ניפגש ביורובאסקט: מהפך לישראל בדרך ל-81:85 על רומניה

עומרי כספי
עומרי כספי | באדיבות איגוד הכדורסל

הבחורים של ארז אדלשטיין השיגו ניצחון שני ברציפות על עוד אחת ממארחות הטורניר, ולמרות שפיגרו ברוב שלבי המשחק יצאו באווירה טובה. המאמן: "שמחים בחלקנו". כספי בלט עם 16 נקודות ורשם ציון דרך

(גודל טקסט)

בשורה התחתונה – ישראל תחזור מרומניה עם שני ניצחונות משני משחקים על הנבחרת המקומית, שתארח גם היא בית באליפות אירופה הקרובה. אחרי ניצחון 73:83, השיגה הערב (ראשון) הנבחרת 81:85 למרות שפיגרה ברוב שלבי המשחק.


המארחת נראתה נחושה לנקום, וסימנה באגרסיביות כבר מהפתיחה את עומרי כספי שלא שיחק לפני יומיים ובלט עם 16 נקודות. הבחורים של ארז אדלשטיין ניסו לרוץ בכל הזדמנות אך לא שמרו מספיק טוב על קשת השלוש, איכזבו בריבאונד, ונראו דקות ארוכות לא מתואמים.





מי שהיו שם בשביל הנבחרת היו דווקא שחקני המשנה כמו עוז בלייזר, שון דוסון ועידן זלמנסון שביצעו לבסוף קאמבק ברבע האחרון המצוין של הכחולים-לבנים ועזרו להגיע לניצחון. כספי רשם במהלך המשחק ציון דרך נאה, ונכנס לרשימת עשרת הקלעים הגדולים בהיסטוריה של נבחרת ישראל.


המאמן אדלשטיין אמר בסיום: "השחקן המרכזי שלהם חזר לשחק היום, זה סוג השחקנים שאנחנו הולכים לפגוש באליפות. דבר שני, לא שמרנו כמו שאנחנו אמורים לשמור. כמו ששמרנו ברבע האחרון ובחזרות שלנו. בסך הכל יש גאוות יחידה וקיבלנו תרומה מבלייזר, משון ומזלמנסון ואנחנו שמחים בחלקנו. גם בקמפיין הקודם לא הייתי שלם עם זה שעוז לא נסע איתנו ואני מאוד שמח על מה שהוא נותן. הוא מחובר גם לעומרי, גיא וכל הפורוורדים. מקווה שייתן לנו עומק כי בעמדה הזאת נצטרך להיות במיטבנו".




כספי הוסיף: "כיף לחזור לשחק אחרי שלושה וחצי חודשים. עדיין יש הרבה על מה לעבוד ולא נגענו בהכל אבל בסוף זה ניצחון טוב". דוסון חתם: "היה תרגול טוב לשחק במשחק חוץ תחת פיגור. הרגשתי טוב והלך לי טוב. עשינו מאמץ גדול כדי לנצח".


קלעו לישראל: עומרי כספי 16 נק' ו-6 ריב', גיא פניני 11, שון דוסון, עוז בלייזר ויוגב אוחיון 10 כ"א, גל מקל ועידן זלמנסון 8 כ"א, יותם הלפרין 7, ריצ'י האוול ואלכס צ'וברביץ' 2 כ"א, אלישי כדיר 1. קלעו לרומניה: מולדובינו 27 נק', ווטסון עם 18.



מהלך המשחק

רבע ראשון
ישראל פתחה עם גל מקל, בר טימור, עומרי כספי, גיא פניני וריצ'ארד האוול. בצד השני עלו ווטסון, מאנדצ'ה, פאלוציוס, מולדובינו ואולה. שתי הקבוצות פתחו חזק וניסו לרוץ בכל הזדמנות. המארחת סימנה את עומרי כספי ולא בחלה באמצעים על מנת לעצור אותו, כולל עבירות גסות בדרך לשוויון 8:8.


מקל והאוול הפגינו שיתוף פעולה יפה, אבל הרומנים הוכיחו שיש להם מה למכור, בעיקר מחוץ לקשת השלוש. השוויון נמשך עד שלקראת סיום הרבע פתחה המארחת פער וחתמה את עשר הדקות הראשונות על 25:18.


רבע שני
המגמה נמשכה גם בפתיחת הרבע השני  עד שהלפרין נכנס, עזר לצמצם, והשווה ל-27:27 בשלשה ראשונה של האורחת. הנבחרת העלתה רמה, ודאנק מהדהד של בלייזר הקפיץ אותה ל-31:35 לפני שווטסון צינן בשלשה רומנית. כספי ניסה לקחת אחריות אבל רכות הגנתית הובילה לפיגור 44:40 בהפסקה.




רבע שלישי
הרבע נפתח עם סל רומני ופניני צימק לשתיים. ישראל ניסתה ללחוץ, וכספי קלע את נקודתו ה-14 שהכניסה אותו למקום העשירי בקלעי הנבחרת בכל הזמנים (עבר את טל בורשטיין לו 1,161 נקודות. הישראלים התקשו לייצר עצירות, ואיירבול של פניני משלשה פנויה הגיע בתזמון רע. דוסון עוד שם שתי נקודת שכולן נחישות, זלמנסון חפר קצת בצבע והרבע נסגר על 67:64 רומני.


רבע רביעי

זלמנסון ודוסון המשיכו ביכולתם הטובה, ולמרות פתיחה חלשה של הרבע צימצמו לנקודה בלבד חמש דקות לסיום – 75:74. דקות הסיום היו מורטות עצבים, כששתי הנבחרות מרבות להחטיא. המארחת עמדה על 78:79 דקה וחצי לסוף, והחלטת שיפוט שנויה במחלוקת נתנה לה כדור גבולי. 24 שניות לסיום הגיע הכדור לכספי שקלע שתיים מהקו והעלה ל-81:84. התרגיל של הרומנים נגמר בהחטאה של ווטסון, דוסון לקח ריבאונד וקלע עוד אחת מהקו בדרך לניצחון 81:85.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי