ווסלי סניידר הודיע על פרישה מנבחרת הולנד

ווסלי סניידר
ווסלי סניידר | צילום: AFP

הכוכב בן ה-33 שהוביל את נבחרתו לגמר מונדיאל 2010 נפגש עם המאמן החדש רונלד קומאן וסיכם איתו שלא ימשיך במדים הלאומיים: "כשעזבתי לקטאר, ידעתי שיש לזה השלכות". קומאן: "אחד השחקנים ההולנדים הטובים ביותר"

(גודל טקסט)
ווסלי סניידר, אחד מכוכביה הגדולים בכל הזמנים של נבחרת הולנד ששיחק בה 133 משחקים וכבש 31 שערים, פרש היום (ראשון) מהנבחרת בגיל 33. סניידר, המשחק כיום בקטאר אחרי שעבר מניס לאל ג'רפה בינואר האחרון, נפגש עם המאמן הטרי של האורנג' רונלד קומאן, שיצא לקטאר לשוחח איתו ולהסביר לו שהוא בוחר בדרך חדשה בנבחרת ואין לו מקום בנבחרת החדשה.


ההתאחדות ההולנדית פרסמה את הודעתו סניידר בה אמר: "כשעזבתי לקטאר, ידעתי שיכולות להיות לזה השלכות על הקריירה הבינלאומית שלי. אני מבין שקומאן רוצה לפתוח דף חדש עם שחקנים אחרים וצעירים. דיברנו בפתיחות על הנושא, זו הייתה שיחה טובה ואני מכבד את ההחלטה". קומאן, שהחליף את דיק אדבוקט וינסה לאושש את האורנג' לאחר שלא העפילה ליורו 2016 ולמונדיאל 2018, אמר על ההחלטה לא להסתמך על סניידר יותר: "ווסלי הוא אחד השחקנים ההולנדים הטובים ביותר בשנים האחרונות. הוא שחקן נהדר, אבל אנחנו הולכים לקראת נבחרת חדשה ואני צריך לקבל החלטות".



סניידר החל את הקריירה בנבחרת ב-2003 כמחליף במשחק ידידות נגד פורטוגל, משחק שהסתיים ב-1:1. השחקן יליד אוטרכט החל את ההשתלבות שלו באייאקס בגיל 18, והפך לשחקן קבוע בנבחרת לאחר שהעלה אותה ליורו 2004 בפורטוגל כשהיה שותף וכבש שער בניצחון 0:6 על סקוטלנד בפלייאוף. מאז החולצה מספר 10 הפכה להיות מזוהה איתו. הוא שיחק עם הולנד במונדיאל 2006 וב-2010 שם נוצחה רק בגמר מול ספרד (1:0). הוא שיחק גם במונדיאל 2014 תחת לואיס ואן חאל ובאליפויות אירופה 2004, 2008 וב-2012.


מונדיאל 2010 בדרום אפריקה היה שיא הקריירה הלאומית שלו. הוא נבחר לשחקן השני בטיבו במונדיאל אחרי דייגו פורלאן והיה השחקן הבולט בנבחרת ההולנדית עם חמישה שערים, כולל צמד ברבע הגמר נגד ברזיל ושער בחצי הגמר נגד אורוגוואי. עד כה שיחק באייאקס, ריאל מדריד, אינטר, גלאטסראיי, ניס וכעת באל ג'ראפה.


Wesley Sneijder stopt als international: https://t.co/xu3GIackrF. @sneijder101010, bedankt voor alle onvergetelijke momenten in Oranje! #WesleyBedanktpic.twitter.com/o4KJncz772

— OnsOranje (@OnsOranje) 4 במרץ 2018


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי