איש הברזל: בראון שווה את המרדף שעשתה אחריו ב"ש

בראון. יצדיק את הסכום שהשקיעו בו
בראון. יצדיק את הסכום שהשקיעו בו | צילום: אסף קליגר

בוקסנבוים ("השחקן העוצמתי בליגה") וחיימוב ("שחקן אהוב") מפרגנים לקשר

(גודל טקסט)

וובה בראון היה השם החם של חלון ההעברות של ינואר. הקשר בן ה-26 עשוי להיות האקס פקטור במכונה של ברק בכר לאחר שעבר מעירוני קריית שמונה להפועל באר שבע.

 

בראון רשם בכורה מול בית"ר ירושלים וזכה לשחק שלוש דקות בשמינית הגמר הגביע בניצחון על מכבי פ"ת אמר אחרי המשחק: "אני שמח שהגעתי למועדון מפואר כזה, אנסה להוכיח את עצמי. אנחנו משחקים בכמה מפעלים ויש המון שחקנים. כל מחליף צריך להיות באותה רמה של ההרכב וזה הסוד של המועדון הזה".

 

 

הפועל ת"א פיספסה? "השחקן העוצמתי בליגה"

בכל שלב בקריירה שלו בראון סימן לעצמו יעדים ועמד בהם. כך היה בהפועל ר"ג מועדון האם שלו, ממנו עבר לקריית שמונה לפני שנתיים וחצי ומהשבוע בב"ש שהיא: "כמו אירופה בשבילו", סיפרו בסביבתו.

 

בנוער של הפועל ר"ג בראון היה נמוך בראש מחבריו, והמאמן המיתולוגי שלו, שמואל מליקה ז"ל, אביו של שחקן העבר מאיר מליקה, אמר לו: "אם אתה רוצה להצליח אתה חייב להיות חזק", משפט שמלווה אותו עד כה.

 


בראון מול הקבוצה שפספסה אותו (ערן לוף)

 

בראון נולד בטשקנט, בירת אוזבקיסטן, ובגיל 4 חודשים עלה ארצה. כדורגל הוא התחיל לשחק רק בגיל 13, כשעד אז היה ג'ודוקא, אבל כולם אמרו לו שהוא שחקן כדורגל מבוזבז.

 

הוא התחיל את הדרך במחלקת הנוער של הפועל תל אביב, שתפגוש הערב את באר שבע (19:15, ישיר בספורט1 וב-HD), ושם לא התלהבו מיכולתו וזה גם לא הסתדר עם לימודיו בבית הספר ברמת גן. בצבא שירת בבית נבאלה אבל סרב להיות נהג משאית כי חשב שזה יפריע לו בכדורגל.

 

חברו הטוב, שוער קריית שמונה, גיא חיימוב אמר עליו: "וובה שחקן מאוד מוכשר שהשתפר מאוד בשנתיים וחצי שהיה פה. יש לו עוד הרבה לאן להשתפר, יש לו כישרון עצום. ימים יגידו איך העזיבה שלו תשפיע עלינו. יש לו את כל הנתונים להצליח בבאר שבע בגדול. זה טבעי שבקבוצה כזאת יהיה לו תחרות על ההרכב אבל יש לו חיבור טוב לברק בכר".

 


חיימוב. "לבראון יש כישרון עצום" (עדי אבישי)

 

עומר בוקסנבוים חברו הטוב של בראון מימיו בהפועל רמת גן שם שיחקו מ-2009 ועד 2013, אמר: "בראון הולך ומשתפר כל הזמן. הוא עלה איתנו ליגה ב-2012 וזכה בגביע. הוא עובד קשה ויש לו יכולות גופניות שאין לאף אחד, השחקן הכי עוצמתי בליגה. הוא פוטנציאל שכל הזמן משתבח כי הוא לא מפסיק לעבוד והוא שווה את השני מיליון שקל ששולמו עליו. בשנתיים הראשונות שלו אצלנו הוא היה בספסל אבל התמודד עם זה מצוין ויש לו אופי ברזל שניצח את הכישרון".

 

רווח בחדר ההלבשה: שיפוצניק ואוהב לטייל

בב"ש עזרו לו להשתלב מהר, והוא מצא חדר הלבשה שמח. הקהל של ב"ש כבר חיבר לו שיר עם שמו לפי מנגינה של אגם בוחבוט, אבל הסיפור מבחינתו הוא החיבור עם המאמן ברק בכר שאצלו פרץ בק"ש, כשגם לאיזי שרצקי הקשר זוכר חסד.  "אני חייב לאיזי על זה שהוא נתן לי להתקדם", אמר בראון בנאום הפרידה שלו מהמועדון הצפוני.

 

"הוא בנאדם מיוחד. קראו לו פה בוב הבנאי כי כל דבר שמחוץ לכדורגל זה וובה. הוא בונה דברים, כמו בריכה בקיץ, ועוזר לכולם. הוא היה השחקן הכי אהוד בחדר הלבשה והיינו עושים הרבה ערבים של זוגות ויחידים ביחד. הוא אוהב לטייל לחרמון ולכל מקום בטבע", החמיא חיימוב לפן החברתי של בראון.

 


שיפוצניק גם במרכז המגרש (ערן לוף)

 

ייתכן ולמד זאת מהמשפחה. אביו של וובה, ייבגני מתעסק בשיפוצים ואמו אנג'לה עובדת בחברת פרסום גדולה. האב אמר לבראון בצעירותו: "אם לא ילך לך בכדורגל תעבוד איתי בשיפוצים".

 

בינתיים גם האח הצעיר, סמואל עבר עם וובה לקריית שמונה והחל לשחק בקבוצה הצעירה של המועדון. וובה אפילו טוען כי אחיו הצעיר הוא המוכשר מביניהם. סמואל בראון התייחס לאחיו: ""הוא מודל לחיקוי בשבילי. אני מסתכל עליו ולומד המון ומקווה שיום אחד גם אגיע לאן שהוא הגיע. היחסים שלנו מצוינים וגרתי איתו ועם אשתו בקריית שמונה והסתדרנו מצוין, שזה לא פשוט. הוא עוזר לי בכדורגל ומכוון אותי, בא הרבה למשחקים שלי ואומר לי להתחזק פיזית ונכנס להיבטים במשחק. אני עושה מה שהוא אומר כי יש לו הרבה ניסיון".

 

בראון התחתן עם חברתו בשנים האחרונות, רעות והשניים עתידים להיכנס לדירה קבועה בבירת הנגב. האם גם הקשר עצמו ימצא מקום של קבע ב-11 של בכר?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי