תוצאות
אחרונות
תוצאות אחרונות
לתוצאות נוספות

הולך נגד הרוח: שחר הוא רצועת טיימינג שעבר זמנה

הכל הוחלף |
כולם כבר הוחלפו במכבי חיפה, ועדיין היא נשארה תקועה בשנת 2010. דעה

למכבי חיפה נקרעה רצועת הטיימינג. לרצועה הזו יש תאריך תפוגה, היא לא יכולה לסחוב יותר ממספר קילומטרים מסוים, ויום אחד היא פשוט נקרעת. וזהו. הולכים למוסך, מחליפים. זה עולה לא מעט כסף, זה מבאס, אבל זה מה שצריך לעשות כדי שהאוטו ימשיך לנסוע. יעקב שחר מכיר את זה, הוא מתעסק יותר מדי שנים עם מכוניות. הפרוצדורה לא זרה לו.

 

המוסכניק יידע לזהות את רצועת הטיימינג במנוע של האוטו שלכם תוך שנייה. גם הוא מתעסק יותר מדי שנים עם מכוניות, גם לו הפרוצדורה לא זרה. השאלה היא האם יעקב שחר יידע לזהות את הרצועה הזו במקרה של מכבי חיפה. התשובה: כלל לא בטוח. הסיבה: יעקב שחר הוא רצועת הטיימינג של מכבי חיפה. הוא, באופן אבסורדי אם נזכרים מי ומה הוא, החוליה החלשה. שלום.

 

 

שחקנים, הרי, כבר החליפו שם שוב ושוב. בכלל, רק בעונה האחרונה היו במכבי חיפה 400 מהפכות בהרכב. גם מאמנים מתחלפים שם לא מעט בשנים האחרונות – קשה להגיד שזו עמדה שמאוישת או אוישה על ידי מצטייני דיקן, אבל עדיין – אי אפשר לבוא רק אליהם בטענות. הקהל – מגיע בהמוניו, מפוצץ את האצטדיון החדש בעיר. אם נחזור רגע לעולם הרכב: כל החלקים במנוע עובדים, גם אם לא בצורה מושלמת. אבל רצועת הטיימינג קרועה.

 

יעקב שחר מעורבב עם מכבי חיפה כבר כמה עשורים טובים. הוא הגיע עם המועדון לשיאים שקשה יהיה להשוות אותם בעתיד. הוא ניסה לשדרג את תרבות הניהול בכדורגל הישראלי, הזרים לתוכו כספים עצומים (מדי, לטעמי), היה מספיק אמיץ ללכת על "עונות פיננסיות" כשהבין שאין לו מספיק כסף או יכולת להתחרות עם הגדולים באמת והעמיד למכבי חיפה קבוצות שטבחו בליגה כשכן הייתה לו את היכולת.

 


חושיו חדים כמו פעם? (ערן לוף)

 

אבל בשנים האחרונות משהו השתנה. קודם כל, אי אפשר להתווכח עם הגיל. יעקב שחר מבוגר יותר. מצד אחד ידוע שאסור לעולם לזלזל בחושיו החדים של צייד ותיק. מצד שני, המציאות מוכיחה שנה אחרי שנה – בלי קשר להשתלטות של מיטש גולדהאר על הכדורגל כאן – שייתכן שחושיו החדים של שחר הם "חדים" בהתאם להגדרות החדות של 2010. מפה לשם, אנחנו ב-2016, וקשה לראות את מכבי חיפה שלו מציבה אלטרנטיבה להפועל ב"ש. על תחרות אמיתית עם מכבי ת"א אין בכלל מה לדבר, כמובן.

 

התזה הזו היא כבר מזמן לא נחלתם של כמה אנשים קרי לב שכותבים על ספורט ישראלי. רבים וטובים בעולם הכדורגל מבינים אותה. ועם כל הכבוד לרבים ולטובים – אוהדי מכבי חיפה מזהים יפה מאוד את כיוון הרוח. הם רואים מה קורה במכבי ת"א כדורסל – אימפריה (במיל') הרבה יותר עוצמתית ממכבי חיפה – שהדור הצעיר של השולטים בה פשוט לא מצליח לארגן את השורות, והמבוגרים בה עדיין מדברים במונחים של 1989 ועדיין בטוחים שיוגופלסטיקה זצוק"ל היא האויב. רואים – ועושים צעדים אקטיביים כדי להימנע מגורל דומה.

 

הקמת עמותת האוהדים של מכבי חיפה היא אולי הצעד החשוב ביותר שעשו הירוקים בעונה הנוכחית. אם המהלך הגדול שהם זוממים (במוצהר או שלא, כל אחד מאיתנו הוא אוהד כדורגל ויודע בדיוק על מה הם חולמים שם) יצליח – תהיה למכבי חיפה רצועת טיימינג חדשה, והיא תוכל להמשיך לנסוע (חשוב להבהיר רגע: זה שהמכונית נוסעת, לא אומר שהיא נוסעת "נכון" או "טוב" או "לפי החוק". אבל היא נוסעת, וזה הרבה יותר מ"לא נוסעת").

 


אוהדי מכבי חיפה נגד שחר, המהלך יצליח? (ניר דויד)

 

אם המהלך ייכשל, ופונקציונרים אינטרסנטיים יצליחו לחסום את הגישה של האוהדים אל עבר החלפת רצועת הטיימינג של המכונית הזו – והרי ידוע שבכדורגל הישראלי האוהד הוא האויב הכי גדול של פונקציונרים מתוך הקבוצה – מכבי חיפה תחזור, באופן סופי ככל הנראה, להיות קבוצת פריפריה קטנה וחמודה, ואת המיתולוגיות על הכדורגל השמח של אמר, הרדי ומנצ'ל יחליפו המיתולוגיות על הכדורגל השמח של ברקוביץ', ראובן עטר ויוסי בניון.

 


מדבר במונחים ישנים (ערן לוף)

מעריב
ברשתות החברתיות
כל הזכויות שמורות לצ'רלטון בע"מ