סלאח נגד מצרים: לא הגיוני שמתעלמים מבעיות של שחקנים

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | Gettyimages

כוכב ליברפול הסתכסך עם ההתאחדות וראשי הנבחרת וזועם על התעלמותם מהמכתבים שלו: "אין להם זמן לענות לי?". עורך דינו דרש יחס מיוחד לשחקן, שמוטרד על ידי אוהדים בכל פעם שהוא מגיע למשחקי הנבחרת

(גודל טקסט)
כוכב נבחרת מצרים מו סלאח נמצא בעימות גדול עם ההתאחדות המצרית, לאחר שהוא טען שההתאחדות המצרית והיו"ר שלה, האני אבו רידה, לא שומרים עליו כשהוא בנבחרת ומשתמשים בפופולאריות שלו ובזכויות של שימוש בשמו מבלי להפריש לו כסף על כך. סלאח דרש מכתב הבהרה שיסביר את עמדת ההתאחדות ורצה שהיא תסדיר בחוק את השימוש בזכויות שמו או כל כדורגלן אחר בנבחרת, ודרש פיצוי כספי.


הסכסוך עלה מדרגה כאשר אף אחד בהתאחדות לא הגיב על המסרים הללו במשך זמן רב, עוד לפני המונדיאל. הוא אמור להיות מוזמן לנבחרת למוקדמות אליפות אפריקה 2019, תחת המאמן המקסיקני החדש חבייר אגירה, כאשר המשחק הראשון הוא בספטמבר נגד נבחרת ניג'ר. כעת סלאח יצא בטענות חדשות כלפי ראשי ההתאחדות ועשוי לדרוש את התפטרותם, מכיוון שלטענתו הם לא שומרים על הפרטיות של שחקני הנבחרת ומאפשרים לאוהדים לדפוק על דלתו כשהוא נמצא בבתי מלון לבקש חתימות. עורך דינו של השחקן שלח להתאחדות מכתבים בדרישות לעצור אנשים שדופקים בדלת של סלאח בבתי המלון או מנסים לעשות איתו סלפי באימונים. הוא דרש להצמיד לו שני שומרי ראש לכל אורך השהות שלו בנבחרת ולחסום את כל השיחות לחדרו של סלאח בבית המלון.


עורך הדין גם דרש שסלאח לא יקיים מסיבות עיתונאים או ראיונות ושלא יהיה לרשות הנבחרת להופעות פרסומיות. כמו כן הוא דרש שההתאחדות תהיה אחראית לכך שכאשר סלאח מגיע למשחק נבחרת יש לאסוף אותו מהמטוס היישר לחדרו בצורה החשאית ביותר האפשרית. בהתאחדות המצרית זועמים על סלאח ובין היתר אמרו: "שכחת שאמא שלך היא מצריה".


סלאח האשים את ההתאחדות שהיא פרסמה את המכתבים על מנת לצייר את חלוץ ליברפול כאילו הוא הפך לשחצן, ואמר: "אני ממש לא כזה. שלחנו מכתבים, אבל לא באתי לעשות בעיות לאף אחד". הוא האשים שההתאחדות הדליפה את המסמכים לאתר מצרי פופולארי. עורך הדין של סלאח האשים את ההתאחדות שהיא גרמה התייחסה לסלאח בצורה הכי מבישה שיש. הוא גם איים שאם ההתאחדות לא תשנה משהו בנושא הוא יפרסם מכתב ב-2 בספטמבר הדורש לפטר את כל ראשי ההתאחדות. לדברי עורך הדין: "סלאח הוא פטריוט אמיתי של מצרים והנבחרת שלה ורוצה להישאר שחקן בנבחרת עוד שנים רבות, אבל הוא צריך לקבל את היחס שמגיע לו".


الطبيعي أن أي اتحاد كرة يسعى لحل مشاكل لاعبيه حتى يوفروا له الراحة.. لكن في الحقيقة ما أراه عكس ذلك تمامًا.. ليس من الطبيعي أن يتم تجاهل رسائلي ورسائل المحامي الخاص بي … لا أدري لماذا كل هذا؟ أليس لديكم الوقت الكافي للرد علينا؟!

— Mohamed Salah (@MoSalah) 26 באוגוסט 2018


סלאח כתב בטוויטר: "אני מוצא שזה דבר נורמלי שההתאחדות לכדורגל בכל מדינה מנסה לפתור את הבעיות שיש לה עם השחקנים כדי שירגישו נינוחים בנבחרת בה הם משחקים. מה שאני רואה אצלנו זה דבר הפוך לחלוטין. זה לא נורמלי שהמסרים שלי או המכתבים של עורך הדין שלי לא מקבלים תשובה ומתעלמים מהם. אני לא יודע למה כל זה קורה. האם אין להם זמן לענות לי?"


מאמן העבר המצרי עוסמה נאביח טען כלפי סלאח שהוא שיחק במונדיאל כשהיה כשיר רק ב-70 אחוז מיכולתו והדבר פגע בנבחרת.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי