צפו בגול: 0:1 על זמביה העלה את וואקמה ואוגו למונדיאל

ג'ון אוגו
ג'ון אוגו | טוויטר

שני כוכבי באר שבע אמנם ישבו על הספסל אבל הצטרפו לחגיגות. איובי מארסנל כבש בדקה ה-73 , שבע דקות אחרי שעלה כמחליף. גאנה עם רגל וחצי בחוץ אחרי 0:0 באוגנדה גם טוניסיה קרובה עם 1:4 על גינאה. קייטה הורחק

(גודל טקסט)
ג'ון אוגו וטוני וואקמה עלו הערב (שבת) למונדיאל. שני כוכבי האלופה הפועל באר שבע אמנם ישבו 90 דקות על הספסל ב-0:1 על זמביה ואולי אף לא יכללו בסגל של גרהט רוהר לרוסיה 2018 אבל את הרגע הזה, בדקה ה-73 כשאלכס איובי של ניגריה כבש את שער הניצחון השניים יחקקו לכל החיים.


Alex Iwobi has just scored this goal for Nigeria to put them 1-0 up – A win sends them to the World Cup
pic.twitter.com/5iYTtqN8eb

— Arsenal News (@ArsenalFC_fl) October 7, 2017



אוגו, שהגיע מלא מוטביציה למחנה וזכה למחמאות ממאמנו גרהט רוהר ומהקפטן ג'ון אובי מיקל, נאבק על מקום בהרכב אבל בסופו של דבר זכה בחולצה אוגאני די אונאזי מטרבזונספור. הניגרים לא הצליחו לכבוש במחצית הרא/שונה וגם איבדו את מיקל אגו שנפצע. ואז הגיעה הדקה ה-73: המגן הימני עבדולאי שהו פרץ מימין והעביר כדור רוחב למרכז הרחבה, איובי קשר ארסנל שנכנס רק שבע דקות קודם לכן ירה שטוח ולרשת, 0:1 והסופר איגלס היו לנבחרת האפריקאית הראשונה שטיפסה לגמר.



גאנה עם רגל וחצי בחוץ וזקוקה למעשה לנס כדי לרשום הופעה רביעית רצופה במונדיאל 2018. הכוכבים השחורים סיימו ב-0:0 באוגנדה וניצחון ביתי צפוי של מצרים, מוליכת בית 5 במוקדמות יבשת אפריקה, מחר (ראשון) על קונגו, יעלה את מוחמד סלאח וחבריו לרוסיה ויותיר בבית את האוגנדים והגנאים. עוד משתתפת קבועה בדרך כלל שלא תהיה ברוסיה היא קמרון (מהבית של נגירה) שניצחה במשחק לפורטוקול 0:2 את אלג'יריה. 


דרום אפריקה, שספגה מהלומה כשהניצחון שלה 1:2 על סנגל בוטל בשל חשד למשחק מכור, ניצחה 1:3 את בורקינה פאסו מוליכת בית 4 והשאירה את עצמה בתמונת הסיכויים. פרסי טאו העלה כבר בדקה הראשונה את המארחת ליתרון ובישל לסיבוסיסו מלקאזי את השלישי בתוספת הזמן של המחצית. בין לבין כבש טמבה זאווני את השני בדקה ה-34. אגב, כל השלושה משחקים בממלודי סאנדאונס, סגנית אלופת דרום אפריקה. במחצית השנייה הורחק המארח בונאסי זונגה מאמיין ואיפשר לאורחים להשיג שער ניחומים בדקה ה-87 מרגלי אלן טראורה. במשחק שנערך לאחר מכן סנגל גברה 0:2 על קייפ ורדה משערים מאוחרים של דיאפרה סאקו (82) ושייק אנדויה (93) שהעלו אותה למקום הראשון.






בוטאייב. לקח הביתה את כדור המשחק (AFP)


בבית 3 ניצלה מרוקו את ה-0:0 של חוף השנהב מול מאלי ביום שישי כשהביסה בבית 0:3 את גאבון של פייר אמריק אובמיאנג. חאליד בוטאייב, קשר מלטיאספור הטורקית,  סיים את המשחק עם שלושער (38, 56 ו-72) והבטיח שנבחרתו תזדקק רק לתיקו במחזור האחרון אצל חוף השנהב כדי לעלות למונדיאל.


מוליכת בית 1 טוניסיה, שמרה על המקום הראשון אחרי שגברה בחוץ 1:2 על גינאה. נאבי קייטה מלייפציג העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-37, אך צמד של יוסף מסקאני (45+3,74) ועוד אחד של מוחמד בן עמור קבעו מהפך, ה-94 קייטה הורחק ולאחר מכן מסקאני השלים שלושער וקבע 1:4, ששם את הטוניסאים עם רגל וחצי במונדיאל לפני מחזור הסיום. קונגו השנייה בבית נשארה במרחק שלוש נקודות מהמוליכה אחרי שגברה 1:2 בחוץ על לוב. סדריק בקאמבו כבש ראשון לאורחים בדקה ה-50, אך אלמותאסם אל מסארתי השווה (69). אנדום מובלה קבע 1:2 וניצחון בדקה ה-74.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי