קרוב אבל לא מספיק: מכבי תל אביב נכנעה בבית לצסק"א 89:86

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב | עדי אבישי

הצהובים נתנו משחק הירואי ורבע שלישי יוצא מן הכלל אבל לא יכלו לננדו דה קולו, שהיה בלתי ניתן לעצירה וקלע 27 נקודות. ספאחיה נותר עם המחמאות, קלויארו (21 נק'), רול ובלאק (15 כ"א) בלטו אצל המארחת

(גודל טקסט)

זה היה קרוב, זה היה באוויר, אבל זה לא היה שם. מכבי תל אביב הפסידה הערב (שלישי) 89:86 לצסק"א מוסקבה במחזור השני ביורוליג ונותרה עדיין ללא ניצחון במפעל. הצהובים הסתכלו לקבוצה הרוסית בעיניים לכל אורך המשחק אבל בדקות הסיום פשוט התעייפו ולא הצליחו להשיג את היריבה למרות משחק גדול וחסר פחד.

הפתיחה עצמה סימלה את תוצאת המשחק: צמוד ועם הברקות של הצהובים אבל בשליטה של האורחת. צסק"א שלטה במגרש, במיוחד בזכות ננדו דה קולו שקלע 11 נקודות ברבע הראשון, ולמרות שמייקל רול ומשחק הגנה נהדר של יובל זוסמן לא נתנו לה לברוח, אלופת ישראל לא הצליחה לקחת את המושכות לידיים שלה במחצית השנייה. עד שהגיע הרבע השלישי. זוסמן נלחם על כל ריבאונד ונעזר בטאריק בלאק כדי לתת למכבי את ההובלה ולסיים אותו עם 18:22 בתוצאה הפנימית ו-67:68 למכבי. אבל ברבע הרביעי זה פשוט לא הסתדר, השחקנים של ספאחיה התעייפו ולא הצליחו לעצור את ננדו דה קולו, וויל קלייבורן ואותלו האנטר, שקלעו מכל נקודה במגרש. מכבי ניסתה לחזור ואפילו צימקה להפרש 4 שנראה אפשרי לסגור חצי דקה מהסיום, אבל זה לא הספיק והמשחק נגמר עם 86:89 לרוסים שיכולים להיות מרוצים מעצמם.

ביום חמישי תפגוש מכבי את בודוצ'נוסט ממונטנגרו, הנחשבת לאחת הקבוצות החלשות ביורוליג, ותנסה להשיג ניצחון בכורה במפעל. ו-10,600 האוהדים שהגיעו להיכל? הם ראו הצגה, אבל ייאלצו לחכות עד ה-8.11, אז מכבי תארח את ריאל מדריד, כדי לקוות לניצחון בהיכל.

קלעים
למכבי תל אביב: אנג'לו קלויארו 21, מייקל רול וטאריק בלאק 15 כ"א, דיאנדרה קיין 14, סקוטי ווילבקין 10, יובל זוסמן 6, ג'וני אובראיינט 5. גם שותפו: אלכס טיוס, ג'ון דיברתולומיאו, ג'ייק כהן.

לצסק"א מוסקבה: ננדו דה קולו 27, קייל היינס 14, קורי היגנס 13, וויל קלייבורן 11, אותלו האנטר 10, סמן אנטונוב 5, סרחיו רודריגס וניקיטה קורבאנוב 4 כ"א. גם שותפו: איבן אוקוב, דניאל האקט, אנדריי וורונצביץ'

ווילבקין. רבע שני מצוין שלו (עדי אבישי)
ווילבקין. רבע שני מצוין שלו (עדי אבישי)

מהלך המשחק
רבע ראשון: מכבי עלתה עם סקוטי ווילבקין, ג'וני אובראיין, אנג'לו קלויארו, מייקל רול וטאריק בלאק. בצד השני, ננדו דה קולו היה הראשון לקלוע נקודות אירופאיות ביד אליהו העונה עם שלשה קלה. רק בהתקפה השלישית מכבי הצליחה להשוות עם שלשה של אובראיינט, 3:3. אותלו האנטר ושוב דה קולו הגדילו את ההפרש, 3:9 לרוסים, רול וקלויארו עם שלשות משלהם שמרו את מכבי קרוב. מייקל רול הוסיף עוד שלשה, רביעית של מכבי, כדי להעלות את הצהובים ליתרון ראשון 11:12, דה קולו החזיר עם סל משלו. הצרפתי המשיך ללהוט, אובראיינט השווה ל-17:17 עם עוד שלשה. האנטר הרחיק את האורחת, דיאנדרה קיין ענה עם שני סלים מעולים לפני שהרבע הסתיים בתוצאה 21:24 לצסק"א.

רבע שני: קייל האנס פתח את הרבע עם סל מצד אחד, דיאנדרה קיין פתח עם סל מהצד השני. תצוגת הגנה נהדרת של שחקני צסק"א לא נתנה למכבי להדביק את הקצב, כאשר בינתיים הקבוצה הרוסית עלתה ל-24:31. ספאחיה לקה פסק זמן. זה הוכיח את עצמו עם סל ענק של טאריק בלאק. לאחר כמה התקפות טובות של שחקני צסק"א, האלי הופ נפלא של האמריקאי צמצם ל-31:40. עוד כמה התקפות נהדרות וקלויארו צימק ל-40:37. דה קולו חזר לקלוע והעלה את הרוסים ל-5 הפרש, קלויארו מהצד השני הוריד ל-44:47 25 שניות לסיום המחצית. יובל זיסמן צימק לנקודה עם שתי זריקות עונשין מוצלחות, אבל ננדו דה קולו בשלשה ענקית קבע שהמחצית תסתיים ב-46:50 לצסק"א.

דיאנדרה קיין. התעורר בדקות קריטיות (עדי אבישי)
דיאנדרה קיין. התעורר בדקות קריטיות (עדי אבישי)

רבע שלישי: קלויארו צימק עבור מכבי ל-50:52, האנטר קלע מהצד השני. ווילבקין בשלשה ענקית נתן למכבי יתרון בפעם השנייה במשחק, עם 54:55. זה לטא נמשך הרבה זמן, כי מי עם לא דה קולו השווה והאנטר החזיר את היתרון לרוסים. בלאק ענה עם הטבעה אדירה ו-59:59. עוד מהלך ענק של מכבי הסתיים עם שלשה של קלויארו ואיטודיס לקח פסק זמן. כשהמשחק התחדש, צסק"א חזרה אבל לא מספיק. מכבי נעזרה בסל ובבלוק אדיר של סוזמן כדי לעלות ל-65:66 לפני שקורי היגינס קלע בצד השני. הרבע השלישי הסתיים עם תמונת מראה לאיך שהוא התנהל, עם סל פשוט מושלם של ג'וני אובראיינט שקבע 67:68 לצהובים.

רבע רביעי: גם הפעם היתה צסק"א הראשונה לקלוע, עם סל של אנטונוב, אבל עבודת הגנה מעולה של זוסמן לא נתנה לאורחת להגדיל את ההפרש. קייל היינס קלע מתחת לסל, ווילבקין וקלויארו השוו חזרה ל-71:71. ואז הגיע ננדו דה קולו. עם שלשה ענקית לאחר סל של היגינס הוא איפשר לצסק"א לברוח, 71:76. דה קולו בעזרת דקות טובות של וויל קלייבורן הובילו את הרוסים ליתרון שיא, 75:82, דיאנדרה קיין צימק עם זריקה אחת טובה מהקו. שלשה של היגינס הרחיקה ל-9 הפרש, שלשה גדולה של קיין החזירה ל-6. חטיפה של זוסמן ועוד סל של קיין והכל פתוח עם 81:85, יותר מחצי דקה לסיום. שחקני מכבי ביצעו עבירות אבל לא הצליחו לקלוע, וקלייבורן העלה את צסק"א ל-6 הפרש. רודריגס קלע גם הוא כך שהשלשה של רול, שנייה לסיום, כבר לא הספיקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי