ליטא עם ניצחון חשוב על איטליה, אוקראינה הפתיעה את גיאורגיה

יונאס ולנצ'יונאס. פיב"א
יונאס ולנצ'יונאס. פיב"א | אתר רשמי

ליטא חזרה למאבק על ראשות הבית, האוקראינים סיבכו את הבית הישראלי עם ניצחון ראשון בטורניר. הצרפתים התקשו בפתיחה מול הקבוצה החלשה בבית, אך התעורר והתקרבו להעפלה לשמינית הגמר

(גודל טקסט)
יום המשחקים הרביעי של היורובאסקט יצא לדרך, כשבמשחק המוקדם של בית A דרסה נבחרת צרפת ללא רחמים את נבחרת איסלנד החלשה, והתקרבה להבטחת ההעפלה לשלב הבא. בבית B במשחק המוקדם אוקראינה הפתיעה את גיאורגיה וסיבכה את מצבה בבית, ליטא הצליחה להשיג ניצחון חשוב על איטליה והשוותה את מאזן הנקודות בראשות הבית.


איטליה – ליטא 78:73
שתי הנבחרות החזקות בבית 2 נפגשו למשחק על ראשות הבית. נבחרתו של ארתורו מסינה הגיעה לאחר שני ניצחונות, לעומת ליטא שרק אתמול (שבת) השיגה את ניצחון הבכורה בטורניר על ישראל. מרקו בלינלי הפגין משחק חלש לעומת המשחקים הקודמים ועדיין הצליח לקלוע 14 נקודות. יונאס ולנצ'יונאס המשיך להוביל את נבחרתו עם 13 נקודות, כשאדאס יוסקביצ'וס היה הקלעי הבכיר עם 20 נקודות.



הרבע הראשון היה נהדר ושתי הנבחרות הפגינו משחק מסל אל סל, כשהאיטלקים הובילו ברוב שלבי הרבע, אך הליטאים הצליחו לחזור וקבעו בתום הרבע 23:23. הרבע השני היה תחילת הבריחה של סגנית אלופת אירופה. גודאיטיס קלע נקודות קלות בצבע והעלה את הלבנים ליתרון ראשון במשחק. מוטיטנאס הגדיל את הבריחה של ליטא, שירדה למחצית ביתרון של תשע נקודת.


ברבע השלישי בילנלי הצליח לצמק את הפער, אך יוסקביצ'יוס שמר את היתרון עד תום הרבע כשליטא הובילה 49:57. ברבע הרביעי ליטא הצליחה להגדיל את היתרון ל-11 נקודות, ו-ולנצ'יונאס שולט מתחת לסלים ללא עוררין. חניכיו של מסינה עוד צמצמו את הפער לחד ספרתי, אך נכנעו לראשונה בטורניר 73:78 לליטא.


מרקו בלינלי מתקשה בין שחקני ליטא (פיב
מרקו בלינלי מתקשה בין שחקני ליטא (פיב"א)


צרפת – איסלנד 79:115
הטריקולור שהפסידו במחזור הפתיחה למארחת הבית פינלנד, והתקשו בפתיחה גם נגד אחת הקבוצות החלשות בטורניר. האיסלנדים הפסידו פעמיים בשני המחזורים הראשונים בכ-30 הפרש בממוצע, ובאו להילחם עד כדי משחק צמוד במחצית הראשונה, שהסתיימה בפער שבע נקודות.


אלא שהרבע השלישי כבר היה סיפור אחר, הצרפתים הלמו עם 14:37 קטלני, תוך שהם נעזרים ב-16 נקודות של ננדו דה קולו ו-14 של קווין סראפין המצוינים, כשגם אדווין ג'קסון תורם את חלקו. איסלנד דווקא הציגה נתונים יפים בגזרות מסויימות כגון ריבאונד ההתקפה (18 לעומת 5 של צרפת), אך נראה שמול הצרפתים זה באמת גדול עליהם.


אוון פורנייה מבסוט
אוון פורנייה מבסוט (פיבא)


גיאורגיה – אוקראינה 88:81

אחרי פתיחת הטורניר המצויינת של הגיאורגים שניצחו את ליטא במשחק הפתיחה, הגיע ההפסד לגרמניה שצינן את ההתלהבות. הבחורים של איליאס זורוס ידעו שהפסד פירושו הסתבכות רצינית במאבקי העליה, לאור העובדה שהמשחקים שנותרו להם יהיו נגד ישראל ואיטליה. דווקא טורניקה שנגליה היה סולידי יחסית עם 16 נקודות ושישה איבודים, בעוד 34 נקודות משותפות של פאצ'וליה ושרמנדיני לא הספיקו.


האוקראינים הגיעו נחושים מהפתיחה, והציגו את משחקם הטוב בטורניר עד שההפרש טיפס ל-16. לוקאשוב (17), ליקובי (17) ופוסטובוי (19) רשמו משחק ענק שהתגבר על הקאמבק הגרוזיני והדרמה הגדולה בסיום, והביא את הניצחון לכחולים-צהובים ששמר מעט על הסיכויים להעפיל לשלב הבא. אוקראינה תזדקק לניצחונות על ליטא ועל ישראל במחזור הסיום על מנת לעלות, וגם מצב של בית משולש בינם לישראל וגיאורגיה אפשרי מאוד.


גיאורגיה מתקשה (פיב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי