד כדור סמוך לרחבה שהפך לשער קל של קוסטאס מיטרוגלו, 1:1 בדקה ה-24. כעבור שתי דקות כדור קרן מצא  את ראשון של אלכסנדרוס צוליס, פנאי נתקע בשער ומשם הדרך היתה קלה, 1:2 ליוון שהיתה גם תוצאת הסיום.


אנדורה – פורטוגל 2:0

פרננדו סנטוס ביקש מכריסטיאנו רונאלדו לא לשחק במשחק מול נמושת הבית כדי לא לצבור צהוב שימנע ממנו לשחק בקרב המכריע על ראשות הבית מול שווייץ. CR7 הסכים להקריב הזדמנות לשפר עוד כמה שיאים סטטיסטיים והתיישב על הספסל אבל אחרי 45 דקות מאמן הסלסאו נכנע.



רונאלדו. תמיד שם כשזקוקים לו (AFP)


הסיבה: התוצאה היתה 0:0, לא רק סנסציה עולמית אלא גם תוצאה שמקבעת את פורטוגל במקום השני המוביל לפלייאוף. ואכן עברו 18 דקות וכוכב ריאל מדריד ברח מערבוביה בקו הביצורים האנדורי ודחק מקרוב את ה-0:1. שער 15 במפעל ל-CR7. בדקה ה-86 רונאלדו החל במהלך באגף שמאל שם את הכדור על ראשו של פריירה שנגח לעבר המסגרת ואנדרה סילבה דחק מקרוב את ה-0:2.


שווייץ – הונגריה 2:5
(גרניט שאקה 18, פביאן פריי 20, סטיבן צובר 43 ו-48, סטפן ליכשטיינר 84/  ריצ'רד גוזמיץ 59, רולאנד אוגראי 89).



רובן. עדיין מאמין (AFP)


בלארוס – הולנד 3:1

לאורנג' נותרו רק סיכויים תאורטיים אבל זה הפריע לאריאן רובן בדקה ה-24. לתת בישול מהסרטים בפלאש עם השמאלית לדייבי פרופר מברייטון שהמשיך בקלות פנימה. עם פתיחת המחצית השנייה התעוררה המארחת,  יספר סיליסן עוד הציל את הולנד פעמיים לפני שנכנע לדהירה מקו שמאל של מקסים וולדקו. המגן השמאלי קיבל כדור מסרגיי בלאנוביץ' טס קדימה וסמוך לקו הרוחב בעט שטוח לפינה הרחוקה, 1:1 בדקה ה-55.


אלא שהסיום הלך עם האורחים. באס דוסט נתפס ברחבה בדקה ה-84 ורובן השלים דייק מהנקודה והשלים שער ובישול ועמוק בתוספת הזמן כבש ממפיס דפאיי את ה-1:3 שלא שינה דבר. האורנג' עדיין זקוקים ל-0:7 על שבדיה. משימה שספק עם הנבחרת של יוהאן קרויף מ-74 ו-78 או זאת של מרקו ואן באסטן מ-1988 היתה מסוגלת לעשות.



Netherlands coach Dick Advocaat: "Sweden won't win 8-0, what a stupid question that is."

Sweden won 8-0 today. pic.twitter.com/PZxxCBAPzd

— World Cup 2018 (@WorIdCupFC) October 7, 2017


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי