צפו בתקציר: ברזיל הביסה את רוסיה 0:3

שחקני נבחרת ברזיל חוגגים
שחקני נבחרת ברזיל חוגגים | AFP

חגיגה ברזילאית במוסקבה: מירנדה (53), קוטיניו (62 בפנדל) ופאוליניו (66) מחקו את מארחת המונדיאל שזקוקה למקצה שיפורים לקראת הקיץ. אורגוואי ניצחה את צ'כיה, קבאני כבש במספרת מדהימה. צפו בשערים

(גודל טקסט)
כמעט הכל מוכן למונדיאל ברוסיה. איצטדיון לוז'ניקי שייארח את הגמר נראה מדהים, האוהדים הנלהבים מילאו אותו בהמוניהם, והאווירה היתה מחשמלת. הדבר היחיד שעדיין לא מוכן, כנראה, הוא הנבחרת המקומית. הרוסים קיוו להוכיח לכל העולם שהם יכולים לעמוד בשורה אחת עם כל הנבחרות הטובות בעולם, אבל הראו תצוגת נפל שרחוקה מלהספיק בשביל הגביע העולמי בעוד 83 ימים.


עד הדקה ה-53 הנבחרת המקומית עוד ניסתה, והגיעה לכמה מצבים מצוינים במחצית הראשונה, אבל כמו הברזילאים לא הצליחו למצוא את השער. מהרגע שמירנדה כבש את שערו השני בלבד במדים הלאומיים, מריבאונד אחרי שורת התקפות מצויונות של האורחים, לא היתה לרוסים דרך חזרה. קוטיניו, בערב מצוין, הוסיף בפנדל (62) ופאוליניו כיפר על החמצה נוראית עם שער בדקה ה-66, מבישול נפלא של וויליאן שללא ספק היה המצטיין במשחק.


הבחירה של טיטה ללכת על אליסון בשער במקום אנדרסון התבררה כמוצלחת, ולמעשה המאמן הברזילאי הפופולרי פגע עם כל שחקן לו נתן את חולצת ההרכב. וויליאן וקוטיניו, כאמור, הובילו את הסלסאו, וגם קסאמירו, מירנדה וקוסטה היו בדיוק איפה שנדרש מהם להיות בכל זמן נתון. אפילו בלי ניימאר, לאלופת העולם חמש פעמים יש מספיק כישרון בשורותיה כדי להצדיק את היותה פיבוריטית גם הפעם. ביום שלישי היא תפגוש את גרמניה, במשחק מלא זכרונות מה-1:7 המשפיל, ועם יכולת כזאת ברזיל בהחלט מסוגלת לנקום. הרוסים, לעומת זאת, יצטרכו לעשות עוד הרבה הכנה אם הם רוצים לעבור את הבית עם אורגוואי, ערב הסעודית ומצרים של מוחמד סלאח.


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק יצא לדרך במוסקבה הקפואה.


קוטיניו. אחד המצטיינים במשחק (Gettyimages)
פיליפה קוטיניו. אחד המצטיינים במשחק (AFP)


דקה 37: אחרי שברזיל שלטה במשך חצי שעה אך אף אחת מהבעיטות שייצרה לא סיכנה את השער, הרוסים התעוררו והגיעו לשלושה מצבים מסוכנים. באחרון קיבל אלכסיי מירנצ'וק מסירה נפלאה מפיידור סמולוב ממש על קו רחבת החמש, אך בעט גבוה מדי.


דקה 53, ברזיל עולה ל-0:1: אחרי התקפה מצוינת בהובלת ויליאן שיצאה לקרן, הכדור הורם מצד ימין ופגש את הראש של סילבה. השוער הדף את הנגיחה, אבל מירנדה היה שם כדי לדחוק את הריבאונד מקרוב ולכבוש את השער השני שלו בנבחרת.


דקה 62, 0:2: ממש אחרי החמצה מזעזעת של פאוליניו ממסירה של קוטיניו, האחרון תיקן בפנדל לאחר עבירה של אלכסנדר גולובין.


וויליאן. יוביל את הסלסאו גם בקיץ? (AFP)
וויליאן. יוביל את הסלסאו גם בקיץ? (AFP)


דקה 66, 0:3: עכשיו זה כבר תבוסה של המקומיים. ויליאן, ללא ספק המצטיין במשחק, פרץ לתוך הרחבה מצד ימין והקשית כדור לפאוליניו, שכיפר על ההחטאה שלו עם נגיחה פנימה.


תוצאות נוספות
קפריסין – מונטנגרו 0:0
פינלנד – מקדוניה 0:0
בולגריה – בוסניה והרצוגובינה 1:0
נורבגיה – אוסטרליה – 1:4
טורקיה – אירלנד 0:1
יוון – שווייץ 1:0
הונגריה – קזחסטן 3:2
תוניסיה – איראן 0:1


מוקדם יותר היום, ניצחה אורגוואי את צ'כיה 0:2 בחצי גמר טורניר "גביע סין". לואיס סוארס כבש בפנדל (10) את שערו ה-50 בדי הנבחרת הלאומית, ובדקה ה-37 הגיע אדינסון קבאני והבקיע במספרת מרהיבה. אורגוואי תפגוש ביום שני בגמר מסקרן את וויילס, שניצחה את סין אתמול.


⚽️ FINAL: #Uruguay 2-0 #RepúblicaCheca .

Luis Suárez (p): 10'.
Edinson Cavani: 37'. pic.twitter.com/2TcofMXGuN

— Pipe Sierra (@PipeSierraR) March 23, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי