אדבוקאט עשוי לעזוב, קוסטה ריקה העפילה למונדיאל בדקה ה-95

דיק אדבוקאט
דיק אדבוקאט | Gettyimages

בהולנד מאשימים את המאמן, שעשוי לעזוב במקרה של הדחה. הטיקוס חגגו מול הונדורס. קאנטה, שנפגע בירך ב-0:1 של צרפת בבולגריה, הדאיג את צ'לסי. דה בריינה האשים: "מאז גיל 7 לא שיחקתי במגרש כזה גרוע"

(גודל טקסט)

בזמן שברחבי העולם מודאגים בעקבות האפשרות לפיה ליאונל מסי ונבחרת ארגנטינה ייעדרו מהגביע העולמי, גם הולנד התרחקה אמש (שבת) מהטורניר שיתקיים בקיץ הקרוב ברוסיה. האורנג' אומנם חגגו עם 1:3 מול בלארוס, אך לצערם ה-0:8 המוחץ של שבדיה מול לוקסמבורג קבע כי הנבחרת של דיק אדבוקאט תזדקק לתוצאה של 0:7 במשחק האחרון מול השבדים, כדי להעפיל לשלב הפלייאוף. 
 


המצב הסבוך של הולנד הוא תוצאה של קמפיין מוקדמות מחפיר, שכלל שינויים על הקווים וניסיון צולע לחילופי דורות בכל הנוגע למנהיגי הנבחרת. לעומת כל התחושות הקשות, אריאן רובן נותר אופטימי: "אני מאמין. הכדורגל לאורך השנים סיפק הפתעות גדולות". אדובקאט תקף את השיטה: "אני לא יודע אם העובדה שידענו מה קורה במגרשים האחרונים עזר לנו או פגע בנו".



בבעיה. אדבוקאט (Gettyimages) 


הפרשנים בהולנד תקפו את המאמן, שנשמע שחצן מתמיד במסיבת העיתונאים לפני המשחק. אדבוקאט טען בפני העיתונאים: "אני לא מאמין ששבדיה תנצח 0:8 את לוקסמברוג, כל העיסוק בזה מטופש כי אני לא מאמין שזה יקרה". עדיין לא ברור מה יעלה בעתידו של אדבוקאט במקרה של אי העפלה לרוסיה 2018, אך יש קולות רבים בתקשורת ההולנדית שמאמינים כי המחשבה צריכה להתמקד בטורניר שיתקיים ב-2020. 


בזמן שהולנד מתקשה לעכל את הבשורה המרה, צרפת שברה מחסום מנטאלי בזכות 0:1 יקר בבולגריה. הטריקולור קרובים מתמיד להבטחת המקום במונדיאל, אך היכולת הזכירה בעיקר את המפגש הקודם והמאכזב מול לוקסמבורג. קיליאן אמבפה הודה: "המטרה שלנו היא קודם לעלות, אני מסכים על אלו שמבקרים אותנו על היכולת. לא סיפקנו משחק שהיה שווה לצפות בו". הדאגה הגדולה אצל צרפת היא בנוגע למצבו של אנגולו קאנטה. קשר צ'לסי נפגע, והוא עשוי להיעדר מהמשחק הבא. על פי הדיווחים קאנטה סובל מבעיות בברך, שעשויות להשבית אותו לתקופה ארוכה. 


עוד שחקן שמדאיג את הקבוצה שלו הוא מרואן פלאיני. קשר מנצ'סטר יונייטד נפגע ב-3:4 של בלגיה מול בוסניה. פלאיני הצטרף לרשימת הפצועים הארוכה של ז'וזה מוריניו, שכוללת את מייקל קאריק, מרקוס רוחו ופול פוגבה. רוברטו מרטינס נותר מודאג: "המצב של מרואן הוא ללא ספק משהו שגורם לנו לחוסר נעימות". לעומתו, קווין דה ברייינה בחר להאשים את כר הדשא: "זה המגרש הכי גרוע ששיחקתי בו מאז גיל 7, זה היה נוראי".



מלא תלונות. דה בריינה (AFP) 


ומה קורה עם כריסטיאנו רונאלדו? טוב, תודה. CR7 עלה מהספסל כדי להושיע שוב את נבחרת פורטוגל, הפעם עם שער ובישול ב-0:2 היקר באנדורה. פרננדו סנטוס שפך אור על ההחלטה להתחיל עם רונאלדו על הספסל :"הוא לא היה כשיר במאת האחוזים ורציתי לשמור עליו. ניסיתי לנהל את הסגל בצורה הטובה ביותר, הדבר החשוב ביותר מבחינתי הוא שניצחנו וגם כריסטיאנו לא נפגע בשום צורה".


במרכז אמריקה, קוסטה ריקה הבטיחה את המקום שלה במונדיאל בזכות 1:1 מותח מול הונדורס. כזכור, המפגש נדחה בעקבות תנאי מזג האוויר, אך זה לא פגע בשאיפות של הונדורס. אדי הרננדס הימם עם נגיחה בדקה ה-65 והכניס את קוסטה ריקה ללחץ, קנדל ווסטון איזן בנגיחה משלו בדקה ה-95 והפך את הטיקוס לנבחרת ה-13 שמבטיחה מקום ברוסיה. כעת, נותר להמתין לתוצאות של ארצות הברית, הונדורס ופנמה במחזור הסיום כדי לדעת מי תבטיח את הכרטיס הנוסף, שמוביל לשלב הפלייאוף. 

רשימת הנבחרות שהבטיחו את מקומן במונדיאל: 

רוסיה

דרום קוריאה

ניגריה

איראן

קוסטה ריקה

ערב הסעודית

ברזיל

גרמניה

אנגליה

ספרד

בלגיה

מקסיקו 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי