ספאחיה לשחקני מכבי ת"א: לא אקבל עוד משחק עם תשעה אסיסטים

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

מאמן הצהובים דורש לראות שיפור כבר במשחק מול הכוכב האדום בלגרד (20:00) ולא מתרגש מהעייפות: "זה לא קשה לשחק שני משחקים בשבוע". האקס טיילור רוצ'סטי מגיע בכושר מצוין

(גודל טקסט)

ארבעים ושמונה שעות לאחר הפסדה הראשון העונה לאולימפיאקוס (69:68), מכבי תל אביב תסיים את שבוע המשחקים הארוך שלה כשתשחק הערב (חמישי, 20:00) נגד הכוכב האדום בלגרד. בקבוצה לא התרגשו יותר מדי מההפסד לסגנית אלופת אירופה, אך מבינים כי יש מספר אלמנטים שדורשים שיפור וחיזוק לקראת המשחק בבלגרד.

הדגש העיקרי של הצוות המקצועי לשחקנים היה כמובן סביב הנעת הכדור וניהול המשחק, כשבהתמודדות מול היוונים הצהובים נעצרו על תשעה אסיסטים ושלוש שלשות בלבד. גם בחירת הזריקות עלתה על הפרק כשצמד הרכזים – נוריס קול ופייר ג'קסון – לקחו יותר מדי זריקות במקום להזין את שאר השחקנים בכדורים וליצור משחק שוטף יותר ופחות שבלוני.

למכבי ת"א לא מצפה משחק קל בהר הגעש בבלגרד. הסרבים כבר גברו בשבוע שעבר על ברצלונה בביתם ולפני יומיים עשו חיים קשים לחימקי החזקה, שניצחה אותם רק לאחר מאבק עיקש. למרות עזיבתו של המאמן דיאן ראדוניץ' בעקבות המשבר הכלכלי אליו נקלע המועדון, הסרבים עדיין מציגים קבוצה ממושמעת ומאומנת שמצליחה לגבור על יריבות עדיפות ממנה.

הצהובים יפגשו הערב בפנים מוכרות לאחר שטיילור רוצ'סטי חתם בכוכב האדום בקיץ ומוביל את הקבוצה כרכז הפותח. אקס הצהובים חווה רנסנס מקצועי כשממוצעיו עד כה ביורוליג עומדים על 15 נקודות ו-6.3 אסיסטים, כולל 22 נקודות ושבעה אסיסטים בניצחון על ברצלונה. מצד שני מדובר גם במשחק פיקנטי עבור הסרבים שיפגשו לראשונה את ג'ונה בולדן שחתם בקבוצה בקיץ האחרון, אך עבר במהלך מורכב לצהובים שחשקו בפורוורד וניצלו את המצב הכלכלי הבעייתי של הכוכב האדום.

עבור נבן ספאחיה שאימן ב-NBA בשלוש השנים האחרונות, למחזור הכפול ביורוליג אין יותר מדי משמעות מבחינת עייפות. "לשחק שני משחקים בשבוע לא אמור להיות כל כך קשה", פסק המאמן, "אנחנו צריכים להניע את הכדור, לא אקבל עוד משחק עם תשעה אסיסטים".

טיילור רוצ'סטי. בכושר מעולה (אתר היורוליג)
טיילור רוצ'סטי. בכושר מעולה (אתר היורוליג)

"קיבלנו רק יום מנוחה אחד והערב כבר יש עוד משחק", הוסיף נוריס קול. "אחרי הפסד זה טוב לשחק שוב מהר כי אתה רוצה כבר לשחק ולפצות על ההפסד. אין לנו הרבה זמן להתכונן, אבל אני מקווה לחזור לנצח יחד עם חבריי לקבוצה. כולם כל הזמן מספרים לי על האולם של הכוכב האדום ועל האווירה הנהדרת שיש שם. אני יודע שיש להם אוהדים מאוד נלהבים ואני כבר רוצה להגיע לשם עם החברים שלי ולהילחם".


דיאנדרה קיין
סיכם: "המשחק מול אולימפיאקוס מאחורינו והפנים שלנו כבר לכוכב האדום. אתה תמיד רוצה לדחוף את עצמך ולהשיג ניצחון חוץ, ככה שטוב שיש לנו את המשחק הזה כדי להתאושש זמן קצר אחרי הקודם. הולך להיות קשה גם כי יש לנו יום אחד להתכונן וגם כי תמיד קשה לשחק מול הקהל המטורף הזה בבלגרד, אבל אנחנו מוכנים לאתגר".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי