מעבדות לחירות – חלק 1: השחקנים החופשיים החמים

רייכרט. יתחיל לפרוע שטרות?
רייכרט. יתחיל לפרוע שטרות? | צילום: ערן לוף

מקומות 21-30 ברשימת המלפפונים: הליגיונר, הנשכח ממכבי ת"א ועוד

(גודל טקסט)

חג הפסח הוא חג החירות, חג של אביב, פריחה והתחלות חדשות. לרגל החג, כינסנו את פרשני ספורט1, נעזרנו בסוכני שחקנים כדי לגבש את רשימת 30 השחקנים החופשיים החמים בכדורגל הישראלי. מדובר בשחקנים שמסיימים חוזה בתום העונה, גם אם לחלקם יש אופציה להמשיך בקבוצה הנוכחית. לכל שם שיככב בעונת המלפפונים הוספנו המלצה היכן לשחק בעונה הבאה. 

ראוי להדגיש: כמה שמות בכירים שמסיימים חוזה כמו מהראן ראדי, אליניב ברדה, דקל קינן נותרו בחוץ מכיוון שהם קרובים לחתימה בקבוצתם הנוכחית. מתחילים ממקומות 21-30:

30. סינטיאהו סלליך

למה נכנס? הליגיונר היחיד ברשימה מסיים חוזה במאריבור. בשלוש השנים האחרונות הוא שיחק למעלה מ-70 משחקי ליגה והופיע בשלב הבתים בליגת האלופות, אבל לא תמיד שמר על יציבות ולא רק באשמתו. הוא לא נמצא כרגע במקום בו הליגה הסלובנית תספק לו מקפצה לליגה בכירה יותר. דווקא חזרה יכולה לחזק את שמו. 

הכי מתאים ל? עדיין צעיר, עדיין רעב ועדיין עם כישרון. וחוץ מזה, כל קבוצה בליגה אוהבת ליגיונר חוזרץ צריך קבוצה עם קהל ודרייב. מכבי נתניה יכולה להיות סיפור הצלחה עבורו.
 



 

29. רועי גורדנה

למה נכנס? אחרי שנתיים וחצי של ייבוש בנגב כולל תקופה קצרה לא ממש מוצלחת במכבי פתח תקווה הוא חזר לתפקד בחצי העונה האחרונה בבני יהודה. המעבר לבאר שבע לא הוכיח את עצמו, אבל לגורדנה בן ה-26 בהחלט יש מה להציע. 

הכי מתאים ל? בני יהודה או חזרה להפועל תל אביב. שתי אופציות שבהן לא יותירו אותו מחוץ לתכניות.

28. דודו ביטון

למה נכנס? הסוכן דודו דהאן זוקף לזכותו הצלחות רבות, אבל ניהול הקריירה של ביטון בחו"ל פגע קשות בחלוץ המוכשר שנדד למקומות תמוהים כמו אלקורקון ומאריבור, דווקא אחרי הצלחות בוויסלה קרקוב ובאפואל ניקוסיה. התוצאה: החלוץ הגיע להפועל תל אביב חסר ביטחון, אבל עם חוזה יפה וגם לא קיבל הרבה הזדמנויות.

הכי מתאים ל? במקרה של ביטון התשובה פשוטה. לבחור יש פוטנציאל והוא רק בן 29. כל קבוצה משיפולי הצמרת ומטה שתאמין בו מההתחלה ותיתן לו גב תקבל תפוקה דו ספרתית.



27. אוהד לויטה

למה נכנס? הגיע כשוער משנה למכבי חיפה ועתיד להיפרד ככזה למרות שקיבל את המושכות לאורך שלבים לא מבוטלים של העונה. קבוצות ליגת העל חזרו להאמין בשוערים ישראלים והשוק לא רווי בכאלה עם ניסיון. 

הכי מתאים ל? כל קבוצת מרכז טבלה ומטה שמחפשת שוער מנוסה ונטול אגו. הפועל חיפה, הפועל רעננה ומכבי נתניה יכולות להיות אופציות טובות וגם הפועל עכו אם תעפיל לליגת העל.






 

26. קובי מויאל

למה נכנס? כי רן בן שמעון היה מאוהב באריק סאבו ומחליפו בבית"ר שרון מימר גם בדוד קלטינס כקשר אחורי, כל זאת כשמויאל, שלא נופל מהשניהם, וגם משאיר גוף כואב ומדמם על המגרש (לעתים גם את של יריביו) נותר ה-ODD MAN OUT. 

הכי מתאים ל? איזי שרצקי דיבר לאחרונה כי בעונה הבאה הוא רוצה שחקנים איכפתיים ומחויבים ולא מספיקה לו רק איכות. מויאל מתאים לו כמו כפפה. ק"ש תוכל להרים לו את הקריירה מחדש.

25. יובל שפונגין

למה נכנס? אחרי שלוש עונות במכבי תל אביב בהן בעיקר שימש גיבוי ושיחק רק ב-16 משחקי ליגה, הגיע הזמן לעשות חושבים. בגיל 30, אחרי סיבוב באירופה וחזרה הביתה ולפני סוף הקריירה, אפשר לצבור עוד סיבוב אחרון של דקות, לא?

הכי מתאים ל? המזל של שפונגין הוא שמגנים הם תמיד מצרך מבוקש, בטח אם הם מגיעים מקבוצה גדולה. אם מאור קנדיל ינדוד, בגילו בתוספת הניסיון יוכל להיות תחליף הולם בבני יהודה. אם קונטה ינטוש את טדי, גם בית"ר זו אחלה אופציה עבור מגן חרוץ כמוהו. תיאוריית הפירמידה תשחק לטובתו בהקשר הזה. 

24. בן רייכרט

למה נכנס? איש תג מיליון היורו והמעבר המתוקשר להפועל תל אביב קיץ בשכרו ובאורכו של החוזה המקורי כדי להשאיר את האדומים בליגה. בקיץ החוזה החדש יגיע לסיומו ורייכרט עדיין תקוע בניסיונות להצדיק את תג המחיר. 

הכי מתאים ל? האדומים בנו על הרבה יותר, אבל האמת שביחס לתמורה, יותר תפור עליו מעבר לקבוצת מרכז טבלה ללא לחץ והכי תפור עליו – חוזה חדש בהפועל ת"א. 





 

23. אברהם פאס

למה נכנס? מסיים חוזה של שלוש עונות מצוינות בבני סכנין ולמרות רצון להמשיך אצל נציגת המגזר, ממש לא בטוח שזה יקרה. בגיל 37 הוכיח העונה הבלם הספרדי שלא נס ליחו. לצד מנהיגות ויציבות הוא מחפה על היעדר מהירות בניסיון. רוצים גם שערים? בבקשה. אחד הזרים הטובים שהגיעו לכאן בשנים האחרונות. 

הכי מתאים ל? הפועל חיפה יכולה להיות אופציה לא רעה וגם באשדוד הוא יכול להתאים כמו כפפה לקבוצה צעירה שמחפשת מנהיג. בכלל יש לו מקום ביותר מחצי ליגה. מה זה אומר עליו? מה זה אומר עלינו? 


22. קאסיו פרננדס

למה נכנס? הבלם הברזילאי בן ה-30 חווה עונה פחות טובה, אבל הוכיח בארבע שנים בישראל שהוא שווה יציבות בעונות קודמות. מנהיג, חזק, מהיר וגם טכני. בק"ש לא מיהרו לחדש את חוזהו אולי כי איזי בונה על רכש צעיר. אין הרבה זרים שמצאו דרכם לרשימה הזאת, אבל קאסיו הוא כבר חלק בלתי נפרד מליגת העל. 

הכי מתאים ל? זרים מסוגו של קאסיו הם באנקר, בטח כשהם באים ללא דמי ההעברה. יכול להתאים מאוד למכבי פ"ת כמחליף לאליסון או לסכנין כיורש של פאס. 


 

21. אוראל דגני

למה נכנס? אחד שהראה נאמנות למדים האדומים גם לאחר הסאגה הארוכה של החלפת בעלים וקיצוץ התקציב. שחקן הגנה ורסטילי ומנוסה עם עבר בקבוצות גדולות ובנבחרת תמיד מעורר עניין בליגה. במקרה שלו, יש להזכיר שהאדומים מחזיקים באופציה להמשך ההתקשרות. 

הכי מתאים ל? התחבר למועדון, זוכה לקרדיט באופן יציב ואם הפועל ת"א תשרוד, עדיף לו להמשיך. ואם לא? יהיה לו ביקוש, כאלטרנטיבה מהספסל בגדולות או שחקן מוביל בקטנות יותר. מכבי נתניה בה שימש בעבר כקפטן יכולה להיות אופציה מעניינת. 



 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי