אינפנטינו יוזם: ביטול גביע הקונפדרציות לטובת מיני מונדיאל

ג'אני אינפנטינו
ג'אני אינפנטינו | AFP

לפי רויטרס, נשיא פיפ"א שוקל לבטל את הטורניר שנערך שנה לפני כל מונדיאל לטובת ה"פיינל 8", בו ייקחו חלק שמונה הנבחרות הבחירות בעולם. הטורניר הראשון צפוי להיערך ב-2021

(גודל טקסט)

נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, רוצה לשנות את פני הכדורגל העולמי ברמת הנבחרות ולהכניס קצת יותר עניין במשחקים הבינלאומיים. לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, השוויצרי רוצה לבטל את טורניר גביע הקונפדרציות המסורתי, שנערך שנה לפני כל מונדיאל במדינה שמארחת את הגביע העולמי. במקום זאת מציע אינפנטינו לקיים כל שנתיים טורניר בו ישתתפו שמונה הנבחרות הגדולות בכדורגל העולמי, במה שלמעשה יהיה "מיני מונדיאל" כאשר הוא יתקיים בכל פעם במדינה שיש לה נבחרת חזקה.

הדבר שונה לחלוטין מגביע הקונפדרציות, בו הנבחרות המשתתפות היו אלופות היבשות שלהן. הטורניר החדש ייקרא "הפיינל 8", ויוגדר כליגת כדורגל בינלאומית חדשה. לפי העיתון הספרדי "אס", הטורניר הראשון ייערך בנובמבר 2021, כאשר קבוצות משקיעים מחברות גדולות יתמכו בו. לפי הידיעה, משקיעים מוכנים להשקיע במקביל גם בהקמת טורניר של אליפות העולם למועדונים שיכלול 24 קבוצות.

בנוסף, ייתכן שהנבחרות שיעלו לטורניר ה"הפיינל 8" ייקבעו מטורנירים יבשתיים שיוקמו אף הם לחוד וישתמשו פחות בדירוג פיפ"א כדי לקבוע מי הנבחרות שיקחו בו חלק. נכון לעכשיו, נראה שבין שמונה הנבחרות יהיו המארחת והזוכה בגביע העולמי. אינפנטינו רוצה לגייס 20 מיליארד יורו לתקופה של 12 שנים כדי לקיים את הטורנירים האלה, כשהפורמט הסופי טרם נקבע והדיונים בפיפ"א על כך נמשכים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי