בשם האב: על המפגש הפיקנטי בין שני התלמידים של אלי גוטמן

יוסי אבוקסיס עם אורי גוטמן
יוסי אבוקסיס עם אורי גוטמן | אודי ציטיאט

בצד אחד אורי גוטמן, בנו של אלי שפרש בעונה שעברה מאימון. בצד השני יוסי אבוקסיס, שהיה עוזרו ועבד שנים לצד בנו. הערב (18:00, ספורט4) ייפגשו חדרה ובני יהודה וגולן מקווה: "הלוואי שהתלמיד יעלה על מורו"

(גודל טקסט)
"ניתנה לי הזכות לשמש עוזר של אחד המאמנים הטובים בכדורגל הישראלי. למדתי ממנו לא רק מקצועית אלא גם איך מתנהלים" – כך, מלה במלה, אמר אורי גוטמן – ולא התכוון לאביו אלי.


גוטמן ג'וניור, שבגיל 27 אימן את קבוצת הנוער של אסי גלבוע ובגיל 29 הדריך קבוצות נערים במכבי חיפה, חבר לפני קצת יותר משלוש שנים ליוסי אבוקסיס. התוצאות: פלייאוף עליון עם בני סכנין, פלייאוף עליון עם בני יהודה, ובעונה הקודמת זכייה בגביע המדינה עם הזהובים וכמובן השתלבות בשישייה הראשונה של ליגת העל.


בגיל 34 החליט גוטמן הקטן לפרוש כנפיים ולצאת לדרך עצמאית כמאמן כדורגל. הוא שוחח עם המנטור אבוקסיס, קיבל את ברכת הדרך, וכשנשאל אם הוא מוכן וערוך לשאת על כתפיו הצעירות אחריות מלאה של מאמן ראשי אמר: "מרגיש כוח עם הידע שרכשתי – מקצועית והתנהלותית".



"למדתי ממנו איך מתנהלים", גוטמן ג'וניור עם אבוקסיס (דני מרון)


הערב (18:00, שידור ישיר בספורט4) באצטדיון נתניה, יפגשו השניים זה מול זה. גוטמן והפועל חדרה, עם 13 נקודות ובמקום החמישי בטבלה, מול אבוקסיס ובני יהודה, שמדורגים במקום השמיני עם 10. "חיבוקים ונישוקים" יהיו שם לפני שריקת הפתיחה, ולבטח גם אחרי שריקת הסיום, אבל בין לבין – נטו כדורגל.


"אין ספק שהסיפור הזה מאוד פיקנטי", אמר אתמול המנהל המקצועי של הפועל חדרה, אורן גולן. "אורי התחנך בבית ספר טוב ואנחנו מאוד מרוצים ממה שהוא למד שם. עכשיו אנחנו מקווים שבשבת התלמיד יעלה על מורו".


בתשובה לשאלה אם בטרם החתמת גוטמן בהפועל חדרה הייתה התייעצות עם אבוקסיס עצמו, אמר גולן: "הייתה שיחה עם כל המערכת בבני יהודה. ואתה יודע מה? שמענו רק מלים טובות. קיבלנו יופי של המלצות, או מה שנקרא: קיבלנו את ברכת הדרך. אפילו ברק אברמוב המליץ לנו בחום לעשות את הצעד".



אפילו ברק אברמוב המליץ. אורי גוטמן (דני מרון)


כשנשאל גוטמן בתחילת העונה אם אינו חושש שהתפקיד גדול למידותיו הוא אמר: "אני בטוח בעצמי, ואעבוד בשיתוף פעולה מלא עם גולן והצוות המקצועי כדי שחדרה תהיה קבוצה לגיטימית בליגת העל". בינתיים זה עובד אולי אפילו יותר מרף הציפיות שהציבו לעצמם בחדרה. למשחק בשבת מגיעה הקבוצה עם מאזן של שישה משחקים רצופים ללא הפסד.


הנתון המשותף היחיד העונה לאבוקסיס ולגוטמן הוא שמחצית ממשחקי הליגה של שתי הקבוצות הסתיימו בתיקו. אבל בשעה שבני יהודה היא הקבוצה המשעממת ביותר בליגה העונה (פעמיים 0:0, כבשה את כמות השערים הקטנה ביותר וכדי לראות שער במשחקיה צריכים הצופים לחכות 65 דקות בממוצע), דווקא חדרה דווקא מגלה יעילות. ולראיה: אף קבוצה מלבד מכבי חיפה ובית"ר ירושלים לא כבשה יותר שערים ממנה.


החיבור בין גוטמן לאבוקסיס אינו מקרי. ממש כשם שאורי היה העוזר של יוסי, כך בדיוק היה יוסי העוזר של אבא אלי. זה קרה גם בהפועל ת"א וגם בנבחרת הלאומית. כשביקשנו אתמול התייחסות מגוטמן האב על המפגש בין חניכו לשעבר לבין בנו הוא ביקש להימנע מכך ואמר: "לא רוצה להיכנס לזה. למען האמת גם לא עבדתי עם הבן שלי".


 סירב להתייחס למפגש הפיקנטי בשבת. אלי גוטמן (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי