13 הנבחרים: האחריות על הכתפיים של השחקנים וארז אדלשטיין

ישראל
נבחרת ישראל | איגוד הכדורסל

המנהיגות של כספי, הריכוז הנדרש מדוסון, ההגנה של מקל, הזהירות עם האוול והאנרגיות של אוחיון. המאמן? הוא צריך להשאיר את הציונות בצד. הוראות הפעלה אחרונות לפני היורובאסקט הביתי של נבחרת ישראל

(גודל טקסט)

שנה של הכנות, מאות מתנדבים מרחבי הארץ, מיליוני שקלים שנשפכו ו-11 משחקי אימון. הכל יזוז הצדה לקראת רגע האמת הערב (חמישי, 21:30), כשנבחרת ישראל תעלה לפרקט ותפתח את אליפות אירופה בתל אביב מול איטליה. כל האחריות בימים ובשבועות הקרובים תהיה על הכתפיים של 12 שחקנים ומאמן אחד. רגע לפני הג'אמפ בול, כמה מילים על כל אחד מהם.

ריצ'ארד האוול (26, 2.03)
בנבחרת מספרים על גישה מצוינת של המתאזרח הטרי באימונים ובמשחקי ההכנה. ואכן התרומה בריבאונד, בהגנה על שחקני הפנים של היריבה ובשימוש כמטרה התקפית בצבע היא חשובה מאוד. עכשיו הוא צריך להיות מודע לחיוניות הרבה שלו עבור הנבחרת, ולהיזהר בביצוע העבירות. הצוות המקצועי חייב לעשות עבודה טובה בניהול זמן המשחק של הסנטר כדי שהנבחרת לא תגיע לדקות האחרונות בלעדיו.

שון דוסון (23, 1.98)
שחקנה החדש של בני הרצליה הוא הוא אחד מ-2-3 השחקנים היחידים בסגל הנבחרת שיכול לשבור את ההגנה של היריבות במשחק העומד. את השטויות והסלים המרהיבים צריך להשאיר בצד, להיות מרוכז בצורה המקסימלית בהגנה וכך יהיה לנבחרת יופי של שחקן חמישייה.

דוסון בין מקל לאליהו. קריטי לנבחרת באליפות הנוכחית
דוסון בין מקל לאליהו. קריטי לנבחרת באליפות הנוכחית (עדי אבישי)

גל מקל (29, 1.92)
ההערכה הרבה שרוחש המאמן ארז אדלשטיין למקל ידועה. למרות עונה קשה שעבר, מקל הוא הרכז המוביל של הנבחרת ובלא מעט משחקים צמודים בהכנה היה ה'גו טו גאי' במהלכים המכריעים. מול שחקנים כמו דניס שרודר, דניאל האקט, מייקל דיקסון ושות' הוא יצטרך להציג את אותה הגנה משובחת מפעם, וגם להתפלל שלפחות חלק מהשלשות ייכנסו.

ליאור אליהו (31, 2.05)
זו ככל הנראה האליפות האחרונה של הפורוורד הכי מוכשר שהיה אי פעם בכדורסל הישראלי. טורניר מוצלח מבחינה אישית וקבוצתית, ישאיר טעם טוב לקריירה לאומית מלאת עליות וירידות. התיאום המושלם עם האוול, הלפרין, כספי ופניני, לצד יכולת מסירה משובחת, צפויים לסדר לאוהדים לא מעט מהלכי התקפה מרשימים. על ההגנה אפשר לוותר?

עומרי כספי (29, 2.06)
המנהיג הבלתי מעורער של הנבחרת מגיע לאחר שנה קשה, ולפני העונה השנייה החשובה בקריירה. על הגישה והרצינות אין עוררין וגם היכולת הייתה טובה במרבית משחקי ההכנה. קפטן הנבחרת צריך לבוא מוכן להתמקדות של היריבות בו, בשני צדי המגרש, כשגם אחוזי הקליעה שלו מחוץ לקשת יכולים לשנות את גורל האליפות מבחינתה של ישראל.

כספי ואדלשטיין. אחד מנהיג על המגרש, השני על הקווים
כספי ואדלשטיין. אחד ינהיג על המגרש, השני על הקווים (עדי אבישי)

גיא פניני (33, 2.00)
פניני נראה חדור מוטיבציה רבה במהלך משחקי האימון, ואלו חדשות טובות עבור הצוות המקצועי. הניסיון ברמות הגבוהות, חכמת המשחק והתיאום עם השחקנים המובילים יכולים לשדרג בצורה משמעותית את משחק ההתקפה. גם השטויות והשטיקים יתקבלו בברכה (הכל במינון נכון, כמובן), משום שצריך לפחות שחקן 'רע' אחד בסגל.

אלישי כדיר (29, 2.02)
כדיר אולי לא קיבל דקות רבות במהלך משחקי ההכנה, אבל החשיבות שלו יכולה להיות גדולה. בעיית העבירות של האוול וחוסר הניסיון של זלמנסון ברמות הגבוהות, יכולות לגרום לאדלשטיין להעלות את הפורוורד הוותיק לקרבות פיזיים מול סוללות הגבוהים של הנבחרות היריבות. קצת מרפקים, פאולים קשוחים וגם כמה ריבאונדים יסייעו מאוד.

יותם הלפרין (33, 1.93)
הלפרין, או "פסל החירות" כפי שקרא לו המאמן הלאומי, מגיע לאליפות אירופה האחרונה בקריירה, ולא ברור מה תהיה התרומה המקצועית על המגרש. אבל הניסיון, האופי והאינטליגנציה הגבוהה יהוו גורם חשוב במהלך המשחקים ובחדר ההלבשה. התפקיד של אחד משני השחקנים הוותיקים בסגל יהיה להרים את כולם ברגעים הקשים – שיבואו – ולשמור את כולם עם הרגליים על הקרקע אחרי ניצחונות גדולים (בתקווה שיגיעו).

יוגב אוחיון (30, 1.89)
בעיצומו של המעבר ממכבי תל אביב להפועל ירושלים, למרות כמה פציעות טורדניות ועל אף שלא יהיה הרכז הראשון, אוחיון השאיר את הכל בצד. ככל הנראה הוא יהיה השחקן השישי של אדלשטיין. זה שעולה מהספסל ומשנה משחקים עם האנרגיות, ההגנה וכמה שלשות חשובות. הגארד המנוסה ידע כבר כמה תצוגות הרואיות במהלך הקריירה, עוד אחת או שתיים כאלה במהלך הטורניר יכולות להביא את הנבחרת לניצחונות גדולים.

יוגב אוחיון. התגייס לטובת הנבחרתיוגב אוחיון. התגייס לטובת הנבחרת (איגוד הכדורסל)

עוז בלייזר (24, 1.99)
הטורניר הנוכחי הולך להיות העברת השרביט מאליהו לפורוורד של מכבי חיפה (מתי הפגישה עם אורי אלון?). לאדלשטיין מגיע קרדיט על כך שהוא מביא שחקן שלא טעם מהמפעלים האירופאים, ונותן לו תפקיד משמעותי בטורניר כל כך חשוב. עד כה בלייזר החזיר עם אנרגיות גבוהות, הגנה טובה, התקפה לא רעה וגם אחוזי קליעה סבירים מחוץ לקשת. נראה אם הוא יכול להמשיך את אותה היכולת גם במאני טיים.

בר טימור (25, 1.90)
טימור אומנם הרכז השלישי של הנבחרת, אבל בשל העומס וצפיפות המשחקים הוא עשוי לקבל לא מעט דקות במהלך האליפות. אינטנסיביות, תנועה ללא כדור והגנה טובה. אלו האיכויות ששחקנה של הפועל ירושלים צריך להביא לפרקט בדקות שיקבל.

עידן זלמנסון (22, 2.06)
לא נעים להגיד, אבל הסנטר הצעיר של מכבי ראשון לציון הרוויח מהפציעה של אלכס צ'וברביץ', כמו גם מהסאגה עם איתי שגב (נקווה שבנבחרת לא יתחרטו על מאבקי האגו הללו). למרות ההתקדמות הגדולה בעונה האחרונה, מרחף סימן שאלה על יכולתו של זלמנסון להתמודד עם שחקני פנים ברמות הגבוהות. במהלך הטורניר לא יהיה זמן לתהיות וטעויות.

ארז אדלשטיין (57)
התרגשות היא שמו השני של המאמן הלאומי, והראיון בו בכה במהלך האליפות ב-2015 זכור לרבים. אבל בטורניר הזה צריך להניח ללחץ, להתלהבות, לתשוקה ולציונות ולהתרכז בכדורסל. גם ככה יהיה מספיק עומס. באיגוד מקווים שדן שמיר יעזור בזה. ועוד משהו חשוב, בטורניר כזה ניהול המשחקים הוא קריטי. כל מהלך חשוב, כל חילוף יכול להשפיע. השבועיים הקרובים יהיו אחד המבחנים הגדולים של המאמן הלאומי.

הסגל המלא. אחריות על הכתפיים
הסגל המלא. אחריות על הכתפיים (איגוד הכדורסל)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי