עדיין מושלמת: 84:89 לנבחרת ישראל על סלובניה

גל מקל
גל מקל | עד אבישי

כספי (23 נק') והוואל (16 ו-3 חטיפות) כבר קבעו יתרון 23 ברבע השלישי, אבל דונצ'יץ' (24 נק') החזיר את האורחת ברבע האחרון אבל לא מנע מאזן של 0:7 במשחקי ההכנה. אדלשטיין: "כספי גם מנהיג"

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל רשמה ניצחון שביעי רצוף במשחקי ההכנה והפעם הכניעה 84:89 את סלובניה, אחת הנבחרות הטובות באירופה. עומרי כספי הוכיח למה הוא השחקן הכי חשוב בנבחרת כשסגר משחק 23 נקודות ב-64% מהשדה והוסיף גם שמונה ריבאונדים והמון מנהיגות. ריצ'רד האוול (16 נק' ב-80% מהשדה ושלוש חטיפות) היה יוצא מהכלל, כל עוד לא הסתבך בבעיית העבירות.


המחצית הראשונה היתה אחת הטובות של הנבחרת בעשור האחרון. כספי והאוול קלעו באחוזים נפלאים וההגנה גרמה לסלובנים ל-13 איבודים (מול 4 אסיסטים) וטסה עד 29:51, יתרון שהגיע במהלך הרבע השלישי ל-42:65 אחרי שלשה של שון דוסון. למחצית השנייה הגיעו האורחים מתואמים ונחושים ומבול האיבודים עבר צד (19 לישראל במשחק). ההפרש כבר צנח לארבע בלבד, 81:77.




עוד נקודות אור בנבחרת היו עוז בלייזר הצעיר וגיא פניני הוותיק שעלו בספסל ותרמו כל אחד ברגעים קריטי משלו. בלייזר עזר לפתוח יתרון דו ספרתי, בעוד פניני היה מספיק קר רוח בדקות האחרונות כדי להבטיח את הניצחון. נקודות למחשבה? ברמה הקבוצתית כשלה הנבחרת כשהמשחק הפך לפיסי יותר, וברמה האישית ליאור אליהו, יותם הלפרין לא נראו חדים ועידן זלמנסון לא נראה כמחליף ראוי להאוול.




מהלך המשחק


רבע ראשון
הנבחרת פתחה עם עומרי כספי, ליאור אליהו, גל מקל, שון דוסון וריצ'רד האוול, הפורוורד של הפועל ירושלים, שפתח עם ארבע נקודות והעלה את אדלשטיין ל-0:6. הסלובנים איבדו ארבעה כדורים בשלוש דקות וכספי רץ למתפרצת והיתרון צמח ל-2:10. לוקה דונציץ' (7) וגוראן דראגיץ' (9) החזירו את האורחים לתמונה וצימקו ל-16:14, אבל כספי (11) והוואל (10) המשיכו ביכולת המצויינת וישראל סגרה את הרבע ב-23:29.



כספי עם מקל. שחקן גולדן סטייט נראה מצוין (עדי אבישי)


רבע שני

ישראל החלה את הרבע השני היכן שסיימה את הראשון עם כדורסל מהיר, חכם ויעיל. עוז בלייזר (7 נק') עלה מהספסל והצטרף לחגיגה כשהוא קובע יתרון שיא לנבחרת 27:45. לצד הגנה מנומנמת סבלו הסלובנים גם מחוסר ריכוז (4 אס' מול 13 איב') וסיימו רבע שלם עם תשע נקודות בלבד(!). אליהו במתפרצת העלה את המארחת ליתרון שיא, 29:51, שצומצם במעט עם הבאזר 32:51.






רבע שלישי

דוסון פתח את הרבע עם שתי שלשות ונכנס למשחק כשהוא מוליך את הנבחרת ליתרון שיא, 42:65. דונציץ' החזיר עם שלוש שלשות ורק 69:51. הנבחרת הורידה למרות המחאות של אדלשטיין והסלובנים ניצלו זאת כדי להתקרב לחד ספרתי, 71:57 בסיום הרבע.


דוסון. התעורר ברבע השלישי (איגוד הכדורסל)


רבע רביעי
אדלשטיין לא היה מרוצה מהאינטנסיביות וההגנה של סוף הרבע השלישי והכניס הרכב נמוך ומהיר יותר. כספי ירה שתי שלשות במבצעים אישיים והיתרון צמח ל-61:79. האורחים הגיבו במהלך של 0:6, האוול יצא בחמש עבירות ועורר דפיקות לב מואצות אצל אדלשטיין ואנחנו רק ב-70:81. דונציץ' הנהדר בשלשה קבע רק 81:77 בלבד. פניני מהספסל עם סל, אסיסט וריבאונד הגנה קריטי החזיר את המארחת ל-77:85. דווקא זלמנסון שהתקשה התקפית כל המשחק נכנס לצבע, פחות מדקה לסוף, קלע וניצח את המשחק, 84:89 בסיום.






אדלשטיין. "למה דיברתי אנגלית בפסק זמן גם כשהאוול היה בחמש עבירות? גם אני לא יודע"


כספי: נצטרך ללמוד לשחק גם כשאנחנו מובילים

"היה ברור שסלובניה היא נבחרת ברמה כזאת שהיא תהיה מסוגלת להיות יותר אגרסיבית בחלק השני", כך סיכם עומרי כספי המצטיין בניצחון 84:89 על גוראן דראגיץ', "נצטרך ללמוד לשחק כשאנחנו מובילים כי היו מצבים שלא ניצלנו את המומנטום".



על המחצית הראשונה שהסתיימה ביתרון 31:52: "הכי טובה שלנו בהכנה? אני לא אוהב את הסיכומים האלה, הסלובנים גם עשו שינויים במחצית השנייה והיה משחק טוב בסך הכל".


על המשחק עם טורקיה ביום ראשון
: "נבחרת מאוד גבוהה, יש להם את בובי דיקסון כמתאזרח. נלמד אותם".


"איבדנו את היתרון הגדול שלנו ברגע שהסלובנים החלו לשחק פיסי", אמר מאמן הנבחרת ארז אדלשטיין, "זה היה שיעור חשוב בשבילנו כי איטליה וליטא, שתיים מהיריבות שלנו באליפות אירופה, משחקות כדורסל פיסי".


על כספי
: "הוא לא רק תורם נקודות, הוא מנהיג. איך הוא ניגש לזלמנסון הצעיר ואמר לו כל הכבוד על הסל החשוב בסוף. זאת בדיוק הנוכחות שלו".


על הסיבה לפסק הזמן שהתנהל באנגלית למרות שהאוול יצא בחמש עבירות:
"למה דיברתי באנגלית? לא יודע? בכל מקרה לפעמים אני מדבר באנגלית כי ריץ' הוא חלק מאיתנו. אני יודע שבספרד כל המאמנים מדברים ספרדית ומכריחים את הזרים ללמוד את השפה, אצלי זה לא כך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי