היא חזרה: 83:90 ענק למכבי תל אביב על ריאל מדריד

מייקל רול במדי מכבי תל אביב
מייקל רול במדי מכבי תל אביב | עדי אבישי

הצהובים גברו על החבורה של פבלו לאסו באחד ממשחקי הכדורסל הטובים שנראו השנה באירופה. תומאס (21) ורול (16) להטו, וההגנה של ספאחיה חנקה את את דונצ'יץ', שלפתע חזר להיראות רק עוד ילד

(גודל טקסט)

אחרי שנתיים איומות מבחינה ספורטיבית, מכבי תל אביב הזכירה הערב (חמישי) את ימיה היפים עם תצוגת כדורסל משובחת ביד-אליהו בדרך ל-83:90 אדיר על ריאל מדריד.


האווירה המחשמלת שהשליטו 11,000 הצופים באצטדיון הוותיק לא נתנה מנוח לספרדים, ולמרות רבע ראשון של 30:22 לרעת המארחת, השכילו הבחורים בצהוב להתעלות כל הדרך לצמצום הפער ושליטה בקצב המשחק.





ועל רקע היכולת הקבוצתית הנפלאה, בלט בכל זאת שם אחד מעל כולם – דשון תומאס, שהחזיק את מכבי ת"א על גבו בשבועות האחרונים, שוב סיפק משחק מצוין בו קלע 21 נקודות והיה שם ברגעים החשובים עם מהלכי קלאץ'. גם מייקל הוכיח חיוניות ורשם 16 נקודות באחוזים נהדרים (7 מ-11 מהשדה).


תומאס
תומאס. עמוד האש לפני המחנה (עדי אבישי)


ריאל מדריד כזכור הגיע פצועה וללא שני שחקני מפתח בדמות גוסטבו איון וסרחיו יול. לאסו בנה בעיקר על לוקה דונצ'יץ' הצעיר שיוליך את חבריו, אך ברוב שלבי המשחק התקשה הסלובני להתמודד עם הגנת הברזל של הגארדים הביתיים. הדבר בא על חשבון קליעות מצד שחקנים אחרים כגון ג'יי סי קרול ואנתוני רנדולף, אך ספאחיה העביר בכך מסר ברור: אתה לא תנצח אותנו לבד. בסופו של דבר התעורר דונצ'יץ' עם רבע רביעי מעולה וסיים עם מדד 30 ו-19 נקודות, אך זה היה מאוחר מדי.


הבלאנקוס סבלו מיום מאכזב מחוץ לקשת, ואחרי ארבע שלשות ברבע בראשון סיימו את המשחק עם 8 מ-34 (פחות מ-24%). בנוסף חסרונו של איון התבטא הרבה בנתוני הריבאונד, כשאל מול 46 של מכבי תל אביב (18 בהתקפה) לקחו האורחים בסך הכל 28 כדורים חוזרים. מכבי הראתה אגרסיביות עם 20 עבירות בלתי מתפשרות אל מול 16 של היריבה, אך סבלה מיום עונשין חלש (כ-54%) שמנע הפרש גדול יותר.


Big win at home for @MaccabitlvBC vs @RMBaloncesto.@DT1UpNComin: 21PTS@Mreezy20: 16 PTS@AlexTyus23: 14 PTS@pg30_Cole: 13 PTS pic.twitter.com/gDB7BQbZac

— EuroLeague (@EuroLeague) November 9, 2017

קלעו למכבי תל אביב: דשון תומאס 21, מייקל רול 16, אלכס טיוס 14, פייר ג'קסון 13, נוריס קול 10, ג'ונה בולדן 8, ג'ייק כהן 4, ארטיום פראחוסקי 3, דיאנדרה קיין 1.


קלעו לריאל מדריד: לוקה דונצ'יץ' 19, אנתוני רנדולף 13, פקונדו קמפאצו ופיליפה רייס 12 כל אחד, רודי פרננדס 8, טריי תומפקינס וג'פרי טיילור 5 כל אחד, ג'יי סי קרול 3, יונאס מאצ'יוליס, צ'ייסון רנדל ופביאן קוזייר 2 כל אחד.


מהלך המשחק
רבע ראשון
מכבי תל אביב פתחה עם מייקל רול, ג'ון דיברתולומיאו, ג'ונה בולדן, ארטיום פראחוסקי ופייר ג'קסון. ריאל מדריד פתחה עם אנתוני רנדולף, לוקה דונצ'יץ', פיליפה רייס, פקונדו קמפאצו וג'פרי טיילור.


11,000 צופים הגיעו לראות את לוקה דונצ'יץ', והסלובני הראה כבר במהלך הראשון למה עם שלשה קלילה. המשחק הלך צמוד בפתיחה כשמכבי ניסתה לדחוף את הכדור פנימה לבולדן ופראחוסקי היעילים, אך  מנגד קמפאצו היה שם כדי להעלות ל-9:14, ושלשה של רודי פרננס גרמה לספאחיה להזעיק פסק זמן ראשון. תומאס חזר בטירוף לפרקט, ועד סוף הרבע דאג לקלוע שמונה נקודות. מנגד, הבלאנקוס לא באמת הורידו קצב ובתום עשר הדקות הראשונות התוצאה הייתה 22:30 לזכותם.


אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב. הצביעו ברגליים (עדי אבישי)


רבע שני
מכבי עלתה לרבע השני נחושה בהרבה, וכבר אחרי שתי דקות קלעה בראשות רול ותומאס עשר נקודות שצימצמו ל-34:32 וגרמו ללאסו לדרוש פסק זמן משלו. רול וקול המשיכו באותה אינטנסיביות, והקהל הרעיד את הקירות האפורים של יד-אליהו כשהצהובים עלו ליתרון 38:40. ריאל מדריד נראתה אבודה בדקות אלה. המסירות הלכו לשום מקום, ג'יי סי קרול זרק איירבול ולאסו הפגין עצבים על הקווים. ג'קסון הריץ מתפרצת בדרך לעוד שתיים, ורק אנתוני רנדולף בשתי קליעות עונשין העלה את ריאל לעשר נקודות ברבע והוריד את הפער ל-47:40, כשבסיום הקבוצות ירדו להפסקה עם 42:47 צהוב בוהק.


רבע שלישי

תומאס וג'קסון פתחו עם חמש נקודות מהירות, עד שרייס ודונצ'יץ' הורידו ל-59:55. מכבי ת"א החלה לאבד ריכוז, דונצ'יץ' לקח פיקוד, ולפתע חזרו המדרידיסטה להוביל, והשתיקו את הקהל המקומי. שלשה ספרדית גרמה לספאחיה לזנק ולבקש פסק זמן, אך ממנו עלתה מכבי מבולבלת ורול אף ביצע עבירה בלתי ספורטיבית מיותרת. בסיום הרבע מכבי יצאה בזול, מיזערה נזקים ולעשר הדקות האחרונות נכנסו הקבוצות במצב של 64:66 לריאל.


פראחוסקי
פראחוסקי עם עוד שתיים. משחק נהדר (עדי אבישי)


רבע רביעי
לאסו עלה ללא דונצ'יץ' ורנדולף, ורול את קול ניצלו זאת על מנת להוריד ל-69:68, כשגם קרול בתווך תופר שלשה חשובה. תומאס המשיך עם המשחק הענק שלו, ושש דקות לסיום העלה את הצהובים ל-69:74 עם שני סלים שכולם נחישות. קול ביצע עבירה שטותית על דונצ'יץ' שעלתה בשלוש זריקות מהקו, אליהן נוספה עבירה טכנית והמשחק התאזן שוב – 76:76. המשחק נכנס לדקות האחרונות וקמפאצו הפציץ שלשה חשובה שהורידה ל-83:81. מכאן התעלו טיוס ופייר ג'קסון, הקפיצו ל-81:88 והניצחון הצהוב הובטח – 83:90 בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי