רשמי: דנמרק תשחק בליגת האומות עם מאמן זמני, חובבים ושחקני קטרגל

קספר שמייכל
קספר שמייכל | Gettyimages

אחרי שההתאחדות לא הצליחה להגיע להסכם עם השחקנים לגבי בונוסים, הנבחרת הסקנדינבית תעלה מול סלובקיה ללא המאמן האריידה ועם שחקנים מהליגות השלישית והרביעית מהמדינה כדי לא לספוג עונש מאופ"א

(גודל טקסט)
התסריט ההזוי עליו דווח אתמול (שלישי) לפיו דנמרק תעלה עם שחקני נבחרת הקטרגל של המדינה למשחק הראשון בליגת האומות קורם עור וגידים. שבעה שחקני קטרגל זומנו למשחק יחד עם שחקנים מהליגה השלישית והרביעית בדנמרק, זאת מאחר שההתאחדות המקומית חששה שאם לא תופיע למשחק היא תספוג השעיה מאופ"א ממוקדמות יורו 2020.


הסיבה ששחקנים כמו כריסטיאן אריקסן וקאספר שמייכל לא זומנו ולא הסכימו להגיע היא סכסוך בין השחקנים להתאחדות על בונוסים וזכויות שימוש בשמם, כך שמאמן נבחרת וויילס ראיין גיגס זכה מההפקר ולא ישחק מול אף כדורגלן מקצועני בדנמרק במשחק החוץ שיתקיים בארהוס. הערב תשחק דנמרק עם אותו סגל במשחק ידידות בסלובקיה נגד הנבחרת המקומית. דנמרק מדורגת רק במקום ה-51 בעולם בקטרגל כך שאין לה שמות גדולים להציע בתחום כשבנוסף הכדורגל באולמות שונה לחלוטין ממשחק על דשא גדול.


עד אתמול התקיימו מגעים של הרגע האחרון בין ארגון השחקנים בדנמרק על הארכת ההסכם של השחקנים עם ההתאחדות, אך המו"מ לא צלח. בעקבות זאת גם מאמן הנבחרת אגה האריידה הודיע שגם הוא יישאר בבית ואת המשחקים ינהל המאמן הזמני ג'ון יאנסן, ששיחק בארסנל בשנות ה-90. "המצב בנבחרת קשה מאוד לכל מאמן", אמר יאנסן בברטיסלבה. "יהיו לנו שחקנים שיקבלו את הזדמנות חייהם ואני מקווה שינצלו אותה. לא רק שמדובר בנבחרת של חובבים ושחקני קטרגל, הם גם לא מכירים זה את זה. אני חושש שנחזיק בכדור רק ב-10 אחוזים וזה לא חשוב אם נפסיד 1:0 או 8:0".


האחראי על משחקי הכדורגל בהתאחדות הדנית קים האלברג התנצל על המצב וביקש מהאוהדים שלא יכלו את זעמם בשחקנים שיעלו לשחק. הדנים כבר החרימו משחק של נבחרת הנשים במוקדמות הגביע העולמי מול שבדיה ב-2017 והוזהרו על ידי אופ"א שיושעו מהטורניר הנוכחי אם לא יופיעו למשחק שוב, מה שלא ממש הותיר להתאחדות ברירה אלא לעלות לשחק ולא משנה עם מי. "אני יודע שיש הרבה אוהדי כדורגל דנים שמתוסכלים מהמצב, אבל השחקנים על כר הדשא ממש לא אשמים", הוסיף האלברג.


UEFA: "The #NationsLeague will deliver the meaningful, competitive football that international friendlies lacked"

Denmark: "Hold my Carlsberg"

— Iolo Cheung (@iolocheung) 3 בספטמבר 2018

קשר טוטנהאם כריסטיאן אריקסן, שבקריאה נואשת להתאחדות אתמול בבוקר ניסה להגיע לפחות להסכם זמני, נשאר מתוסכל אחרי שדבריו נפלו על אוזניים ערלות. הקפטן הדני פרסם הודעה שהשחקנים מציעים הארכה זמנית של ההסכם הקודם בתמורה שייסעו לשני המשחקים, אבל ההתאחדות לא הגיבה.


מגן וויילס והספרס בן דייויס, שלא יפגוש את חברו לקבוצה ביום ראשון, התייחס למשחק: "אסור לנו לזלזל גם בנבחרת שתעלה מולנו. היו לנו כבר משחקים קשים נגד אנדורה שהיא נבחרת חצי מקצוענית, אז אסור לקחת אותם בקלות". וויילס תערוך מחר את המשחק הראשון שלה בליגת האומות כשתפגוש את אירלנד לדרבי בריטי בקרדיף. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי