בעטו בדלי: 76:75 צורב למכבי תל אביב בבית מול פנאתינייקוס

פייר ג'קסון
פייר ג'קסון | דני מרון

הצהובים הוליכו בביטחה ביתרון של 11 נקודות לפני ההפסקה, היוונים חזרו בגדול וברבע הרביעי המותח, עבר היתרון מצד לצד עד שג'יימס (27 נקודות), קלע את סל הניצחון חמש שניות לסיום. דשון תומאס החטיא מנגד

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב רשמה הערב (חמישי) הפסד רביעי רצוף בכל המסגרות ושלישי ברציפות ביורוליג, כשנכנעה בהיכל התל אביבי לפנאתינייקוס 76:75. הצהובים כבר הוליכו ביתרון של 11 נקודות במהלך הרבע השני, אך היוונים חזרו בגדול. המחצית השנייה הייתה צמודה ומותחת מאוד והיתרון עבר מצד לצד. חמש שניות לסיום ההתמודדות הוליכה מכבי תל אביב בנקודה.

מייק ג'יימס קלע את סל הניצחון חמש שניות לסיום וסגר ערב אישי ענק עם 27 נקודות. דשון תומאס עוד ניסה עם הבאזר לשנות את רוע הגזירה, אך הכדור שזרק הלך החוצה. עכשיו צריכה מכבי תל אביב לקוות להפסד של באסקוניה, יריבתה על המקום השמיני, ביום שישי מול ברצלונה ואז לצאת במחזור הבא נחושים למשחק המכריע מול הבאסקים בספרד. הצהובים ירדו למאזן של 15:13 ועכשיו, השגת המקום השמיני ועלייה לשלב ההצלבה כבר אינם תלויים רק בהם.


מייקל רול בהתקפה (דני מרון)

האורחת, שכבר הבטיחה את מקומה בשלב הבא, חייבת לנצח בתל אביב כדי להמשיך ולהתמודד על מקום ברביעייה הראשונה, שמבטיח יתרון ביתיות בשלב ההצלבה.

קלעו למכבי תל אביב: דיאנדרה קיין 19 נקודות (9 ריבאונדים, 5 אסיסטים), נוריס קול 14, אלכס טיוס 10, ג'ון דיברתולומאו 9, מייקל רול ודשון תומאס 8 כ"א, ארטיום פראחוסקי 3, ג'ונה בולדן ופייר ג'קסון 2 כ"א.

קלעו לפנאתינייקוס: מייק ג'יימס 27 נקודות, יאן וויוקאס 16, ניק קלאתס 10, כריס סינגלטון 9 (10 ריבאונדים), ניקוס פאפאס 6, ג'יימס גיסט ומאט לוג'סקי 3 כ"א, קני גבריאל 2.


ספאחיה בטירוף על הקווים (דני מרון)

רבע ראשון
מכבי תל אביב פתחה עם פייר ג'קסון, מייקל רול, דיאנדרה קיין, ג'ונה בולדן וארט פראחוסקי. היוונים עלו עם מייק ג'יימס, ניק קלאתס, ג'יימס גיסט, תנאסיס אנטטוקומפו וכריס סינגלטון. קלאתס ניצל הגנה לא טובה של המארחת לנקודות קלות בצד חטיפה ואסיסט כדי לקבוע יתרון 7:11 אחרי ליוונים. קול ותומאס עלו מהספסל, אבל ג'יימס טייל בקלילות שוב ושוב לצבע. קיין התעלה במכבי ועם חדירה נהדרת צימק ל-18:15. מסירה שלו לשלשה של קול קבעה שוויון, הגארד הוביל את מכבי ל-18:20 בסיום הרבע.


דיאנדרה קיין מרוצה (דני מרון)

רבע שני
דאנק של דשון תומאס העלה את הצהובים ל-22:25. המומנטום נמשך ודיברתולומאו מהקו וטיוס העלו את מכבי תל אביב ל-24:31. קלאתיס החטיא שתיים מהעונשין וטיוס הטביע בדרך ל-24:33 לצהובים. ג'יימס גיסט קלע מהקו, אך טיוס שוב ענה בשתיים והיתרון כבר 25:35 למארחת. נקודות של מייק ג'יימס מהקו צימקו ל-35:39 בלבד. ג'אמפ של פייר ג'קסון קבע את תוצאת המחצית – 35:41 למכבי תל אביב. 


דשון תומאס מול מייק ג'יימס (דני מרון)

רבע שלישי
מייק ג'יימס ודיאנדרה קיין קלעו בפתיחת הרבע בדרך ל-37:43 למכבי. קול חדר וקבע 39:45, אבל כריס סינגלטון צלף מיד שלשה, הוריד ל-42:45 וצינן את ההתלהבות. שתי הקבוצות המשיכו להחטיא מצבי קליעה נוחים, כולל מקו העונשין. שלשה גדולה של מייק ג'יימס וסל נוסף של קלאתיס החזירו את היתרון ליוונים – 45:46.


אלכס טיוס מטביע מול קני גבריאל (דני מרון)

ספאחיה לקח פסק זמן והצהובים עם שני מהלכים גדולים של דיאנדרה קיין עלו ליתרון – 47:52. היוונים שוב הגיבו בריצה משלהם ושלשה של מאט לוג'סקי קבעה 54:54. קיין הוריד את שתי הקבוצות להפסה שבין הרבעים ב-56:58 למכבי.


גודס, ספאחיה ובורשטיין בהלם (דני מרון)

רבע רביעי
נוריס קול שמר על היתרון הצהוב עם מהלך של סל ועבירה. טיוס קלע וקבע 61:65. פאפאס העביר את היתרון לאורחים אחרי טעויות של הצהובים. סלים של רול ותומאס שינו את התמונה וקבעו 70:71 למכבי תל אביב. קיין החטיא מהקו וקול החטיא זריקה, קיין חטף כדור מפאפאס ומייקל רול קלע שלשה ענקית – 74:75 למכבי ת"א. מייק ג'יימס משך את הזמן וקלע סל גדול עם הלוח כדי להעלות את היוונים ליתרון, 5.8 שניות לסיום. דשון תומאס קיבל כדור וזרק זריקה קשה, הכדור פגע בטבעת ויצא החוצה. 75:76 לפנאתינייקוס על מכבי תל אביב ואכזבה ענקית בהיכל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי