זה לא סוף פסוק: על ההפסד הסנסציוני של גרמניה

קרוס, אוזיל, מולר, דרקסלר
קרוס, אוזיל, מולר, דרקסלר | האתר הרשמי

מקסיקו הדהימה את אלופת העולם בזכות מחצית ראשונה נהדרת בה הסתכלה לחניכים של לב בלבן של העיניים. דני דבורין מנתח את התוצאה המפתיעה ביותר במונדיאל עד כה

(גודל טקסט)

נבחרת הכדורגל של גרמניה הגיעה לרוסיה כדי להגן על גביע העולם, בו זכתה לפני ארבע שנים, בברזיל. אולם כבר במשחק הפתיחה שלה היא ספגה הפסד 1:0 אותו הנחילה לה מקסיקו. הסנסציה הגדולה היא ללא ספק האירוע המדהים ביותר עד כה במחזור הפתיחה של מונדיאל 2018.

לא קל לנצח את גרמניה בכל טורניר רשמי – קל וחומר כאשר מדובר בטורניר גמר גביע העולם. מקסיקו עשתה זאת, בזכות מחצית ראשונה נהדרת, שהייתה רצופה ביותר מהזדמנות אחת להבקיע. רק כדור אחד חדר בפרק זמן זה לרישתה של אלופת העולם, וכדורגלני מקסיקו ירדו איפוא להפסקה ביתרון מינימלי של 0:1.

על דבר אחד אין עוררין: הם היו ראויים לאותו יתרון. לא רק משום שהפגינו נחישות, ונאבקו על כל כדור. הם פשוט שיחקו כדורגל נפלא – ויותר מכל: האמינו שביכולתם להביט "בלבן של העיניים" של שחקני גרמניה. הנבחרת הגרמנית נחשבת משך שנות דור לנבחרת בעלת כוח הרתעה ידוע. בהרכבה כמה כוכבי-על הלובשים את מדיהן של הקבוצות הטובות באירופה, בהן באיירן מינכן ואפילו שחקן מריאל מדריד. התברר שהפעם נבחרת מקסיקו לא התרשמה משמות יריביה. היא פתחה חזק, ולא ויתרה בשום קרב-מגע. נסיונותיה להביך את ההגנה הגרמנית היו בלתי פוסקים ובאחד מהם הצליח לוסאנו להכניע בבעיטה את נוייר שוערה של אלופת העולם.


ניצחה הודות למחצית ראשונה נהדרת. נבחרת מקסיקו (AFP)

אלא שמפתיחת המחצית השנייה השתנה מאזן הכוחות במגרש. גרמניה, שממש לא נראתה כאלופת עולם במחצית הראשונה, החלה ללחוץ, שלטה במרבית הדקות, כאשר הגנת מקסיקו הצטופפה והרחיקה כדורים, לעיתים ללא כתובת. חמורה מכך היא העובדה שכדורגלני מקסיקו התעייפו – הגם שיצאו פעמיים-שלוש להתקפות מתפרצות מסוכנות.

האמת היא שאם מצד אחד היה לי ברור שגרמניה תעביר הילוך במחצית השנייה, הופתעתי מכך שנחלש כושרם הגופני של המקסיקנים. עם זאת יתכן מאוד שהנסיגה לאחור היו בה שילוב של לחץ ועדיפות גרמנית במחצית השנייה, לצד הרצון הטבעי של שחקני מקסיקו לגונן על התוצאה.

כך או כך ההפסד צריך ודאי להדאיג את המאמן יואכים לב ואת שחקניו, ואולם אין בו סוף פסוק לגבי המשך הדרך. חשוב מאד לזכור זאת.

באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי