שווייץ באופוריה: "יש לנו פוטנציאל להגיע לגמר המונדיאל"

שחקני נבחרת שוייץ
שחקני נבחרת שוייץ | AFP

שחקני הנבחרת חגגו את העלייה לאחר ה-0:0 מול צפון אירלנד, זומר: "נארוז לחודש". המאמן נגד האוהדים בגלל קריאות הבוז לספרוביץ': "בושה וחרפה". הצפון אירים עצבניים: "עפנו בגלל החלטת שיפוט עלובה". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

חגיגות בשווייץ לאחר העלייה אמש (ראשון) למונדיאל בסיום ה-0:0 בבאזל מול צפון אירלנד (0:1 בסיכום הכללי). שוער הנבחרת יאן זומר אמר: "המטרה שלנו היא לזכות במונדיאל. ברור שיש גם שלבי ביניים וקודם עוד צריך לעלות מהבית המוקדם, אבל המטרה שלי היא להגיע לגמר, יש לנו את הפוטנציאל לעשות זאת. כמו שאמר גרניט ג'אקה לפני המונדיאל ב-2014, אנחנו נארוז לחודש".

במקום להתרכז בשמחה, השווייצרים גם היו צריכים להתעסק בקריאות הבוז של האוהדים לעבר החלוץ האריס ספרוביץ' שהחמיץ מספר מצבי הבקעה קורצים. מאמן הנבחרת ולדימיר פטקוביץ' הגיב בחריפות: "קריאות הבוז האלה הם בושה וחרפה, אבל עכשיו אני לא רוצה להתעסק בזה אלא לשמוח עם השחקנים שלי. לנבחרת שלנו תמיד יש רצון להשיג את המטרות הכי רחוקות ומקווה שנגיע רעבים למונדיאל רעבים".

העיתון הפופולרי "בליק" גינה את התנהגות האוהדים במאמר המערכת שלו: "התביישנו להיות שווייצרים בדקה ה-85 כשהאוהדים שלנו קראו בוז לספרוביץ'. אוהדים כאלה לא צריכים את הנבחרת וזו לא צריכה אותם. הם חבורה של בריונים מבישים. שיישארו בבית ולא יגיעו למונדיאל".

מהעבר השני מאמן צפון אירלנד מייקל אוניל הביע אכזבה מההדחה, אבל אמר שזה לא הזמן לשקול את עתידו כמאמן הנבחרת. "לא חשבתי על זה לפני המשחק וגם לא במהלכו. המחשבות שלי עכשיו עם השחקנים. עפנו רק בגלל החלטת שיפוט עלובה. השווייצרים לא הצליחו לכבוש נגדנו משום מצב אחר וזה מתסכל. היכולת שלנו בגומלין הייתה מצוינת. היינו קבוצה יותר טובה מהם. אם לא הפנדל ההוא היינו משחקים בהארכה ואולי בפנדלים".

שחקני נבחרת שווייץ חוגגים (AFP)
שחקני נבחרת שווייץ חוגגים (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי