נבחרת העתודה מקווה לגמר שלישי ברציפות על חשבון צרפת

עמית זיס, יאיר קרביץ חוגגים
עמית זיס, יאיר קרביץ חוגגים | דני מרון

רגע לפני חצי גמר אליפות אירופה, ויסהוף נזכר בניצחונות האדירים על הטריקולור בכרתים ובקמניץ במעמד ארבע האחרונות. אחרי שנתיים בהן הניצחון הישראלי לא הוטל בספק, האם הפעם יש לבית הלחמי ושחקניו סיבה לדאגה?

(גודל טקסט)

נבחרת העתודה של ישראל מחפשת גמר שלישי ברציפות באליפות אירופה. אחרי שסיימה במקום השני ב-2017 וזכתה בשנה שעברה, הערב (21:20) יפגשו אריאל בית הלחמי ושחקניו את נבחרת צרפת בניסיון להשיג את הכרטיס למשחק גמר אליפות אירופה עד גיל 20.

בשנתיים האחרונות פגשה ישראל פעמיים את הצרפתים בשלב חצי הגמר. המפגש הראשון היה ביום בשבת, ה-22 ביולי 2017, אז רשמה ישראל ניצחון ענק, 52:74 על הטריקולור וקטפה את כרטיס העלייה לגמר, כאמור, בגמר הסיפור היה שונה וישראל החמיצה הזדמנות היסטורית לזכות לראשונה בתולדותיה באליפות (הפסידה ליוון 65:56).

אלא שבשנה שעברה (21 ביולי 2018) בגרמניה, שוב פגשה ישראל את צרפת בחצי הגמר ושוב רשמה עליה ניצחון אדיר- 57:83. בגמר פגשה ישראל את קרואטיה ועשתה היסטוריה כשניצחה 66:80 וזכתה לראשונה בתואר אלופת אירופה, מה שגם העניק את אירוח התחרות השנה.

ערב המשחק הערב בהיכל שלמה, חזרנו אל אותם שני ערבים קסומים כשהחבורה של עודד קטש (כרתים) ובית הלחמי (קמניץ) הביסה את הצרפתים. בכרתים היה דניאל קופרברג, סנטר מכבי חיפה, מגיבורי הניצחון. קופרברג קלע 27 נקודות והוריד תשעה כדורים חוזרים. תמיר בלאט סיים עם 10 נקודות ו-14 אסיסטים.


קופרברג ובלאט. הובילו לניצחון האדיר על צרפת בכרתים (FIBA)

בשנה שעברה היה זה יובל זוסמן מגיבורי האליפות (נבחר ל-MVP ) כשלצידו כיכבו דני אבדיה, מייקל בריסקר, גיל בני (הקפטן) גבי צ'יציאשווילי, נועם אביבי ויאיר קרביץ. המאמן, אז כמו היום, הוא אריאל בית הלחמי. ישראל הפכה לסיוט של הצרפתים (הלוואי עלינו בכדורגל) ובשנה שעברה בעיר קמניץ הצרפתים כלל לא היוו יריב. מייקל בריסקר (20 נק') זוסמן (17) ואבדיה (15), לא נתנו להם לנשום כשהניצחון הישראלי כלל לא הוטל בספק.

בנבחרת צרפת 2019 ממשיך לככב איבן פברייה, שהפך לכוכב הגדול שלה והמאמן הוא ז'אן טופאן שאימן את הנבחרת הצרפתית בשני ההפסדים האחרונים שלה נגד ישראל.


אבדיה. העתודה תזדקק לו גם הערב מול צרפת (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי