"זה היה פיינל פור מיוחד, פנר אלופה לראשונה בהיסטוריה, ובצדק"

פנרבחצ'ה חוגגת
פנרבחצ'ה חוגגת | AFP

בטורקיה מאושרים מהזכייה של הקבוצה ביורוליג לאחר 64:80 מרשים על אולימפיאקוס, אוברדוביץ': "שמח להיות שוב אלוף אירופה". ספאנוליס הודה: "הם היו הרבה יותר טובים"

(גודל טקסט)
פנרבחצ'ה עשתה אמש (ראשון) היסטוריה כשהפכה לקבוצה הטורקית הראשונה שזוכה ביורוליג לאחר 64:80 מרשים על אולימפיאקוס בגמר בסינאן ארדם באיסטנבול. הקבוצה המקומית שנדחפה על ידי אלפי אוהדים נלהבים שלטה בכל שלבי המשחק עם הגנה רצחנית ולא הותירה ליוונים שום סיכוי לזכות בתואר היוקרתי.

 

במרכז העניינים עמד כמובן המאמן האגדי של פנר – ז'ליקו אוברדוביץ'. הסרבי בן ה-57 זכה באליפות אירופה תשיעית, יותר מכל מאמן אחד בהיסטוריה של הכדורסל האירופי, ועשה זאת עם קבוצה חמישית בקריירה. הקודמות היו פרטיזן בלגרד, חובנטוד בדאלונה, ריאל מדריד ופנאתינייקוס. רק עם בנטון טרוויזו הוא לא זכה בתואר הראשון בחשיבותו ביבשת, איתה הוא הסתפק בזכייה בגביע קוראץ'.


 

"אני מאוד שמח להיות אלוף אירופה שוב", אמר אוברדוביץ'. "אבל אני יותר שמח עבור פנרבחצ'ה על היותו אלוף בפעם הראשונה בהיסטוריה. הזכייה בתואר הזה היא תוצאה של עבודה הקשה של כל האנשים במועדון, החל מהאנשים במשרד ועד לצוות האימון. אבל כמו תמיד התהילה הולכת לשחקנים. כל העיר פה הרגישה את הפיינל פור והאוהדים פה הם תמיד איתנו. החיבור הזה הוא מאוד מיוחד. אין מועדון שיכול להצליח בלי אוהדים. זה היה פיינל פור מאוד מיוחד. אנחנו ראויים לאליפות".

 

אקפה אודו נבחר ל-MVP של הפיינל פור עם 10 נקודות, 9 ריבאונדים, 4 אסיסטים ושיא בגמר של חמש חסימות וסיים עם 29 נק' מדד, הכי הרבה בגמר מאז 2013. הסנטר האמריקאי מסיים עונה חלומית עם זכייה ביורוליג, בשחקן ההגנה של העונה, בחירה לחמישיית העונה וכמובן ה-MVP של הפיינל פור. "זה היה משחק נהדר, זה היה הערב שלנו. אני פה בשביל חבריי לקבוצה, זה מה שאוברדוביץ' רוצה, ואתם יודעים מה קורה כשלא עושים את מה שהוא מבקש…", אמר השחקן.

How are you feeling, @GigiDatome?? #F4GLORYpic.twitter.com/GYnnXBJo12

— EuroLeague (@EuroLeague) May 21, 2017


 

מהעבר השני, ואסיליס ספאנוליס סיים ערב חלש של 9 נק' באחוזים רעים (0 מ-5 ל-2 ו-2 מ-7 ל-3) ו-5 נק' מדד ולא הצליח לזכות באליפות רביעית אולי בעונתו האחרונה. "הם שיחקו הגנה טובה וקלעו באחוזים מאוד גבוהים יחסית למשחק גמר. הזכייה הזו מגיע להם, אבל יש לי הרבה גאווה בקבוצה שלנו. להיות בארבעה גמרים בשש שנים זה לא דבר קל. ננסה להגיע לשם שוב גם בעונה הבאה", סיכם הכוכב היווני.


לאחר המשחק, ג'יג'י דאטומה האיטלקי הידוע בקוקו הארוך שלו, הסתפר על הפרקט:



דאטומה מסתפר (AFP)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי