צפו בתקצירים: גרמניה – ספרד 1:1, פורטוגל חזרה ל-1:2 ענק על מצרים

סמי חדירה ואנדרס אינייסטה
סמי חדירה ואנדרס אינייסטה | Gettyimages

אינייסטה בישל כדור גאוני לרודריגו (6), תומאס מולר ענה בסיבוב לחיבורים של דה חאה. צמד של רונאלדו בתוספת הזמן הוריד את סלאח לקרקע. ארגנטינה - איטליה 0:2, הולנד - אנגליה 1:0, צרפת - קולומביה 3:2

(גודל טקסט)
פחות משלושה חודשים נותרו עד לשריקת הפתיחה של מונדיאל 2018 ברוסיה, וברחבי העולם התקיימו הערב (שישי) משחקי הכנה מרתקים, כולל כאלה שבהם מעורבות מועמדות להניף את הגביע בסוף הקיץ.


בדיסלדורף סיפקו שתי הזוכות האחרונות, גרמניה וספרד, משחק קיצבי ומהנה שהראה ששתיהן מוכנות בגדול. ארגנטינה גברה על איטליה, נראה שהשלימה עם העובדה שלא תהיה במונדיאל. עוד נבחרת שלא תופיע ברוסיה היא הולנד, שגם נראתה כמו נבחרת שלא תהיה שם והפסידה בבית לאנגליה. אבל שני הסיפורים הגדולים מגיעים מפורטוגל, שם צמד בתוספת הזמן של מי אם לא כריסטיאנו רונאלדו הפכו שער יתרון של מוחמד סלאח, וצרפת, שם קולומביה חזרה מפיגור 0:2 לניצחון ענק בדקות הסיום.


גרמניה – ספרד 1:1 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
הספרדים פתחו מצוין ובישול ענק של אינייסטה בדקה השישית מצא את רודריגו לא מכוסה, וחלוץ ולנסיה לא התבלבל מול דר שטגן. אלא שמשם הם נתנו לאלופת העולם להשתלט על המשחק, ומי שניצל את זה היה תומא מולר, שכבש שער נפלא בבעיטה מסובבת מחוץ לרחבה בדקה ה-35. שתי הנבחרות עברו לשחק בעיקר במרכז השדה, וגם ההזדמונויות שכן הגיעו לא היו מספיק מדויוקות. לשני המאמנים יש עוד הכנות, אבל בשורה התחתונה הם גם יכולים להיות מרוצים.


מהלך המשחק
דקה 6, ספרד עולה ל-0:1: שער כבר בהתקפה הראשונה של נבחרת ספרד, כשבישול גאוני של אינייסטה מצא את רודריגו לבד מול דר שטגן וחלוץ ולנסיה גלגל פנימה בקלות.


שחקני ספרד חוגגים יתרון מוקדם (Gettyimages)
שחקני ספרד חוגגים יתרון מוקדם (Gettyimages)


דקה 35, 1:1: איזה שער של מולר! הספרדים נרגעו אחרי שער היתרון, וזה איפשר לגרמניה להוציא התקפה מסודרת שמצאה את תומאס מולר מחוץ לרחבה. החלוץ הניף את הרגל וסיבב את הכדור באומנות לפינה של דה חאה.


ארגנטינה – איטליה 0:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
למשחק הזה לקח זמן להתעורר, ורק לאחר שעה ורבע הובקע בו גול, אבל מרגע שבאנגה מצא את הרשת האיטלקים החליטו שנמאס להם לשחק. גם ג'אנלואיג'י בופון, שחזר מפרישה בשביל המשחק הזה, לא עזר, ולנזיני הבקיע לאחר מתפרצת שלא הפתיעה את ההגנה האיטלקית, כי זו לא היתה קיימת.


מהלך המשחק
דקה 75, ארגנטינה עולה -0:1: אבר באנגה מצא את עצמו לבד בפינת הרחבה, ושחרר כדור מדויק לרשת.


דקה 85, 0:2: התקפה מתפרצת של ארגנטינה גילתה שההגנה האיטלקית לא קיימת. לנזיני ניצל את זה כדי לעצור מחוץ לרחבה ולבעוט כדור נהדר חזק לחיבורים.


די מריה. נבחרתו מועמדת לזכיה (AFP)
די מריה. הראה למה הנבחרת שלו מועמדת לזכייה (AFP)


הולנד – אנגליה 1:0 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
הולנד, שנותרה מחוץ למונדיאל, שיחקה עם מאמנה החדש רונלד קומאן שינסה מכאן ואילך לשקם את ההריסות שהותיר אחריו דני בלינד. הצעד הראשון שלו היה מינויו של וירג'יל ואן דייק לקפטן הנבחרת, אך זה לא עזר לו הפעם. באנגליה, גארת' סאותגייט עדיין מנסה למצוא את ההרכב האופטימלי למונדיאל ללא הכוכב הגדול שלו הארי קיין הפצוע. התקוה הגיע מכיוון ג'סי לינגרד, שכבש את שערו הראשון בנבחרת הבוגרת.


מהלך המשחק
דקה 59, אנגליה עולה ל-0:1: הרחקה לא טובה של הגנת הולנד מצאה את לינגרד מחוץ לרחבה, הקשר בעט חזק ושחוט היישר לרשת וקבע את תוצאת המשחק.


ג'סי לינגרד. קשר יונייטד חגג את שערו הראשון בנבחרת הבוגרת (AFP)
ג'סי לינגרד. קשר יונייטד חגג את שערו הראשון בנבחרת הבוגרת (AFP)


פורטוגל – מצרים 1:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
הכותרות כבר היו מוכנות. "סלאח הראה לרונאלדו מי הכוכב". החלוץ הלוהט של ליברפול כבש בתחילת המחצית השניה ומצרים היתה בדרך לניצחון היסטורי על הפורטוגלים, אבל לכריסטיאנו רונאלדו היו תוכניות אחרות. שני שערים, שתי נגיחות מדויקות בתוספת הזמן הספיקו לכוכב של ריאל מדריד להראות מי כאן הבוס, ולשלוח את מצרים חזרה הביתה עם תקווה שבמונדיאל זה יספיק.


מהלך המשחק
דקה 56, מצרים עולה ל-0:1: מי אם לא מוחמד סלאח. החלוץ הלוהט קיבל מסירה מעבדאללה אל סעיד על קו רחבת ה-16 ובנגיעה שלח כדור מסובב לפינה.


מוחמד סלאח חוגג. לא סתם הוא אחד המועמדים להוביל את השערים ברוסיה (AFP)
מוחמד סלאח חוגג. לא סתם הוא אחד המועמדים להוביל את השערים ברוסיה (AFP)


דקה 93, 1:1: רק בתוספת הזמן פורטוגל נזכרה להגיב. אבל זה היה שווה את זה, כשרונאלדו חיכה בתוך הרחבה להגבהה של ריקרדו קווארסמה, התרומם ונגח פנימה.


דקה 95, פורטוגל עולה ל-1:2: שוב קווארסמה, הפעם בבעיטה חופשית, מצא את רונאלדו בתוך הרחבה הצפופה. בהתחלה השופט שרק לנבדל, אבל מצלמת הטלוויזיה הוכיחה שהשער היה חוקי והוא אכן אושר, לשמחת פורטוגל ולתדהמת מצרים, שהניצחון כבר היה בידיים שלה.


כריסטיאנו רונאלדו. יוביל את הנבחרת כמו ב-2016? (AFP)
כריסטיאנו רונאלדו. גם הפעם, פורטוגל היתה תלויה בו (AFP)


צרפת – קולמביה 3:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
מבחינת חומר שחקנים, לצרפת יש כנראה את הנבחרת הכי טובה. אבל מסתבר שעדיין משהו חסר. כי כשאתה מוביל 0:2 בבית ואיכשהו מפסיד, אתה בבעיה. ז'ירו ולמאר העלו את הטריקולור ליתרון, אבל קולומביה צימקה תוך דקה, השוותה בדקה ה-62 ופנדל בדקה ה-85 קבע מהפך אדיר לפלקאו, חאמס וחבריהם.


מהלך המשחק
דקה 11, צרפת עולה ל-0:1
: התקפה טובה של צרפת נהדפה על ידי השוער, אבל אוליביה ז'ירו השתלט על הריבאונד ובעט אותו לגג הרשת.


אוליביה ז'ירו חוגג עם חבריו. הצרפתים שולטים במשחק (AFP)
אוליביה ז'ירו חוגג עם חבריו. אם הם רק היו יודעים איך זה יסתיים (AFP)


דקה 27, 0:2: שער אדיר של כל התקפת צרפת. גריזמן מסר בעקב לאמבפה שהעביר ללמאר, שבנגיעה בעט לפינה הרחוקה.


דקה 28, 1:2: קולומביה מצמקת תוך דקה. כדור מסובב של מוריאל הטעה את הוגו לוריס וחדר לרשת.


דקה 62, 2:2: קולומביה חוזרת! חאמס רודריגז מסר כדור מצוין לפלקאו, שאמר תודה והחזיר את האורחים מפיגור לשוויון.


שחקני נבחרת קולומביה חוגגים. איך זה יבוא לידי ביטוי במונדיאל? (AFP)
שחקני נבחרת קולומביה חוגגים. איך זה יבוא לידי ביטוי במונדיאל? (AFP)


דקה 85, קולומביה עולה ל-2:3: אומטיטי תיקל בצורה מכוערת בתוך הרחבה, השופט שרק לפנדל וחואן קווינטרו לא התבלבל מהנקודה הלבנה. מהפך ענק לקולומביאנים.


תוצאות נוספות

טוניסיה – איראן 0:1

סרביה – מרוקו 2:1

אוסטריה – סלובניה 0:3
מקסיקו – איסלנד 0:3
פרו – קרואטיה 0:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי