שמעון מזרחי: אין מצב שלא יהיו ישראלים בסגל ליורוליג

שמעון מזרחי, אודי רקנאטי
שמעון מזרחי, אודי רקנאטי | אודי ציטיאט

"אפשר לקרוא לעונה הנוכחית כישלון", "אולי לא ניתנו מספיק הזדמנויות למשעור", "יכול להיות שאפשר היה להביא שחקנים טובים יותר", "אבדיה אמור להיות בסגל הישראלי". שמעון מזרחי בראיון ל-103FM על המהלך הדרמטי

(גודל טקסט)

יושב ראש מכבי תל אביב שמעון מזרחי עלה לשידור ב-103FM והתייחס לסוגיות העולות מהמהלך הדרמטי עליו הודיעו הצהובים וגם סיכם את העונה האירופית והתייחס לעתידו של ניקולה וויצ'יץ'.

הסבר הפורמט: "אלו לא קבוצות שונות, אלא סגלים שונים. אני לא מתחייב שאותו סגל שיתחיל את העונה יסיים אותו. יכול להיות שיעברו שחקנים מסגל אחד לשני. אם יהיו ישראלים מצטיינים אולי הם יצטרפו לסגל של היורוליג".

ההסברים לקהל: "אנחנו מסבירים לאוהדים שלנו שכדי להתמודד עם הקבוצות האחרות ביורוליג אנחנו חייבים לשנות. אף אחד לא מבטיח שנצליח במהלך הזה. לא חשבנו בכלל לפרוש מהליגה וגם לא לעלות עם הנוער, אז זו הברירה היחידה שנשארה לנו. זה לא מהלך נגטיבי נגד מישהו מסוים".

שיתוף הפעולה בין הסגלים השונים: "יהיה מאמן שונה ומקום אימונים שונה. הדבר היחיד שיהיה משותף הוא הדיבור בין המאמנים כדי לראות מה המקום הכי מתאים לשחקן מסוים".

יובל זוסמן. באיזה סגל הוא יהיה? (דני מרון)
יובל זוסמן. באיזה סגל הוא יהיה? (דני מרון)

התחרותיות: "בהחלט שלא ויתרנו על האליפות. גם לברצלונה יש קבוצה ב'. אנחנו לא מענישים אף אחד, אלא נותנים כר התפתחות לשחקנים ישראלים שיוכלו להוכיח את עצמם. האליפות תמיד הייתה בשבילנו הלחם והחמאה ונעשה הכל כדי לזכות בה".

העיתוי: "במבחן התוצאה לא הצלחנו העונה, ואני לא מתכוון להתווכח עם העובדות. המהלך הזה נבחן כבר תקופה ארוכה והוא לא בא במקום בדק בית לטעויות שנעשו".

אוהדי מכבי ת
אוהדי מכבי ת"א. איך הם יגיבו? (עדי אבישי)

שילוב הישראלים ועתידם: "הישראלים שיש לנו עכשיו בסגל ישחקו במהלך הסיבוב השלישי בליגה. היום כשאנחנו לא ביורוליג השחקנים האלה יקבלו כר נרחב יותר מאשר עד עכשיו ואני מקווה שהמאמנים יתנו להם הזדמנויות. דני אבדיה אמור להיות בסגל הישראלי בעונה הבאה ואם אלוהים יעזור אולי הוא יעלה לסגל ביורוליג. אני מקווה שגם זוסמן ימשיך להתקדם ולהתפתח. מכבי לא תשחק עם 11 זרים. לא נבנה סגל לאירופה בלי ישראלים, אין דבר כזה. אבל עיקר הדגש על ישראלים יהיה בסגל הישראלי. אני לא יודע מה יהיה עם משעור ומה הרצונות שלו. השנה לצערי אולי לא ניתנו לו מספיק אפשרויות".

העלות: "הכל תלוי בעלויות השחקנים הזרים ובעלויות המאמן. התקציב יהיה דומה לתקציב של קבוצות אחרות בליגה, ובוודאי יעמוד בתקציב המינימום שעומד על שישה מיליון שקלים".

סיכום העונה האירופית: "אני מסכים שאפשר לקרוא לזה כישלון והחמצה. ניצחנו כמה קבוצות בכירות אבל זה לא עזר לנו".

ניקולה וויצ'יץ'. יכול היה להביא זרים טובים יותר (אודי ציטיאט)
ניקולה וויצ'יץ'. יכול היה להביא זרים טובים יותר (אודי ציטיאט)

עתידם של ניקולה וויצ'יץ' ונבן ספאחיה: "השנה הזו היא היחידה שהוא בנה בכוחות עצמו בלי התערבות של הבעלים. הסגל הזה הוכיח את עצמו בסיבוב הראשון של העונה והראה משחקים טובים. קצבו לניקולה תקציב שחקנים ועוד עמד בו. אפשר להגיד שאפשר היה להביא שחקנים יותר טובים ועל זה אנחנו יושבים עכשיו ודנים. אני לא יכול להגיד כרגע לגבי נבן ספאחיה, כרגע אני לא רואה שום שינוי בנושא הזה".


הפרטים הטכניים
: "המינוי המשולב יתפוס לשתי המסגרות. אני לא יודע איפה הסגל הישראלי ישחק את משחקי הליגה, אולי ביד אליהו, אולי בהדר יוסף. אבל הקבוצות יהיו שונות".

נבן ספאחיה. ומה יהיה איתו (דני מרון)
נבן ספאחיה. ומה יהיה איתו (דני מרון)

מי הגה את הרעיון: "הרעיון הגיע מהכיוון של הצד המקצועי והציג לבעלים את הנתונים. אנחנו בדקנו באירופה ובסופו של דבר התקבלה ההחלטה".

פעולות המנהלת: "אני לא חושב שהמנהלת צריכה לנקוט בצעדים נגדנו כי אנחנו לא נקטנו בצעדים נגדם. אנחנו לא יכולים לשנות שום דבר שם וזה מה שיצא". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי