דיווח: עקב אירועי הליברטדורס, מונדיאל 2030 יתקיים באירופה

ריבר פלייט
ריבר פלייט | AFP

ארגנטינה, אורוגוואי ופרגוואי קיוו לארח יחד את משחקי גביע העולם ולציין 100 שנה לטורניר הראשון שנערך בדרום אמריקה, אלא שהמהומות בבואנוס איירס עלולות לעלות ביוקר. ספרד, פורטוגל ומרוקו ירוויחו מכך?

(גודל טקסט)

בעקבות אירועי גמר הליברטדורס, מדווחים בספרד כי סיכויי ההצעה של ארגנטינה לארח יחד עם אורוגוואי ופרגוואי את המונדיאל ב-2030 קטנו בצורה משמעותית. נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו חווה מקרוב את האירועים הקשים לפני משחק הגומלין בין ריבר פלייט לבוקה ג'וניורס וספק אם יוכל לתמוך בהענקת הטורניר הגדול בעולם למדינה בה הכאוס חגג והמשטרה המקומית נותרה חסרת אונים, כשאף נבדקת האפשרות ששיתפה פעולה עם אותם מאות חוליגנים של ריבר.

ארגנטינה, אורוגוואי ופרגוואי היו המועדות המובילות לאירוח המונדיאל ב-2030, מכיוון שאז ייערכו חגיגות מאה שנה לקיום המונדיאל הראשון שהיה כידוע באורוגוואי, במונטבידאו ב-1930. זו הייתה הזדמנות מצוינת להעניק לדרום אמריקה שוב את אירוח המונדיאל, שהתקיים ב-2014 בברזיל, אלא שאינפנטינו שהגיע לגמר הליברטדורס כבר חזר לאירופה ולא התרשם לטובה מאשר התרחש שם באותן 24 שעות. יתרה מכך, דווח כי אינפנטינו היה אחד הגורמים שכפו על השתיים לעלות לכר הדשא, דבר שבסופו של דבר קרה.

אינפנטינו ישוב לדרום אמריקה בשבוע הבא אחרי שהוזמן על ידי נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי לוועידת ה-G20 – פגישה בין 20 המדינות החזקות בעולם. מאקרי קיווה לקדם את ההצעה לקיום המונדיאל בפגישות עם ראשי המדינות, אבל כעת זה נראה שאותן מדינות ובראש ובראשונה אלה מאירופה ילחצו שלא לקיים את המונדיאל בדרום אמריקה לאחר שהתברר שהמצב סביב האיצטדיונים לא בטוח. אז האם חבורה של 250 חוליגנים שזרקו אבנים על האוטובוס של בוקה ביטלו את החגיגה הכי גדולה בעולם? לפי הדיווחים האחרונים התשובה חיובית, כשמי שניזוקה מהסיפור היא כמובן אורוגוואי שציפתה לארח פעם נוספת את גמר גביע העולם, אבל לא תוכל לעשות זאת לבדה.


ההתפרעויות בסביבת המונומנטל יעלו לדרום אמריקה במונדיאל? (AFP)

כעת זה נראה שההצעה המשותפת של ספרד ופורטוגל, שעשויות לכלול גם את מרוקו שהגישה הצעה משלה לקיים ביחד את הגביע העולמי בעוד 12 שנה, נראית כמובילה. אינפנטינו שרוצה להגדיל את מספר הנבחרות במונדיאל הבא בקטאר ב-2022 מ-32 ל-48 נבחרות שואף לקיים את המונדיאל כעת בשלוש מדינות בפעם הראשונה ובשתי יבשות, דבר שלא היה אף פעם בעבר. מדינה נוספת שהציעה את עצמה היא סין. גם אנגליה הגישה מועמדות, אבל כעת המועמדות של ספרד ושכנותיה נשקלת ברצינות גדולה יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי