"פוטין ישתמש במונדיאל כמו היטלר באולימפיאדת 1936"

בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסון | Gettyimages

חבר הפרלמנט הבריטי התבטא בחריפות ושר החוץ בוריס ג'ונסון הסכים: "ההשוואה מוצדקת בהחלט, הוא גורם צרות בכל מקום שהוא יכול". רוסיה גירשה את הקצין האחראי על ביטחון האוהדים שיגיעו מבריטניה

(גודל טקסט)

מערכת היחסים בין אנגליה לרוסיה הולכת ומדרדרת. שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון נתפס היום (רביעי) באמירה מפוקפקת כלפי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כשהשווה אותו להיטלר.

ג'ונסון הגיב לדבריו של אחד מחברי הפרלמנט שקרא להחרים את המונדיאל ואמר שפוטין מתכנן להשתמש בו כמו שהיטלר השתמש באולימפיאדת 1936 במינכן כדי לחזק את מעמדה של גרמניה בעולם. "אני חושב שההשוואה עם 1936 מוצדקת בהחלט. פוטין נחוש בכל מחיר לחזק את מעמדה של רוסיה. הוא מרגיש שרוסיה מפסידה אז הוא גורם צרות בכל מקום שהוא יכול".

"אבל אני לא חושב שזה יהיה הוגן להעניש את הנבחרת", ענה ג'ונסון כשנשאל האם הממשלה תרצה שאנגליה לא תשתתף במונדיאל. השר גם גילה שרוסיה גירשה את הקצין האחראי על ביטחונם של האוהדים במונדיאל כתגובה על גירוש הדיפלומטים הרוסים מאדמת בריטניה בעקבות פרשת ההרעלה של המרגל הבריטי בתחילת החודש.

"יש לנו בעיה עם ביטחון האוהדים", המשיך השר. "האתגר שלי בפני השלטונות הרוסים הוא להראות ש-24 אלף האוהדים שיגיעו מבריטניה יטופלו בצורה טובה ויהיו בטוחים. אנחנו צריכים לשוחח בדחיפות עם רוסיה ולראות איך הם ממלאים את ההתחייבות שלהם כלפי פיפ"א לשמור על כל האוהדים שיגיעו. כרגע אנחנו לא נוטים באופן פעיל להמליץ לאנשים שלא יגיעו".

בוריס ג'ונסון. השווה את פוטין להיטלר (gettyimages)
בוריס ג'ונסון. השווה את פוטין להיטלר (gettyimages) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי