ארז אדלשטיין: "זו אכזבה, לא כישלון. עשינו עבודה טובה"

ארז אדלשטיין
ארז אדלשטיין | עדי אבישי

מאמן הנבחרת סירב לצאת בהצהרות לאחר ההדחה: "חוץ ממשאית עבר עליי הכל. היו מאמנים שקיבלו 5-6 קמפיינים, לא עוסק בעתידי". פניני: "הם טחנו אותנו. לא מאמין שאפרוש". כספי: "נלמד מזה", טימור: "נכשלנו במשימה"

(גודל טקסט)
אכזבה עצומה הערב באולם ביד אליהו. נבחרת ישראל נכנעה 104:91 לגאורגיה והודחה מיורובאסקט 2017, על אף שהייתה המארחת של הבית. ישראל תפגוש מחר (רביעי, 20:45) את אוקראינה, אולם יהיה זה למשחק פרוטוקול בלבד לאחר הפסדים לאיטליה ולליטא במשחקי הפתיחה וניצחון בודד שכבר לא יספיק על גרמניה.


הקפטן עומר כספי היה על סף דמעות בסיום ואמר: "הפסדנו את המשחק. הם קלעו קליעות יפות ואנחנו הגענו למצבים שרצינו להגיע אליהם והחטאנו. להפסיד בהארכה בכזה משחק…היה משחק מאוד אגרסיבי משני הכיוונים וזה יכול היה ללכת לפה או לפה".




"רצינו לנצח. שיחקנו בארץ ורצינו שזה יהיה משהו מיוחד", המשיך כספי, "יש פה חבר'ה שזה כנראה קיץ אחרון שלהם בנבחרת והם נתנו המון שנים. הפסדנו משחק לא פשוט ואני מסתכל הלאה. כולנו רצינו לעלות, לא רק אני, אבל זה חלק מהמשחק שדברים לא הולכים לכיוון שלנו וצריך ללמוד מזה".



כספי המאוכזב לא הרחיב במילים. "צריך ללמוד מזה" (עדי אבישי)


תמיכת הקהל לכל אורך השבוע
: "הוא היה נהדר, בזכותו ניצחנו נבחרות טובות מאיתנו בדרך. אנחנו מודים להם על תמיכה בלתי רגילה".


המאמן ארז אדלשטיין סירב לדבר על כישלון ואמר: "אני מאוד גאה. נכנסתי לחדר ההלבשה וראיתי שחקנים ביחד. זה שלא היינו בצד המנצח זה חלק מהספורט וזה גם באשמתנו".


על ההדחה: "גם נבחרת גרמניה לפני שנתיים אירחה בית ולא עלתה. זו אכזבה שלא עלינו, לא כישלון. אם אתם רוצים לקרוא לזה כישלון אז וולקאם, אנחנו מאוכזבים שלא עלינו. שיחקנו כדורסל טוב בשני המשחקים האחרונים, ההפסד לאיטליה גרם לנו לחוסר ביטחון. היום הובלנו 32 דקות והפסדנו, כמו שאנחנו עשינו מול גרמניה. גיאורגיה חזרה כל פעם ממשהו אחר, מאיבוד כדור, עבירה, זה לא משנה ואני לא נכנס לעבירה של האוול ולחמש עבירות של אליהו. יש לנו בעיה בגובה, אין לנו בן אדם לתת לו את הכדור בפנים וזו בעיה מאז ומתמיד בישראל והיום זה לא הספיק".




אדלשטיין והאוול. הפנים אומרות את הכל (עדי אבישי)


אם זה מה שהכדורסל הישראלי שווה
: "כל טורניר זה משהו אחר. אתם לא מצפים ממני לשמוע על הצרות של הכדורסל הישראלי דקה אחרי משחק. מחר יש עוד משחק ואנחנו נכבד את היריבות שלנו שהמשחק חשוב להן. הקהל אהב את הנבחרת, עמד פה ומחא כפיים בסוף המשחק. יש ימים כאלה בספורט".


בעיית השלשות וההבדל ממשחקי ההכנה: "לא בגלל זה הפסדנו את המשחק היום. למרות זה היינו צריכים לנצח. אם נחזור לפרופורציה אז ידענו שאנחנו מתחילים בסדר משחקים לא טוב ולא התעסקנו בזה. בקמפיין הקודם הפסדנו את משחקי ההכנה, עכשיו שיחקנו לכאורה יותר טוב במשחקי האימון. אם היינו צריכים פחות משחקי אימון? מה פתאום. זה טוב לדמגוגים. איטליה שיחקה 12 משחקים, פולין 11 משחקים. יש לי את הרשימה בתיק. עומרי כספי לא שיחק ארבעה משחקים, אליהו ומקל לא שיחקו שניים. זאת לא הייתה הבעיה. עונה שלמה כולם סיפרו שהכדורסלן הישראלי לא משחק אז הבאנו לו דקות משחק כדי שייכנס לחדות".



 ארז אדלשטיין גאה. הנבחרת רגעים לאחר ההדחה (עדי אבישי)


איפה טעה ברמה האישית:
"אני אחראי על הכל. אם אחריות במדינת ישראל היא חראקירי אז עלאכיפק. הנבחרת שיחקה כדורסל יפה, הקהל אהב אותה וכולם מדברים עליה. יש טעויות בניהול משחק ובאימונים. להיות מאמן נבחרת ישראל זו משרה עם המון כבוד, לא פרנסה אלא גאווה. אני יודע איך זה הולך באיגוד, כל המאמנים הגדולים לפניי היו יכולים לעשות 5-6 קמפיינים. יש מאמנים שמצליחים ויש שלא, מה לעשות. אני מהשבוע שעבר לא קורא תקשורת, אלא רגוע ומפוקס בעבודה. עשינו עבודה טובה ולא תמיד מנצחים. אני לא עסוק בעתיד שלי".


אם הפספוס הגדול הוא הדחה לעיני הקהל בישראל:
"ראיתם את הביקוש לכרטיסים ואת האנשים שמדברים על הנבחרת. יש פה דור שאולי לכאורה מסיים את דרכו בנבחרת, אבל צריכים להיות ריאלים. חוץ ממשאית הכל עבר עליי, תסכמו איך שאתם רוצים".


גיא פניני, מהשחקנים שלא מן הנמנע שהיה זה משחקם האחרון בנבחרת כפי שאמר הקפטן עומרי כספי, דיבר בהרחבה לעומת חברו ואמר: "אכזבה גדולה, אין מה להגיד. כבר היינו שם, היינו מרחק פוזישן מניצחון. נתנו את המקסימום ונלחמנו עד הסוף. נשארנו בלי כוחות בסוף, לא מבחינה פיזית אלא כי ריצ'י יצא, ליאור יצא בחמש עבירות ומול הגאורגים זה היה מאוד קשה, הם טחנו אותנו בפנים וזה השתלם להם בהארכה".




מקל ברגעי הסיום. "מאמין שכולם שבורים בחדר ההלבשה" (עדי אבישי) 


האכזבה הגדולה: "אכזבנו את הקהל, אותנו, את כולם. היה לנו בית מאוד קשה והייתה תחושה אחרי גרמניה שאנחנו מסוגלים לעשות את זה, אבל הניצחון של גרמניה היום שם עלינו לחץ. המטרה הייתה לעלות שלב ולא הצלחנו, אבל הייתה בארץ חוויה שלא חוויתי בחיים וזה היה שווה את זה. עברנו המון בשבועות האחרונים והיינו ביחד יותר מעם המשפחות שלנו. רצינו מהרגע הראשון לעלות שלב ואני מאמין שעכשיו יש תחושה לא נעימה ושכולם שבורים בחדר ההלבשה".


אם זה משחקו האחרון בנבחרת ישראל: "אני לא מאמין שזה המשחק האחרון שלי. אם רוצים אותי אני אהיה פה. ואם כן אז באסה".


עוז בלייזר
הוסיף: "זה לא קל. רצינו לנצח בשביל הקהל שתמך בנו, בשביל הנבחרת ובשביל המדינה. זה לא הספיק היום, אבל אנחנו נשארים מאוחדים ונבוא אל המשחק מחר כמו לכל משחק עד עכשיו. זה לא הזמן לסכם, אלא זמן לעכל את ההפסד. הכי חשוב שנישאר נבחרת אחת".


אם מדובר בכישלון: "זה מאכזב. נתנו את הכל בכל יום שבאנו לשחק והשארנו את הכל על הרצפה, אבל זה לא הספיק. נצא מחוזקים מזה".


בר טימור נשאל כיצד נראה חדר ההלבשה: "מאוכזב ומתוסכל, אבל ביחד. התחושות לא נעימות כי נכשלנו במה שהיינו צריכים לעשות, זה לא נעים. בהארכה די נפלנו מהרגליים וזה בא לידי ביטוי. היה לנו מקום לגמור את המשחק ולא הצלחנו, הם כל פעם חזרו ולא ויתרו. זה לא הזמן לחשוב מה היינו יכולים לעשות אחרת, ויש הרבה דברים כאלה מן הסתם כי הפסדנו יותר מדי. אני לא חושב שזה קשור לרמה של הכדורסל הישראלי, יום אחד אתה כאן ויום אחד אתה שם. אמנם נכשלנו, אבל לא צריך לרדת על אנשים. זה כישלון".



הפנים אומרות הכל. "מדובר בכישלון", סיכם טימור (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי