יורובאסקט: לטביה הפתיעה את רוסיה, גרמניה גברה על איטליה

דניס שרודר
דניס שרודר | אתר רשמי

המאנשפט רשמו 55:61 ועלו לשמינית. בגאצקיס פיגר ב-10 נק' במחצית, אך שחקניו הפכו ל-69:84. ספרד תסיים ראשונה בבית ג' אחרי 73:79 על קרואטיה. גינזבורג נוצח ע"י מונטנגרו, פינלנד ניצחה את יוון וטורקיה עלתה

(גודל טקסט)
במוקד המחזור הרביעי בשלב המוקדם של היורובאסקט (שיכלול עד סיום הערב 12 משחקים) עמד המשחק בין ספרד וקרואטיה ואכן מפגש הענקים לא אכזב והסתיים בניצחון של הלה רוחה 73:79. לטביה של איינראס בגאצקיס הדהימה את רוסיה 69:84 וצרפת ניצחה בשיניים את פולין 75:78.

 
ננו גינזבורג ונבחרת צ'כיה קרובים להדחה אחרי שהפסידו למונטנגרו 88:75. בבית שנערך כאן בישראל מחצה ליטא את אוקראינה 62:94 ולאחר מכן גברה גרמניה 55:61 על איטליה, במה שעלול לסבך את ישראל – שאם לא תנצח את גיאורגיה תסיים את דרכה באליפות.



בית א
איסלנד – סלובניה 102:75
הסלובנים שמרו על המקום הראשון בית למרות שדווקא הופתעו מהיכולת של הצפון אירופיים. איסלנד הדהימה את יושבי ההיכל בהלסינקי כשסיימה את הרבע הראשון ביתרון 23:25, אך מכאן ואילך היה זה מופע סלובני לתפארת. גוראן דראגיץ' עם 21 נקודות, ולוקה דונצ'יץ' עם 13, עליהן הוסיף 7 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-2 חטיפות הוליכו את סלובניה בדרך לטיול הקליל. המשחק האחרון שנותר לה הוא נגד צרפת, שניצחון בו יעניק לסלובנים את ראשות הבית, ומפגש בהצלבה מול הרביעית בבית של ישראל.



הרטל. ניצחון חשוב לצרפת (פיב"א)


צרפת – פולין 75:78
הפולנים שהיו חייבים ניצחון כדי להשאיר לעצמם סיכוי לעלות פתחו חזק והפתיעו עם 13:20 ברבע הראשון, 26:34 במחצית ו-51:52. אלא לרבע האחרון עלו תומאס הרטל וחבריו בנחישות, ביצעו מהפך וניצחו 75:78. הרטל, שחקן ברצלונה, סיים עם 22 נקודות (8 מ-8 ל-2)  והוסיף שישה אסיסטים, בוריס דיאו סיים עם 13 נקודות, וג'ופרי לוברן מסן אנטוניו ליקט 11 ריבאונדים לצד שש נקודות. אדם ואצ'ינסקי הוביל את המפסידה  עם 15 נקודות אבל באחוזים רעים מהשדה (36%).


פינלנד – יוון 77:89
המארחת לא עוצרת וכעת גם נבחרת יוון המאכזבת חוותה זו. הפינים כבר במאזן 1:3 באליפות, הבטיחו את מקומם בשמינית, בעוד דווקא יריבתם הערב נמצאת בסכנת הדחה. פטרי קופונן עם 24 נקודות היה המצטיין במשחק והוביל את המקומיים לניצחון המשכנע, בעוד תנאסי אנטטקומפו קלע 17 נקודות בשורות המפסידה.


בית ב

אוקראינה – ליטא 94:62

ליטא ממשיכה ממשיכה להכות בכל מה שזז, ומעבר להפסד במחזור הפתיחה לגיאורגיה, מציגים הליטאים מאזן מצוין שככל הנראה יסדר להם את ראשות הבית. כדי להעפיל תזדקק אוקראינה לנס מסובך, ובמחזור האחרון מחר (רביעי, 21:30) היא תפגוש את ישראל. ולנצ'יונאס (22 נקודות, 14 ריבאונדים) וקוזמינסקאס (17 נקודות) המוכרים לא השאירו סיכוי לאוקראינים שלמרות פתיחה טובה, פשוט לא יכלו לעשות כלום לאור העובדה שמעבר לפוסטובוי (29 נקודות), שאר השחקנים בלבן הציגו שורה סטטיסטית מבישה, ואף אחד לא חצה את רף חמש הנקודות.



@OBlayzer מוכן לגיאורגיה pic.twitter.com/z7JWllrJZu

— Nir Kaplan (@kaplanir) September 5, 2017



גרמניה – איטליה 55:61
גרמניה הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר באיסטנבול בזכות ניצחון משכנע על איטליה. נבחרתו של כריס פלמינג העלתה את מאזנה באליפות לשלושה ניצחונות לעומת הפסד בודד ומחר תתמודד מול ליטא על ראשות בית ב' הנערך בישראל. מרקו בלינלי קלע 12 נקודות ואת קלעי האזורי הוביל אריאל פילוי עם 15. ניקולו מלי הוסיף 8 נקודות ולואיג'י דאטומה קלע 9. מן העבר השני, דניס שרודר הוביל את המנצחת עם 17 נקודות ו-4 אסיסטים, המצטיין של הגרמנים היה יוהאנס פויגטמן שסיים עם 12 נקודות, 7 כדורים חוזרים ו-5 אסיסטים וכמובן שהניצחון גרם לכך שאם ישראל תיכנע הערב לגיאורגיה, היא תסיים את דרכה באליפות.


בית ג

ספרד – קרואטיה 73:79
אלופת אירופה מצאה את עצמה בפיגור במשך שלושה רבעים, אבל האחים גאסול, בעיקר פאו, הגיעו לרבע האחרון והצליחו להכריע את משחק לשמור על מאזן מושלם (0:4) ולהבטיח את המקום הראשון בבית. גאסול סניור סיים עם דאבל דאבל (11 נק' ו-10 ריב'), ריקי רוביו הוביל עם 13 נק'. פרנדדו סן אמטריו וסרחיו רודריגס הוסיפו 12 כ"א. למפסידים לא עזר משחק ענק של דריו סאריץ' – 18 נקודות ו-13 ריבאנדים.



גאסול. אלופת אירופה נחלצה מפיגור ברבע האחרון (פיב"א)


מונטנגרו – צ'כיה 75:88

ננו גינזבורג קיווה להתאושש מההפסד המרגיז אמש (שני) להונגריה, אלא שהמונטגרים לא התכוונו לוותר והבטיחו כמעט סופית עליה לשלב שמינית הגמר. צמד הניקולות, ווצ'ביץ' ואיבנוביץ' רשמו כל אחד 17 נקודות, ורק מיני קאמבק ברבע האחרון מנע תבוסה גדולה יותר. הצ'כים סבלו מיום רע מהשדה (18 מ-47), וספגו ממונטנגרו 16 שלשות. כעת צריך המאמן הישראלי להתפלל לניצחון של רומניה על הוגנריה, ולהדהים את אירופה עם ניצחון במחזור האחרון על קרואטיה.


רומניה – הונגריה 80:71
ניצחון שני ברציפות להונגרים ביורובאסקט. אחרי שעשו זאת מול צ'כיה, הכניעו הערב גם את המארחת האומללה רומניה והשיגו את הכרטיס לשמינית הגמר. דויד וויוודה עם 26 נקודות היה מעל כולם וסייע לו אדם האנגה, הרכש של ברצלונה, שהצטיין עם 24 נקודות ו-6 כדורים חוזרים. 


בית ד

לטביה – רוסיה 69:84
לטביה רשמה ניצחון ענק בדרך למקום הראשון הזמני בבית. המשחק נפתח רגוע עם רבע ראשון סולידי של 27 נקודות משותפות בסך הכל, ולמחצית הרוסים ירדו ביתרון 10. מה שלא יהיה הנאום שנתן איינרס בגאצקיס אמר לחניכיו בהפסקה, זה עבד. מחצית שניה מדהימה של 25:50 ללטבים היממה את הרוסים והטיסה אותם כל הדרך לניצחון. בניגוד להרגלו, קריסטפס פורזינגיס הציג משחק רגוע עם 11 נקודות נקודות וארבעה ריבאונדים ב-23 דקות, ומי שהיה שם בשביל הלטבים היה יאניס טימא עם 22 נקודות ומדד 27. טימא כמעט לא ירד מהמגרש ונח בסך הכל 2 וחצי דקות. אצל הרוסים אלכסיי שבד וטימופיי מוזגוב קלעו יחדיו 37 נקודות משותפות, אך הם היו היחידים שרשמו ספרות כפולות.


בגאצקיס. ניצחון אדיר
בגאצקיס. ניצחון אדיר (פיב"א)


סרביה – בריטניה  68:82
הסרבים לא היו יכולים להרשות לעצמם עוד הפסד אחרי שנכנעו לרוסיה, ופתחו פער דו ספרתי כבר ברבע הראשון ושמרו עליו עד הסיום. בוגדן בוגדנוביץ' לקח פיקוד וסיים עם 18 נקודות, שבעה ריבאונדים ושבעה אסיסטים. ולדימיר סטימץ' וסטפן יוביץ' הוסיפו 11 נקודות כ"א. טדי אורקפור הוביל את המפסידה עם 17 נקודות.


טורקיה – בלגיה 65:78

מארחת השלב הבא השיגה את הכרטיס לשמינית הגמר. אחרי שני ניצחונות והפסד, המארחים רצו מהרבע הראשון וסיימו ביתרון 14:23, פער שקוזז רק בשתי נקודות עד ההפסקה. הבלגים עוד עשו קולות של קאמבק ונגסו ביתרון אט אט, אלא שברבע האחרון המקומיים רצו בשנית בדרך לניצחון ב-13 נקודות הפרש. פורקאן קורקמז (14 נקודות), מליח מחמטולו וסמיח ארדן (12 נק' כ"א) בלטו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי