הכי יפה בארץ: מכבי ת"א היא המחמאה הכי גדולה של בלבול

מרקו בלבול
מרקו בלבול | דני מרון

העונה של מכבי חיפה היא ההפך מכישלון והמאמן צריך להישאר. עמיקם מסכם

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מזל שהמשחק של מכבי חיפה תמצת את עצמו ברבע השעה (פלוס עוד קצת) כשעוד לא התחיל המשחק בבלומפילד, כך היה אפשר להתענג על עוד 25 דקות של כדורגל שמח, קבוצתי, מפרגן, של הקבוצה הכי יפה בארץ. אז נכון שהפועל חיפה תרמה את חלקה והיא תככב בעוד קטעים בקלטת הביצועים של מרקו בלבול מעונת 19/20, אבל אי אפשר לטעות: מכבי חיפה עשתה עונה בסדר גמור, ואף יותר.

צריך להסתכל על מספרים, לא רק להסתמך על הסיכומים של בלבול. מבחינת אחוזי הצלחה, זו העונה העשירית בטיבה בהיסטוריה של מכבי חיפה, והייתה לה אפילו עונת סגנות טוב מזו (ב-1995/6), כשלקבוצה כאמור יש 12 אליפויות. 71 שערים, או 2.09 שערים למשחק, ממקמים את מכבי חיפה של בלבול, במקום ה-11 בתולדות המועדון. 16 פעם כבשה העונה מכבי חיפה שלושה שערים ומעלה. אי אפשר להגיד על העונה של מכבי חיפה שהיא כישלון, נהפוך הוא.

אבל את אוהדי מכבי חיפה כל זה לא מעניין. המועדון בעל כמות האוהדים הגדולה בישראל – כמות שנוצרה אך ורק על בסיס הישגים – חייב לזכות באליפות כל שנה, גם כשהוא המועדון מספר שתיים בישראל, גם כשמשנים קונספט ובונים סגל משחקנים רעבים, גם כשהרכש המבטיח (שועה) לא מספק את הסחורה.

מקצועית, מכבי חיפה עשתה את כל מה שהיא מסוגלת, ואף יותר, אבל היא לא טובה ממכבי ת"א, וספק אם תהיה כזו בשנים הבאות. כדי לשנות הגמוניה צריך גם שהיריבות יהיו פחות טובות. ובעניין הזה, מכבי חיפה היא המחמאה הכי גדולה של מכבי ת"א העונה ומכבי ת"א היא המחמאה הכי גדולה של מרקו בלבול העונה.

האם הוא צריך להמשיך? איזו שאלה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי