מקליש: רוצים לנצח בישראל. אני זוכר שדלגליש כבש שם

אלכס מקליש
אלכס מקליש | Gettyimages

אחרי ה-0:2 על אלבניה, מאמן נבחרת סקוטלנד התייחס למשחק מול שחקניו של הרצוג בחודש הבא, ונזכר בביקור בארץ הקודש במוקדמות מונדיאל 1982: "אף פעם לא קל בחוץ"

(גודל טקסט)
אחרי שניצחה ביום שישי 0:1 את נבחרת ישראל בליגת האומות, אלבניה הפסידה אתמול (שני) בסקוטלנד 2:0, אותה סקוטלנד שרק מספר ימים לפני כן הובסה 4:0 על ידי בלגיה במשחק ידידות, ונשאר רק לתהות מה משמעות העניין מה זה אומר על יכולתה של נבחרתו של אנדי הרצוג, שתפגוש את הסקוטים בחודש הבא.


גם האוהדים הסקוטים לא התלהבו מהנבחרת שלהם לפני המשחק ורק 17,455 מהם צפו בה בהאמפדן פארק שמכיל 52,063 מושבים, נגד יריבה שלא נחשבת למעניינת במיוחד. מאמן סקוטלנד אלכס מקליש היה המנצח הגדול של המשחק, כשלפניו התעקש שהוא זה שקובע את ההרכב והשאיר בחוץ שניים מכוכבי הנבחרת, ג'יימס פורסט ולי גריפית'ס, כשהאחרון עדיין פצוע ולא כשיר לחלוטין.


בעיתון "דיילי רקורד" הסקוטי נכתב שמקליש המנוסה ידע מה הוא עושה. הוא הציב בחוד את חלוץ הארטס בן ה-31 סטיבן נייסמית' וגם את ג'וני ראסל (קנזס סיטי) וסטפן או'דונל (קילמרנוק) בכנפיים במקום פורסט וזה עבד. נייסמית' כבש את השער הראשון שאחר כך נקבע כעצמי של ברט ג'ימשי ובהמשך חלוץ הארטס קבע את תוצאת המשחק עם שער חוקי שלו. ב"סקוטיש סאן" מגן וקפטן הנבחרת אנדי רוברטסון מליברפול קיבל את הציון 6 ומגן הארטס ג'ון סוטר היה המצטיין עם ציון 8.


"הופעה טובה מאוד", אמר מקליש בסיום. "שיחקנו בקצב מהיר והיינו רב גוניים. המגנים סייעו להתקפה וגילו משמעת בהגנה. היה נחמד לראות את השער הראשון מובקע. היו טענות לגבי ה-11 שהצבתי, אבל אני עובד עם השחקנים כל יום ויודע מה מצבם ואתם בתקשורת או האוהדים לא יודעים. נייסמית' הביא לנו שני שערים , מישהו עדיין חושב שלא היה צריך לפתוח? היתה לי הרגשה שנייסמית' וראסל יתנו תפוקה טובה יחד. אני אוהב את כל השחקנים. אני חושב ששיחקנו ברמה גבוהה מאוד ומודע לכך שהיה עלינו לחץ אחרי ארבעה הפסדים בחמישה משחקי ידידות, אבל כשהמשחק הראשון החשוב הגיע עמדנו במטרה. רומא לא נבנתה ביום אחד ולא אכפת לי מסטטיסטיקות שמטיחים בי על קצב נצחונות נמוך. במשחקי הידידות נכשלנו, במשחק הרשמי ניצחנו. זו שיטה מצוינת. נסענו לדרום אמריקה והפסדנו פעמיים, אבל זה רק עזר לנבחרת".


Alex McLeish insists performance justified team selection as he hits out at criticshttps://t.co/vnzoH6H1bmpic.twitter.com/RjvJ4AP0zs

— Daily Record Sport (@Record_Sport) 10 בספטמבר 2018

מקליש הוסיף: "בחרתי לשחק נגד בלגיה כי רציתי להחזיר את האוהדים למגרש כדי לראות אדן את הזאר, אבל מתברר שרק נצחונות של הנבחרת יחזירו את האוהדים הביתה". עוד נכתב בעיתון שניצחון על ישראל ב-11 באוקטובר יעמיד את סקוטלנד בעמדה טובה לסיים ראשונה בבית. מקליש אמר: "המטרה שלנו כעת ניצחון בישראל, אבל אני יודע שזה לא יהיה קל. במשחק האחרון שלנו שם בו הייתי הם הרגו אותנו מחצית ראשונה, אבל קני דלגליש כבש לנו במחצית השנייה במוקדמות המונדיאל 1982. אף פעם לא קל בחוץ".


מאמן אלבניה כריסטיאן פאנוצ'י הודה שסקוטלנד הייתה טובה יותר: "הם הגיעו ליותר מצבים מאיתנו. אני לא מרוצה מהדרך בה ספגנו את השערים. הם יצרו מצבים מכלום, אבל אני לא רוצה לקחת מהם את הקרדיט על הניצחון שהגיע להם. היינו חלשים ב-20 המטרים האחרונים וספגנו שערים נאיביים". הבעיה הראשונה של האלבנים לשחק במשחק הייתה רק בדקה ה-58. התקשורת האלבנית טענה שהאיטלקי לא הכין נכון את הנבחרת והמאמן תקף חזרה: "זו הדעה שלכם. נתנו לסקוטים מרווחים בהגנה ואלה לא היו הוראות שלי". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי