סופר בלאט: נבחרת העתודה ניצחה 88:94 את ליטא

יובל זוסמן מול נבחרת ליטא
יובל זוסמן מול נבחרת ליטא | צילום: פיב"א

אליפות אירופה: רכז הנבחרת רשם כמעט טריפל דאבל (27 נק', 13 אס', 8 ריב') ונעזר בהובר (19 נק') וזוסמן (16). אוקראינה תחכה מחר בקרב על ראשות הבית. היריבה בשמינית: איטליה או סלובניה

(גודל טקסט)

13 שנים עברו מאז הגיעה נבחרת העתודה של ישראל להישג משמעותי באליפות אירופה, כשיותם הלפרין ורביב לימונד הובילו את הכחולים לבנים למקום השני (נכנעו בגמר בסלובניה). אחרי מסע הכנה מרשים שכלל ניצחונות על יוון ואיטליה, רשמה הערב ישראל ניצחון שני באליפות עצמה כשגברה על ליטא 88:94.

תמיר בלאט, גארד הפועל חולון, שוב היה השחקן הבולט בנבחרת כשהוא מפספס בקצת טריפל דאבל עם 27 נקודות, 13 אסיסטים ושמונה ריבאונדים. אליו הצטרפו רועי הובר (אקס חולון) עם 19 נקודות ושישה אסיסטים, יובל זוסמן, היהלום של מכבי תל אביב, עם 16 נקודות ודניאל קופרברג ממכבי חיפה שתרם 12 נקודות.

לנבחרת נותר עוד משחק אחד על ראשות בית ג' מחר (שני) מול אוקראינה. בכל מקרה ישראל תפגוש בשמינית הגמר את איטליה או סלובניה שישחקו גם ביניהן מחר אבל לא יוכלו להשתחרר מהמקומות 3-4 בבית ד'.

מהלך המשחק 
ריצה של 0:16 ברבע הראשון בראשות בלאט סידרה לנבחרת יתרון דו ספרתי ברבע הראשון, 22:34. הרכז המשיך לצלוף (חמש שלשות בשני הרבעים הראשונים) גם ברבע השני וסיים אותו עם 21 נקודות כשהוא מעניק לעודד קטש יתרון 44:56 במחצית. ברבע השלישי נתנו הליטאים הגנה והצליחו להוריד עד ל-61:54 אבל קופרברג וזוסמן הקפיצו בחזרה את היתרון בכחול לבן ל-62:75.

ברבע האחרון ניכר הבלבול והעייפות בנבחרת שהתקשתה לקלוע, ביצעה עבירות מיותרות וראתה את הליטאים נוגסים ביתרון עד 78:71 בלבד. זוסמן קלע סל אבל היריבה הגיבה בשתי שלשות ורק 77:80. מהפך? לא. בלאט שלא קלע נקודה מאז הרבע השני ירה שלשה חשובה והובר הוסיף מיד אחת משלו ושוב נותר פער בטיחות 77:86 לישראל. הליטאים שרטו והרביצו, לקחו ריבאונד התקפה אבל התקשו לעשות סל וכך צימקו רק ל-89:81.

שלשת התאבדות של מרטינס וארנס צימקה ל-92:88, 19 שניות לסוף, והותירה תקווה קלושה לליטאים. אבל שתיים מהקו של הובר ואיבוד כדור מנגד, סגרו עניין, 88:94 לישראל בסיום.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי