צפו בתקציר: צמד לאמבפה ושער אדיר לפוגבה

פול פוגבה
פול פוגבה | AFP

קשר יונייטד סתם הרבה פיות ב-1:3 של צרפת על רוסיה. חלוץ פ.ס.ז' ניצל עד תום את החולשה של הגנת מארחת המונדיאל. סמולוב רק צימק. אוגו רשם 13 דקות בהפסד ניגריה 2:0 לסרביה, ראיקוביץ' לא שותף

(גודל טקסט)

פול פוגבה, קשר יונייטד ונבחרת צרפת, אותת הערב (שלישי) לז'וזה מוריניו וגם למאמנו בנבחר דידייה דשאן, שלא פתח אתו במשחק ההכנה הקודם מול קולומביה (3:2) עם תצוגת שיא ב-1:3 על רוסיה בסנט פטרסבורג. פוגבה היה בכל מקום במגרש, בישל את השער הראשון לקיליאן אמבפה וכבש את השני בבעיטה חופשית מרהיבה.

הבעיות של פוגבה החלו בסכסוך מתוקשר עם המיוחד באולד טראפורד, כשהקשר הצרפתי איבד את המקום המובטח שלו בהרכב של השדים האדומים. רק לאחרונה התבטא בעניין סוכנו הצבעוני של פוגבה, מינו ראיולה כשאמר: "אם צריך אקח את פוגבה לקבוצה אחרת". ביום שישי נדהם הקשר לגלות שדשאן העדיף את בלז מטווידי על פניו במשחק בסטאד דה פארנס מול חאמס רודריגס וחבריו. פוגבה נכנס רק בדקה ה-62 במצב של 2:2.

בדקה ה-40 שלח קשר יונייטד כדור עומק ממרכז המגרש עד לרחבת ה-16,קיליאן אמבפה השתלט עליו, זרק מגן, חדר לרחבה ובעט לרשת, 0:1 לטריקולור. בדקה ה-49 נפסק כדור חופשי לזכות הצרפתים כ-25 מ' אלכסונית מהשער ופוגבה סובב אותו לרשת הגבוהה, 0:2 ואיזה יופי של שער.


אמבפה. צמד קל (AFP)

הנבחרת המארחת נראתה הפעם יותר טוב מאשר ביום שישי במוסקבה מול ברזיל (3:0) ואף צימקה בדקה ה-68 משער פדור סמול שדחק מקרוב אחרי פריצה מסחררת וכדור רוחב מדוד מאיגור שמולניקוב. הבעיה של הרוסים היתה היכולת הנוראית של השוער השני אנדריי לונב. שוער זניט שלא היה נקי מאשמה בשער הראשון, אולי  היה יכול לעשות יותר בשער של פוגבה, ספג בעיטה חלשה בין הרגליים מרגלי אמבפה שהשלים צמד בדקה ה-86.


שווייץ – פנמה 0:6

בקרב ישיר בין שתי עולות למונדיאל הביסה שווייץ 0:6 את פנמה תוצאה שאמורה להדאיג מעט את ברזיל, סרביה וקוסטה ריקה, השותפות שלה לבית 5 ברוסיה 2018. שישה שחקנים שונים של המארחת השתתפו בחגיגה: בלארים דז'מיילי (22), גרניט ג'אקה (32 בפנדל), בריל אמבולו (33) סטיבן צובר (39), יוסיפ דרמאיץ' (49) ופביאן פריי (68). האורחת שדווקא הרשימה במשחק ההכנה הקודם מול דנמרק (1:0) משחקת בבית 7 עם אנגליה, בלגיה ותוניסיה.

תוצאות נוספות (הקבוצות שהעפילו למונדיאל מודגשות):

ניגריה – סרביה 2:0
לסרביה: אלכסנדר מיטרוביץ' (68 ו-81). ג'ון אוגו נכנס בדקה ה-77, פרדראג ראיקוביץ' לא שיחק.

קולומביה – אוסטרליה 0:0
ניקיטה רוקאביציה נכנס בדקה ה-88.


רוקאביציה. נאבק על מקומו בסגל אוסטרליה למונדיאל (Getty)


דנמרק – צ'ילה 0:0

בוסניה – סנגל 0:0

יוון – מצרים 0:1 
ליוון: ניקולאוס קארליס (29). מוחמד סלאח לא שותף.


סלאח.
כשהוא על הספסל אין למצרים מה למכור (AFP)

בלגיה – ערב הסעודית 0:4
לבלגיה: רומולו לוקאקו (13, 39), מיצ'י בטשואי (77) קווין דה בריינה (78)

הונגריה – סקוטלנד (יריבת ישראל בליגת האומות) 1:0
לסקולטנד: מאט פיליפס (48)

יפן – אוקראינה 2:1

איראן – אלג'יריה 1:2


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי