מחלום למציאות: על הניצחון של ישראל בדייויס

| צילום: gettyimages

המדינה הסקנדינבית הפכה ממעצמת טניס לכזאת שגם אנחנו יכולים להביס

(גודל טקסט)

לפני שנים, אם היו מספרים לביורן בורג, לסטפן אדברג או למאטס וילנדר, שנבחרת הטניס של ישראל תנצח את שבדיה, הם היו מתפוצצים מצחוק. אבל השתנו הזמנים: נבחרת הדייויס של ישראל הבטיחה את ניצחונה על שבדיה, כבר בתום היום השני של ההתמודדות ביניהן.

פשוט לא להאמין למה שקרה לנבחרת השבדית, עליה ניתן בהחלט לומר: מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. שבע פעמים היא זכתה בגביע דייויס, הראשונה ב- 1975 והאחרונה ב-1998. כל חובב טניס אכן צריך להכיר את השמות שהזכרתי וזאת מפני שמשך שנים הם היו מהטובים בתבל. 

בורג זכה חמש פעמים ברציפות באליפות ווימבלדון, ולפיכך מקומו שמור ברשימת ענקי המשחק שבכל הזמנים. אדברג זכה פעמיים בטורניר היוקרתי, ו-וילנדר ניצח ב-1988 בשלוש מארבע האליפויות החשובות בעולם: אוסטרליה, צרפת וארצות הברית. סך הכל שלהם מדבר בעד עצמו, ומסביר טוב יותר מכל מילה נאמרת או כתובה את עוצמת העבר של שבדיה כמעצמת טניס.

אבל הפעם האחרונה שבה הניפו טניסאי שבדיה את גביע העולם היתה באמת מזמן, ב-1998 במילאנו, שבה גברו 1:4 על איטליה. ההרכב המנצח כלל את נורמן, גוסטפסון, ובזוגות את ביורקמן וקולטי. היום מתברר שנבחרת ישראל גדולה עליה ומה שהיה פעם בחזקת חלום או פנטזיה, התממש לו מול עיננו ברמת השרון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי