למרות סקוטי ווילבקין: 84:89 לפנאתינייקוס על מכבי תל אביב

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | אודי ציטיאט

שחקן הרכש של הצהובים להט עם 24 נקודות כולל חמש שלשות ושמונה אסיסטים. זה הספיק למשחק צמוד מול היוונים במחזור הפתיחה של היורוליג. המארחת התעלתה ברבע הרביעי

(גודל טקסט)

מכבי ת"א פתחה את העונה ביורוליג עם הפסד חוץ צורב, 89:84 לפנאתינייקוס באואקה הגועש ביוון. למה צורב? כי הצהובים היו במשחק לאורך רוב הדקות ואף שלטו בחלק ממנו והוליכו בהפרש קטן, אבל איבודי הכדור הרבים, 18 במספר, היו בעוכריהם ואפשרו למארחת להכריע את ההתמודדות ברבע האחרון ולהבטיח את הניצחון. ואולם ללא ג'רמי פארגו הפצוע, יכול המאמן נבן ספאחיה להיות מעודד מהיכולת של שחקניו ומהעובדה ויש לו הרבה סיבות לאופטימיות בתחילתה של העונה. סקוטי ווילבקין ערך בכורה נהדרת די הצהובים ביורוליג וסיים עם 24 נקודות, בהן חמש שלשות וחילק לחבריו שמונה אסיסטים. 


קלעו לפנאתינייקוס: מאט לוג'סקי 20 נקודות, קית לנגפורד 13, תנאסיס אנטטוקומפו 10, דשון תומאס 9, ניק קלאתס (14 אסיסטים) וסטפן לאזמה 8 כ"א, ניקוס פאפאס וקונסטנטינוס מיטוגלו 6 כ"א, ג'יימס גיסט 5, יואניס פאפאפטרו 4. 


קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 24 נקודות ו-8 אסיסטים, מייקל רול 15, טאריק בלאק 14 ו-6 ריבאונדים, אנג'לו קלויארו 11 ו-7 ריבאונדים, דיאנדרה קיין 7, אלכס טיוס 5, ג'וני אובראיינט 4 ו-6 ריבאונדים, ג'ון דיברתולומיאו ויובל זוסמן 2 כ"א.




מזרחי וספאחיה לפני שריקת הפתיחה (אודי ציטיאט, אתונה)



הרבה לחץ על כתפיו בהיעדרו של פארגו. ווילבקין (אודי ציטיאט, אתונה) 



ספאחיה על הקווים באואקה (אודי ציטיאט, אתונה)


רבע ראשון

פנאתינייקוס פתחה את המשחק בסערה ועלתה ל-0:8 מהיר בראשות ניק קלאתיס שקלע ומסר נהדר לגיסט. סקוטי ווילבקין שבר את הקרח אחרי שתי דקות עם סל ראשון למכבי תל אביב. קית' לנגפורד עם שלשה גדולה קבע 2:13. היוונים עלו ל-4:15, אבל מכבי רצה 0:10 עם שלשות של ווילבקין וסל נוסף של קיין והתוצאה – 14:15 למארחים. המשחק הצמוד נמשך. קיין קלע שלשה, לוג'סקי החזיר עם אחת משלו. רול המשיך ביכולת הטובה עם שתי חדירות יפות, שצימקו ל-24:26 ליוונים בתום הרבע.



ווילביקין קולע, בלאק משקיף (אודי ציטיאט, אתונה)


רבע שני

הרבע נפתח בקצב טוב של שתי הקבוצות. יובל זוסמן עלה על הלוח לראשונה, ווילבקין המשיך לחלק אסיסטים נהדרים ושלשה של קלויארו סידרה למכבי יתרון 33:35. פסקוואל נאלץ לתת מנוחה לקלאתיס ומכבי ניצלה זאת עם עוד שלשה של ווילבקין הלוהט כשמנגד היוונים נתקעו. קלאתיס הוזעק מהספסל ומסר ללוג'סקי אסיסט שביעי. מכבי הלכה על טאריק בלאק ששמר אותה ביתרון קטן של 41:43. הנדנדה נמשכה ובהפסקה – 45:46 ליוונים.



רול מול לוג'סקי (אודי ציטיאט, אתונה)



הקהל היווני. עידוד בלתי פוסק (אודי ציטיאט, אתונה)


רבע שלישי
סקוטי ווילבקין קלע שלשה רביעית שלו עם פתיחת הרבע השלישי, מנגד שמיטוגלו ולנגפורד יצאו לריצת 0:7 והחזירו את היתרון ליוונים שעלו ל-52:55. ווילבקין סחט עבירה בלתי ספורטיבית אותה הפכו הצהובים לארבע נקודות שקבעו שוויון – 59:59. מכבי הצליחה לקחת את ההובלה עם נקודות של רול ואובראיינט מהקו, אך היוונים מצאו עצמם בערב מצוין של מאט לוג'סקי, ששמר אותם בתמונה. דיברתולומאו קלע לצהובים, אבל ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על לאזמה והיוונים ניצלו זאת לארבע נקודות רצופות מהקו שהחזירו להם את היתרון. שלשה של לנגפורד קבעה 67:70 למארחים בסוף הרבע.



גם זוסמן הצעיר נשלח למערכה (אודי ציטיאט, אתונה)


רבע רביעי

מכבי תל אביב פתחה לא טוב את הרבע ורק אחרי שלוש דקות, הגיעו הנקודות הראשונות שלה מעוד שלשה של ווילבקין. תומאס קלע שלשה ענקית מנגד. פאפאס ולאזמה ניצלו החטאות של הצהובים וקבעו יתרון משמעותי של היוונים –  71:79. מכבי תל אביב הצליחה לצמק עד לחמש נקודות עם סל של רול, אבל לוג'סקי עם שלשה שנייה, העלה את מאזנו ל-19 נקודות ואת היוונים ל-77:85, שתי דקות לסיום. ווילבקין חדר לסל, ורול עם שלשה קבע 87:82 חצי דקה לסיום. קלאתיס איבד כדור ומכבי קיבלה הזדמנות לחזור, אבל ווילבקין נתקע בגיסט שחטף ממנו וסגר עניין מהקו. בסיום: 84:89 לפנאתינייקוס.


 דיאנדרה קיין. הפסד צורב במשחק הפתיחה (אודי ציטיאט, אתונה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי