ליטא ויוון בקרב לוהט, איטליה ומסינה חולמים על רבע הגמר

יונאס ולנצ'יונאס. פיב"א
יונאס ולנצ'יונאס. פיב"א | אתר רשמי

שמינית גמר היורובאסקט יוצאת לדרך: שתי האימפריות ייפגשו מחר (שבת, 21:30) במשחק המרכזי, האזורי יתמודדו מול פינלנד (18:45), אוקראינה תנסה לחולל סנסציה מול סלובניה (12:30) וגרמניה תפגוש את צרפת (15:15)

(גודל טקסט)

שמינית גמר יורובאסקט 2017 תצא מחר (שבת) לדרך ללא נבחרת ישראל ועם ארבעה משחקים. סלובניה צפויה לדרוס גם את אוקראינה, גרמניה המפתיעה תפגוש את צרפת המאכזבת, איטליה ומסינה יתמודדו מול פינלנד ובמשחק המרכזי תשחק ליטא החזקה נגד יוון.


אוקראינה – סלובניה (12:30)

הסלובנים הרשימו מאוד בשלב הראשון עם מאזן של חמישה ניצחונות מול אפס הפסדים ונכון לעכשיו הם מסומנים כאחת משלוש הנבחרות החזקות בטורניר. הנבחרת של איגור קוקושקוב הביסה בשלב הבתים את צרפת ואיסלנד ולא צפויה להתקשות מול הנבחרת שסיימה במקום הרביעי בבית ב' ובשבילה עצם ההעפלה נחשבת להישג אדיר. גוראן דראגיץ' שקולע עד כה באליפות 24.4 נקודות בממוצע ינסה להוביל את חבריו לשמונה האחרונות. הניצחון האחרון של האוקראינים על סלובניה היה ב-1997, מאז המאזן עומד על 0:6 לירוקים.

גרמניה – צרפת (15:15)
גרמניה היא אחת הנבחרות המפתיעות באליפות. המנשאפט השאירו מאחוריהם את האכזבה באליפות הקודמת ודניס שרודר מוביל את חבריו עם 23.6 נק' בממוצע למשחק. הצרפתים מצדם מאכזבים מאוד למרות סגל שכולל בין השאר את ג'ופרי לוברן (סן אנטוניו), אוון פורנייה (אורלנדו), בוריס דיאו (יוטה ג'אז), ננדו דה קולו (צסק"א מוסקבה) ועוד, אבל עדיין נחשבים לפייבוריטים מול הנבחרת הצעירה של כריס פלמינג.

אטורה מסינה. בדרך לרבע הגמר (פיב
אטורה מסינה. בדרך לרבע הגמר (פיב"א)

פינלנד – איטליה (18:45)
אחרי שגרף את כל המחמאות בישראל, אטורה מסינה מקווה להוביל את הסגל הבינוני שלו לרבע גמר אליפות אירופה. מי שבטח אי אפשר לקרוא לו בינוני הוא כוכב האזורי מרקו בלינלי שקולע עד כה 17 נק' ב-48.6 אחוזים מחוץ לקשת. הפינים מגיעים אחרי שהרשימו מאוד בשלב הבתים, אבל מעניין לראות איך יסתדרו ללא הדחיפה של הקהל. מי שירכז את מירב תשומת הלב אצל הנבחרת מסקנדינביה הוא לאורי מארקנן בן ה-20, שישחק בעונה הקרובה בשיקגו בולס. המאזן ההיסטורי בין הנבחרות עומד על 2:11 לאיטליה.

האוהדים הליטאים. יגיעו גם לאיסטנבול? (פיב
האוהדים הליטאים. יגיעו גם לאיסטנבול? (פיב"א)

ליטא – יוון (21:30)
המשחק המרכזי יפגיש את אחת הנבחרות הטובות בטורניר והמועמדות המובילות למדלייה עם יוון החסרה והלא מרשימה. הנבחרת של דאיניוס אדומאיטיס, סגנית אלופת אירופה למי ששכח, השאירה מאחור את ההפסד המפתיע לגיאורגיה במחזור הפתיחה, והרשימה עם ניצחונות על ישראל, איטליה, אוקראינה וגרמניה. סנטר טורונטו יונאס ולנצ'יונאס הוא המצטיין אצל הנבחרת ממזרח אירופה עם ממוצע של דאבל דאבל (16.4 נק' ו-11.4 ריב'). היוונים העפילו ל-16 האחרונות רק במחזור האחרון, אבל אסור להספיד אותם. קוסטאס סלוקאס הוביל את חבריו בשלב הבתים עם 15.2 נק' בממוצע למשחק. יוון ניצחה פעם אחת במהלך ההיסטוריה את ליטא, זה קרה ב-1997.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי