מכבי ת"א הפסידה 86:77, מכבי ראשל"צ בחצי גמר גביע ווינר

נבן ספאחיה עם צביקה שרף
נבן ספאחיה עם צביקה שרף | עדי אבישי

האלופה הובכה במשחקה הרשמי הראשון העונה לקבוצתו של צביקה שרף והודחה מהמפעל הראשון בישראל, נבן ספאחיה הורחק בסיום אחרי שספג עבירה טכנית שנייה. מאמן הצהובים אמר בסיום: "אין לי תירוצים"

(גודל טקסט)

לאחר שמחזיקת הגביע הודחה בידי הפועל אילת, הדהימה הערב (שני) מכבי ראשון לציון את האלופה מכבי ת"א ומחזיקת גביע ווינר המכהנת כשגברה עליה באולמה 77:86 . המשמעות, שהדו קרב הישיר בין שני ענקי הליגה, וכוכבי ה-NBA לשעבר אמארה סטודומאייר מהפועל ירושלים וטאריק בלאק ממכבי תל אביב ידחה למועד אחר. מכבי ראשון לציון תשחק מחר בחצי הגמר מול הפועל ירושלים בבית מכבי כשבחצי הגמר המוקדם יתמודדו מכבי אשדוד והפועל באר שבע.

מכבי ת"א לאחר שבע זכיות בגביע ווינר, פגשה את צביקה שרף וקבוצת הלוחמים שלו מראשון לציון ,שיחקו מול מכבי ת"א ללא רגשי נחיתות, הוליכו במרבית דקות המשחק וניצחו את המשחק כשארבעת הזרים שלה, רייט, סטיבנס, לונג וויבר קלעו יחד 58 נק' כשאיגור קולשוב היה הערך המוסף עם 11 נק'. מרקיז רייט בנוסף ל-16 הנקודות שקלע חילק שבעה אסיסטים והוכיחה כי השנה הוא וקבוצתו יאבקו בצמרת ולא בתחתית כפי שקרה לה בעונה שעברה.

ראשון לציון נהנתה אמש מאחוזים מצויינים מחוץ לקשת השלוש 53% (15 מ-28). לעומתה האלופה קלעה מחוץ לקשת ב-28 אחוזים.


נבן ספאחיה. "אנחנו צריכים להמשיך ובפעם הבאה נהיה טובים יותר" (עדי אבישי)

בנוסף ליכולת הלא משכנעת שלה, סבלה מכבי תל אביב מזעמו של מאמנה נבן ספאחיה שהורחק שתי דקות מהסיום לאחר שספג עבירה טכנית שניה. הראשונה הייתה על תלונות אל עבר השופט כפיר מועלם. השנייה הייתה לאחר שדפק עצבנות וגער על אנשי המזכירות, אבל ספק אם קבוצתו הייתה מנצחת אילו ספאחיה היה נשאר על הפרקט.

מאמן הקבוצה נבן ספאחיה אמר בסיום: "ברכות לראשון ולמאמן שרף למשחק המדהים. זה קדם עונה ואנחנו חייבים לעבוד. אין לי תירוצים. אנחנו צריכים להמשיך ובפעם הבאה נהיה טובים יותר".

האם הקבוצה הפסידה בגלל החוק הרוסי: "אני לא חושב שאנחנו צריכים להתכונן לפי החוק הרוסי. אם אנחנו טובים ליורוליג אנחנו טובים גם לליגה הישראלית".

לגבי הרחקתו: "יש הבנה מאוד מאוד גדולה על ההרחקה. אני קראתי לפסק זמן, הבחור מהמזכירות הבין את זה אבל היה מאוחר מדי"

סנטר מכבי ראשון לציון איתי שגב אמר לאחר הניצחון על האקסית: "זה כיף לנצח כי הם עם שחקנים ברמה הכי אירופית שיש. בעונשין הראשון כשהסתובבתי לתת כיפים באתי לתת לכחולים ונזכרתי שאני בכתומים. טוב לי פה ואני שמח. אנחנו מתאמנים קשה. העונה נקבעת רק ביוני. חשוב שנגיע לשלבים האלה מוכנים ומקווה שנמשיך ככה. תכננו לבוא ולנצח. מחר יש קבוצה לא פחות טובה ונצטרך לבוא באותן אנרגיות. חיפשנו דירות קרוב לאולם כדי שנעבוד טוב. עד עכשיו זה עובד".


איתי שגב. "בעונשין הראשון באתי לחלק כיפים לשחקני מכבי ת"א" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי