גרמניה גברה 57:67 על גיאורגיה, ספרד הביסה את צ'כיה 56:93

שרודר
שרודר | AFP

יורובאסקט: שרודר הוביל את המנשאפט למאזן מושלם, איטליה ניצחה את אוקראינה 66:78, לטביה ניצחה 64:92 את בלגיה. מונטנגרו דרסה את הונגריה, פולין מחצה את איסלנד

(גודל טקסט)
המחזור השני ביורובאסקט נמשך היום (שבת) כשבבית הישראלי גרמניה גברה על גיאורגיה. צרפת ניצחה בקלות את יוון, אוקראינה תשחק מול איטליה שתקווה להמשיך במומנטום החיובי אחרי הניצחון על שחקניו של ארז אדלשטיין וצ'כיה תנסה לעצור את ספרד שדרסה את מונטנגרו.


בית א
יוון – צרפת 95:87
היוונים פתחו טוב יותר את המשחק, אבל אוון פורנייה וז'ופרי לוברן הובילו את צרפת ל-15:27 מבטיח בסוף הרבע הראשון. הצרפתים המשיכו לברוח וירדו למחצית ביתרון 36:55 כשהמומנטום נמשך גם ברבע השלישי שהסתיים ב-57:75 והפך את המשחק רשמית לגארבג' טיים. ברבע האחרון היוונים הצליחו לצמק את הפער רק כדי למנוע תבוסה והמשחק הסתיים בשמונה הפרש בלבד, 87:95 לצרפת. לוברן (11 ריבאונדים) ופורנייה (3 ריבאונדים ו-2 אסיסטים) הובילו את הטריקולור עם 21 נקודות כל אחד, כשיורגוס פרינטזיס בלט אצל המפסידים עם 22 נקודות יחד עם קוסטאס סלאוקס וניק קאלאת'ס (15 נקודות כל אחד).



לוברן. הוביל את צרפת לניצחון מרשים (FIBA)


פינלנד – סלובניה 81:78

אחרי הניצחון על פולין במחזור הפתיחה, הסלובנים המוכשרים שמרו על מאזן מושלם. ריצה נהדרת ברבע השני בניהול גוראן דראגיץ' ובסיוע של יאקה בלאזיץ' הקפיצו את הסלובנים ליתרון דו-ספרתי. הפינים לא ויתרו ושלשה של פטרי קופונן צימקה לשתיים בלבד באמצע הרבע השלישי. המשחק הצמוד נמשך שמצד אחד גוראן דראגיץ' ואנטוני רנדולף המנוסה נתנו עבודה ומנגד אריק מרפי, ג'מאר ווילסון ולאורי מרקאנן שמרו את הפינים חזק בתמונה. מרקאנן עם ליי-אפ העביר את היתרון לפינים פחות מדקה לסיום אך דראגיץ' ידע לדייק מקו העונשין, הפינים החטיאו והניצחון נשאר אצל הסלובנים אחרי דנק של רנדולף. דראגיץ' להט עם 29 נקודות וחמישה אסיסטים אצל הסלובנים, רנדולף תרם 10 ולוקה דונצ'יץ' נעצר על 8 בלבד. מנגד, 24 של מרקאנן ו-11 של סאסו סאלין לא הספיקו לפינים.


פולין – איסלנד 61:91

אחרי ההפסד 90:81 לסלובניה במשחק הראשון, הפולנים התאוששו עם ניצחון מרשים על האיסלנדים בהובלת הקפטן אדם ואצ'ינסקי (15 נקודות ו-6 ריבאונדים) מאוניקאחה מלאגה. המשחק אמנם נפתח עם 2:8 מהיר של האיסלנדים בהובלת הורור ויליאלמסון, אך היוונים התעוררו וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 14:16. הרבע השני התחיל צמוד, אבל אז הגיע תורו של ואצ'ינסקי להתעורר ועד סוף המחצית האדומים-לבנים הובילו 29:14 מבטיח.


המומנטום המשיך גם במחצית השנייה כשהפולנים המשיכו לדרוס כשגם מתיוש פוניטקה (8 נקודות ו-10 ריבאונדים) ואיי.ג'יי סלוטר (12 נקודות ו-4 ריבאונדים) תרמו את שלהם בדרך ל-37:60 ברבע השלישי ו-61:91 בסוף המשחק. ויליאלמסון (16 נקודות) ומרטין הרמנסון (14 נקודות ו-4 ריבאונדים) בלטו אצל המפסידים.



ואצ'ינסקי. הקפטן הוביל את פולין לניצחון (FIBA)


בית ב

גרמניה – גיאורגיה 57:67

ניצחון שני למאנשאפט שעשוי לשרת את ישראל בהמשך. גיאורגיה שהדהימה את ליטא עשתה חיים לא קלים גם לגרמנים, אך החבורה של כריס פלמינג ידעה לצאת עם ידה על העליונה. שני רבעים צמודים הסתיימו ביתרון חמש לגרמנים בהפסקה עם דקות טובות של דניס שרודר שבלט בהתמודדות. הגיאורגים לא ויתרו ודקות טובות של מאליק דיקסון ג'וניור ושל אקס מכבי תל אביב גיורגי שרמאדיני שמרו אותם חזר בתמונה אבל ברבע הרביעי שרודר ואיסמט אקפינר סגרו עניין כשברחו ל-11 וזאזה פאצ'וליה רק צימק לעשר בסיום. שרודר בלט עם 23 נקודות אבל הציג משחק מפוזר ותשעה איבודים שגם גרמו למאמן האמריקני פלמיג לספסלו לא מעט. מנגד, פאצ'וליה סיפק 14 ו-8 ריבאונדים ותומאס שנגליה תרם 12 משלו.



שרודר מעל כולם, גרמניה עם מאזן מושלם (FIBA) 


אוקראינה – איטליה 78:66 
אחרי התבוסה שהנחילה לישראל במשחק הפתיחה, הצליחה הנבחרת של אטורה מסינה לרשום ניצחון שני ולשמור על מאזן מושלם. אוקראינה הוליכה 16:19 בתום הרבע הראשון אלא שהרבע השני היה כולו של האיטלקים שירדו להפסקה ביתרון 33:43. האיטלקים נהנו מעוד יום נהדר של מרקו בלינלי, שקלע היום 26 נקודות עם 6 מ-12 לשלוש. פייטרו אראדורי קלע 13 נקודות, לואיג'י דאטומה ואריאל פילוי קלעו 12 נקודות כל אחד. ארטם פוסטובי בלט עם 21 נקודות אצל האוקראינים, שרשמה את הפסדם השני בשני משחקים. 



מסינה לא רגוע על הקווים ביד אליהו (האתר הרשמי של המשחקים)


בית ג

מונטנגרו – הונגריה 48:72

ניצחון מוחץ לחבורה של בוגדן טאנייביץ' לא התקשתה עם ההונגרים ורשמה ניצחון בכורה בטורניר אחרי שהובסה מול ספרד. דקות טובות ברבע השני הובילו לבריחה ראשונה של המונטנגרים בראשות נמניה דורישיץ' וסנטר אורלנדו ניקולה ווצ'ביץ' שפתחו פער של תשע נקודות בתום הרבע. סל של בויאן דובלייביץ' עם פתיחת הרבע השלישי העניק לראשונה יתרון דו-ספרתי למונטנגרו שלא עצרה. טייריס רייס נתן את תרומו והפער הלך וטפח ל-20 הפרש. הטיול נמשך עם עוד דקות טובות של דובלייביץ' והמונטנגרים נעצרו על 24 הפרש בסיום אחרי שהובילו כבר ב-28 נקודות. ניקולה ווצ'ביץ' ובוירן דובלייביץ' סיימו עם 13 כל אחד עבור המונטנגרים כשטייריס רייס נעצר על חמש בלבד עם שלושה אסיסטים. 20 של דויד וויבודה לא הספיקו כמובן להונגרים.



טייריס רייס, שיוט של מונטנגרו (FIBA) 


צ'כיה – ספרד 93:56
עוד משחק שהיה רחוק מלהיות שווה כוחות ואיבד כל ערך ספורטיבי כבר ברבע הראשון, בסיומו הוליכו הספרדים 14:33 וירדו אל המחצית ביתרון ענק – 23:56. הנבחרת של ננו גינזבורג, שניצחה אתמול את נבחרת רומניה, לא היוותה כלל יריב לספרדים והובסה. פאו גאסול בלט אצל המנצחים עם 26 נקודות ו-8 ריבאונדים, ריקי רוביו קלע 17 נקודות ומסר 5 אסיסטים. מארק גאסול קלע 8, קלט 9 ריבאונדים וחילק 4 אסיסטים, ווילי הרננגומס קלע 9 נקודות וקלט 10 ריבאונדים. אצל הצ'כים בלט מרטין קריז שקלע 11 נקודות.



מארק גאסול. תרם 8 נקודות לניצחון הגדול (האתר הרשמי של המשחקים)


קרואטיה – רומניה 58:74

הרומנים מהפחות מרשימים באליפות לא היו יכולים לקרואטים ששמרו על מאזן מושלם בתום שני מחזורים. כבר מהפתיחה הקרואטים הבהירו מי בעלי הבית ולהפסקה ירדו ב-13 הפרש. במחצית השניה הרומנים ניסו לצמק אך ללא הועיל. בויאן בוגדנוביץ' בלט עם 21 נקודות ודריו סאריץ' הוסיף 11. אצל הרומנים 14 של ולאד-סוריך מולדובנו היו רחוקים מלהספיק.



בית ד

לטביה – בלגיה 64:92

הבלגים פתחו טוב יותר והובילו 2:8 בעזרת אקסל הרבל הוותיק. קריסטפס פורזינגיס הכניס את הלטבים למשחק אך הרבע הסתיים ב-24:25 לבלגיה. ברבע השני זה כבר נראה אחרת כשפורזינגיס הוביל את נבחרתו ל-33:47 בירידה להפסקה. הבלגים עוד צימקו ל-60:54 במהלך הרבע השלישי, אך קלעו רק שש נקודות ברבע המכריע, לעומת הלטבים שדרסו בדרך ל-64:92 בסיום. פורזינגיס (6 ריבאונדים) ויאניס טימה (7 ריבאונדים) הובילו את המנצחת עם 27 נקודות כל אחד, הרבל (12 נקודות) ופייר אנטואן ג'ילה (9 נקודות) בלטו בבלגיה.



פורזינגיס. 27 נקודות מול בלגיה (FIBA)


רוסיה – סרביה 72:75
נבחרתו של סרגיי בזארביץ' כבר עם שני ניצחונות אחרי שני משחקים, בעוד הסרבים רשמטו הפסד ראשון במפעל אחרי הניצחון הגדול במשחק מול לטביה במשחק הפתיחה. המשחק היה צמוד לכל אורכו והבפסקה הוליכו הרוסים 38:40. אלכסיי שבד הוליך את קלעי רוסיה עם 22 נקודות ו-4 אסיסטים, טימופיי מוזגוב קלע 11 נקודות ולקח 8 ריבאונדים, ניקיטה קורבאנוב קלע 11 ולקח 7 ריבאונדים, אנדריי וורונצביץ' קלע 8 נקודות ולקח 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות. את קלעי הסרבים הובילו כוכבם בוגדן בוגדאנוביץ' עם 19 נקודות, ובובאן מריאנוביץ' שקלע גם הוא 19 נקודות וקלט 6 ריבאונדים.


טורקיה – בריטניה 70:84
מארחת השלב הבא של הטורניר רוצה להיות חלק ממנו ורשמ הניצחון ראשון באליפות אחרי ההפסד הצמוד לרוסיה. דקות טובות של סדי עוסמאן העניקו פתחו יתרון דו-ספרתי עבור החבורה של אופוק סאריג'ה. הטורקים ידעו לשמור על פער שנע בין 10 ל-12 גם ברבע השלישי וסמיח ארדן, סינאן גולר ומליח מחמוטוגלו הובילו אותם לניצחון חשוב. מחמוטוגלו בלט עם 24 ושישה אסיסטים, סמיח ארדן תרם 19 וסדי עוסמאן ופורקאן קורקמאז הוסיפו 11 כל אחד. אנדרו לורנס וגבריאל אולסני תרמו 15 כל אחד לבריטים. 



מחמוטוגלו צולף במשחק נהדר (אתר האליפות)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי