במכבי ת"א מבינים: "אנחנו זקוקים מאוד לניצחון"

דשון תומאס
דשון תומאס | עדי אבישי

הצהובים רוצים להשאיר את התבוסה לברצלונה מאחוריהם ולגבור על ז'לגיריס ושאראס (21:00), שגב: "יש תחושה שצריך לספק משחק טוב אחרי ההפסדים", קיין: "הם יענישו אותנו על כל טעות". דיווח: מוסלי מועמד

(גודל טקסט)

אחרי שנהנתה משבוע מנוחה בעקבות פגרת הליגה, מכבי תל אביב תתמודד הערב (חמישי, 21:00) נגד ז'לגיריס קובנה במסגרת היורוליג. הצהובים סובלים בחודש האחרון מחוסר יציבות כשלצד ניצחונות מרשימים על ריאל מדריד וחימקי מוסקבה, הם חטפו תבוסות משפילות מאנדולו אפס ומברצלונה ובקבוצה רוצים לשים את ההפסד הכואב מול הקטלאנים מאחוריהם כשהמשחק הערב סומן כהזדמנות לחזור למסלול, רגע לפני הקלאסיקו מול הפועל ירושלים ביום ראשון.

כארם משעור חזר בשבוע האחרון לאימונים עם מסכה שמגנה לו על איזור הפנים והאף, אולם עדיין לא ברור אם הוא ישחק מול הליטאים הערב. ספאחיה צריך להושיב בכל משחק שחקן על אזרחי מאחר והסגל של הצהובים מונה 13 שחקנים בכירים וההחלטה אם לשתפו תתקבל רק היום. בכל מקרה התכנון של המאמן הוא להעניק לו דקות במשחק הליגה הקרוב מול הפועל ירושלים.

מי שיעמוד באור הזרקורים במהלך ההתמודדות הוא כמובן שרונאס יאסיקביצ'יוס שחוזר להיכל בפעם השנייה כמאמן, לאחר שבפעם הראשונה הנחיל לאקסית שלו תבוסה ב-16 הפרש. שחקן העבר האגדי מצליח להוביל את ז'לגיריס גם השנה למחוזות מרשימים כשהיא מדורגת במקום השביעי ביורוליג במאזן זהה למכבי עם חמישה ניצחונות וארבעה הפסדים.

עבור שאראס המשחק הערב לא נחשב למשחק מרגש עבורו למרות תקופת הזוהר שרשם בתל אביב. "משנה לשנה זה נהיה פחות אמוציונלי", אמר המאמן במסיבת העיתונאים שנערכה אתמול. "זה עדיין מרגש לחזור ליד אליהו, אבל ככל שהזמן עובר זה פחות מרגש כי אתה מתרגל. אני שמח להיות פה אבל ננסה לנצח ואני לא חושב שזה ישפיע עליי. אני לא צריך לקלוע, רק לצעוק על השחקנים שלי".

נבן ספאחיה. הלחץ מתחיל לדבר? (דני מרון)
נבן ספאחיה. הלחץ מתחיל לדבר? (דני מרון)

"יש תחושה שאנחנו צריכים לספק משחק טוב יותר, בטח אחרי ברצלונה ואחרי ההפסד שהיה לנו פה", אמר הקפטן איתי שגב. "אנחנו רוצים לחזור לכאן ומול הקהל הביתי שלנו לתת משחק טוב, לבוא מרוכזים ולנצח את המשחק. גדלתי על שאראס וראיתי אותו מביא אליפויות למכבי. הולך להיות כיף לשחק נגדו, אבל אנחנו לא מפחדים מאף אחד ובאים לנצח".

הסנטר הישראלי התייחס גם לבעיות שעלו לאחרונה בקו הקדמי: "הצוות המקצועי עובד איתנו על הדברים שהם חושבים לנכון. עד עכשיו אני חושב שזה עבד טוב ואנחנו רואים את זה בתוצאות. קורה שלפעמים זה מצליח פחות או מצליח יותר. יש לנו פה צוות מצוין שעובד איתנו ומראה לנו את הדברים ואני בטוח שאנחנו נשתפר". על מצבו האישי ומעמדו שעלה לאחרונה הוסיף הקפטן: "אני מנסה בכל פעם שנותנים לי דקות לעלות ולעשות את הכי טוב שלי. אני לא מסתכל על כמה נותנים לי או איך נותנים לי, אני פשוט מנסה לעזור לקבוצה לנצח".

שאראס. כבר לא פעם ראשונה בהיכל (טוויטר)
שאראס. כבר לא פעם ראשונה בהיכל (טוויטר)

דיאנדרה קיין סימן את המפתחות לניצחון: "ז'לגיריס קבוצה טובה, הם משחקים טוב מאוד לאחרונה. הם מצוינים בפיק אנד רול ואוהבים להטביע. אסור לנו לאבד מולם כדורים כי הם ישר יתקפו אותנו ויגרמו לנו לשלם על זה. תכנית המשחק שלנו ברורה מאוד, לעשות מה שאנחנו עושים הכי טוב: לשלוט בריבאונד, לרוץ בהתקפה, לעצור את השחקנים המובילים שלהם ולשחק חזק. אנחנו מקווים להשיג את הניצחון. אנחנו מאוד זקוקים לו וזה יהיה טוב עבור האוהדים שלנו כי הם ראויים לזה".

הגארד התייחס גם לבעיית הקליעה מבחוץ שהפכה לנקודת התורפה של הקבוצה: "זה הכדורסל, סטף קרי שהוא מהקלעים הטובים בעולם קולע לפעמים 0 מ-10. זה קורה. צריך להמשיך לזרוק שלשות ועם הביטחון שנצבור הזריקות יכנסו בסוף".

דיאן מוסלי. יגיע למכבי ת
דיאן מוסלי. יגיע למכבי ת"א. (טוויטר)

בעניין אחר, בסרביה טוענים שהסנטר דיאן מוסלי עשוי להצטרף למכבי ת"א בתקופה הקרובה, אך הסיכויים לכך לא גבוהים. השחקן (26, 2.13) איבד בתקופה האחרונה את מעמדו במלאגה ולפי הפרסומים האנדלוסים מחפשים קבוצה שתקלוט אותו כבר בתקופה הקרובה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי