ללא כספי, מקל ואוחיון: 71:79 מרשים לישראל על רוסיה

יותם הלפרין ואנדריי קירילינקו
יותם הלפרין ואנדריי קירילינקו | איגוד הכדורסל

למרות סגל חסר, חזרה החבורה של אדלשטיין מפיגור דו ספרתי לניצחון וזכייה בטורניר ההכנה בסנט פטרסבורג. דוסון הצטיין עם 18 נק'

(גודל טקסט)
אחרי ניצחונות על רומניה (2) ופינלנד, נבחרת ישראל ניצבה היום (ראשון) בפני המבחן המשמעותי שלה עד כה בתקופת ההכנה ועמדה בו בהצלחה עם 71:79  מרשים על רוסיה וזכייה בטורניר ההכנה בסנט פטרסבורג.


הנבחרת בכחול לבן חסרה את עומרי כספי (נשאר בישראל), גל מקל (נפיחות בברך) ויוגב אוחיון (פציעה בשריר התאומים) והפתיחה לעיני 4,500 הצופים בסנט פטרסבורג הייתה בהתאם.




הרוסים, שנמצאים בכושר מצוין בתקופת ההכנה, פתחו טוב ועלו ליתרון דו ספרתי כבר באמצע הרבע הראשון. אבל החבורה של ארז אדלשטיין התעוררה עם רבע שני מעולה (12:24) וירדה להפסקה ביתרון מבטיח.


למרות סוללת כוכבים מרשימה הכוללת את טימופיי מוזגוב, אלכסיי שבד, ניקיטה קורבנוב, אנדריי וורונצביץ', הרוסים נראו עצבניים, קיבלו מספר עבירות טכניות ולא הצליחו לעצור את שון דוסון שקלע מספר סלים מרהיבים.


הלפרין מקבל מקירילנקו את הגביע (איגוד הכדורסל)
הלפרין מקבל מקירילנקו את הגביע (איגוד הכדורסל)


היתרון של הכחולים לבנים לא הוטל בספק ובסיום לוח התוצאות הראה 71:79 מרשים. עכשיו תחזור הנבחרת לשלושה משחקי הכנה מסקרנים בישראל מול בריטניה, טורקיה וסלובניה ולאחר מכן תצא לטורניר מסקרן בפולין לפני הדבר האמיתי – אליפות אירופה בתל אביב.


קלעו לנבחרת ישראל
: שון דוסון 18, ליאור אליהו 10, גיא פניני, בר טימור ועוז בלייזר 9 כל אחד, אלכס צ'וברביץ' ויותם הלפרין 6 כל אחד.


הרבו לקלוע לרוסיה: אלכסיי שבד 20, ניקיטה קורבנוב 10.
 



גיא פניני וטימופיי מוזגוב (התאחדות הכדורסל הרוסית)
גיא פניני וטימופיי מוזגוב (התאחדות הכדורסל הרוסית)


אדלשטיין: "הראינו שחיבור קבוצתי, דרך ושיטה מחפים על הכל"

המאמן ארז אדלשטיין אמר בסיום: "לנצח ברוסיה את רוסיה עם הרכב השחקנים שלהם בטח עם הסגל שהיה לנו, זה מראה שחיבור קבוצתי, דרך ושיטה יכולים לחפות על הכל. אני מאוד שמח. עשינו הגנה מצוינת וכל השחקנים השתתפו במאמץ בצד הזה".


העתיד
: "זה תחילת אימונים וקמפיין והמסר שלנו הוא שאנחנו רוצים שכל חובבי הכדורסל יגיעו לראות את הנבחרת. השחקנים שלנו רוצים שיכבדו אותם והם יחזירו הכל".


יותם הלפרין
: "אחלה ניצחון. היינו בסגל מאוד חסר והיינו יכולים לבוא להפסיד ולהגיד 'לא נורא'. במקום זה הגענו, שיחקנו מצוין וניצחנו כשהחבר'ה החדשים נראו מעולה. השחקנים האלה כבר לא צעירים וזה הזמן לבוא ולקחת. עד עכשיו הם עושים את זה טוב וזה משפר את הנבחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי