גל מקל: "בעיית הרבע השלישי? לא מכיר כזאת"

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | צילום: עדי אבישי

רכז נבחרת ישראל לא חושש מעוד קריסה במהלך המשחק נגד גיאורגיה ומאמין: "האולם יהיה מלא והקהל ידחוף אותנו", וגם: יוריצה גולמאץ, אקס הפועל ירושלים ועוזר מאמן נבחרת גיאורגיה נהנה בתל אביב

(גודל טקסט)

דריכות בנבחרת ישראל לקראת המשחק הגורלי הערב (21:30) נגד גיאורגיה. בנבחרת מבינים שהמשחק מול גרמניה היה רק הראשון מבין שלושה משחקים של להיות או לחדול, כשהמשחק מול הגיאורגים, שנאבקים ראש בראש עם ישראל על הכרטיס לשלב הבא, משמעותי במיוחד.

"נבוא בטירוף", אמר גל מקל לקראת ההתמודדות, "אני מאמין שהאולם יהיה מלא ושהקהל ידחוף אותנו. היה ניצחון מיוחד על גרמניה, אבל כמו שלא ירדנו על עצמנו יותר מדי אחרי המשחק מול איטליה וליטא, ככה אנחנו לא באופוריה עכשיו. עדיין לא עשינו כלום באליפות הזאת וניצחון ייתן לנו דחיפה מאוד גדולה לשלב הבא. גיאורגיה נבחרת מצויינת שמאוד עמוקה מבחינת הסייז בצבע. אין להם רוטציה ארוכה אבל יש להם שלושה גבוהים ברמה גבוהה. שנגליה שחקן משמעותי כמו עוד כמה שחקנים בקבוצה בזאת. צריך לעצור אותם בתור קבוצה".

בנבחרת קיים סיפוק משטף המשחק ומהסקור הגבוה מול גרמניה, והם מקווים להמשיך כך גם הערב. עם זאת, הצוות המקצועי חושש לנפילת מתח נוספת במהלך הרבע השלישי, והובהר לשחקנים לשמור על חדות במשך כל המשחק. ארז אדלשטיין אפילו חשב לערוך "תרגיל ירידה לחדר ההלבשה", במסגרתו האימון היה נפסק באמצע והשחקנים היו יורדים לחדר ההלבשה למספר דקות כדי לדמות את החזרה למגרש במחצית השניה. בסופו של דבר הוא החליט שלא לעשות זאת מאחר והאימון לא היה אינטנסיבי מספיק לטענתו.

מקל נגד גרמניה. משחק שהוא חובה
מקל נגד גרמניה. משחק שהוא חובה (עדי אבישי)

"בעיה ברבע השלישי? אני לא מכיר בעיה כזאת", הוסיף גל מקל בנוגע לסיטואציה, "זה נכון שבמשחק האחרון ומול איטליה הרבע השלישי היה פחות טוב אבל לא צריך לדבר על זה יותר מדי. נבוא עם מוטיבציית שיא לכל רבע וכל פוזשן ואנחנו מאמינים שאפשר לעשות את זה".

בנבחרת מרוצים מתרומתו של ריצ'ארד האוול, וחשיבותו הרבה צפויה לעמוד במבחן מול הנבחרת של איליאס זורוס שמתעטרת בקו קדמי מרשים עם זאזא פאצ'וליה, גיורגי שרמדיני וטוקו שנגליה. גיאורגיה, שנחשבת לנבחרת פיזית ואגרסיבית, פתחה את הקמפיין עם ניצחון מפתיע על ליטא החזקה, אולם רשמה מאז שני הפסדים וכעת היא נמצאת בסיטואציה מסובכת.

מי שיעמוד על הקווים של יריבת ישראל הערב הוא יוריצה גולמאץ, ששיחק בעבר בהפועל ירושלים והיום משמש עוזר מאמן בנבחרת הגיאורגית. "יש לי זיכרונות מאוד טובים מישראל", אמר שחקן העבר שזכה עם הפועל ירושלים בגביע בעונת 2006/7. "הגעתי לפה בשנים שמכבי שלטה וזכינו בגביע אחרי הרבה שנים. היתה לנו קבוצה מעולה. אני זוכר שהפסדנו את האליפות בשניה האחרונה, אבל יש לי זיכרונות טובים מהתקופה פה. אני מכיר את ליאור מהתקופה שלי כאן, אנחנו חברים טובים ועדיין מדברים מדי פעם. אני זוכר את ליאור ויותם ששיחקו נגדי. הם אנשים טובים מאוד שעברו קריירה נהדרת".

האוול ואליהו. מחכה להם קו קדמי מפחיד
האוול ואליהו. מחכה להם קו קדמי מפחיד (עדי אבישי)

עוזר המאמן התייחס למצב שנוצר בבית לאור התוצאות האחרונות: "הניצחון של ישראל על גרמניה נתן להם תקווה שהם יכולים להמשיך הלאה. אנחנו מגיעים עם שני הפסדים אחרי קיץ טוב מאוד. אנחנו מגיעים קצת למטה אבל העבודה שלנו היא להכין את הקבוצה, בעיקר מנטלית, לקראת המשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי